SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD jest należący do Grupy Onet VoD.pl, który w skali roku zanotował spory wzrost odzwiedzalności, podobnie jak Ipla i dział VoD portalu TVP.pl. Natomiast zmalał zasięg Iplexu.

Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lutym br. VoD.pl odwiedziło 2,63 mln internautów. To o 870 tys. więcej niż liczba użytkowników należącej do Cyfrowego Polsatu aplikacji Ipla, która zanotowała 2,874 mln uruchomień, z których każde trwało średnio aż 76 godzin (dla porównania, w przypadku komunikatora GG ten wskaźnik wyniósł 60,5 godziny). Ipla działa też jako serwis Ipla.tv, który w lutym miał 956 tys. real users i aż 480 tys. odsłon mobilnych, najwięcej wśród wszystkich witryn VoD.

TVN Player przy około milionie użytkowników zanotował zdecydowanie najwięcej odsłon - 43 mln, o 14 mln więcej niż VoD.pl i 21,5 mln więcej niż Ipla.tv. Dodatkowo serwis przyciągnął przeciętnego użytkownika na 9 godzin i 24 minuty, czyli na 2,5 raza dłużej niż dział VoD na TVP.pl, ponad trzy razy dłużej niż Ipla.tv, a ponad cztery razy dłużej niż VoD.pl.

>>> TOP 300 serwisów internetowych w Polsce (raport)

Serwisy takie jak StrefaVoD.pl, Cineman.pl i Vodeon.pl nie są objęte badaniem Megapanel.

Serwisy i aplikacje VoD w lutym 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
serwis real users odsłony stacjonarne czas na RU odsłony mobilne zasięg
vod.pl 2 630 466 28 500 799 1:57:48 326 959 13,38%
ipla 1 758 314 - - - 8,94%
tvnplayer.pl 1 004 801 42 586 505 9:23:44 437 810 5,11%
ipla.tv 955 814 20 967 483 2:40:15 481 756 4,86%
tvp.pl - vod 498 855 8 355 216 3:51:52 132 345 2,54%
iplex.pl 249 406 4 578 136 0:15:40 77 005 1,27%


W porównaniu z lutym ub.r. VoD.pl miał 126 tys. użytkowników i 4,7 mln odsłon więcej (to wzrosty o 5 i 20 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu przez 24 minuty dłużej. Ipla.tv zyskała aż 570 tys. real users (wzrost o 149 proc.) i 15,9 mln odsłon (285 proc. w górę), a dział VoD na TVP.pl - 200 tys. real users i 2,4 mln odsłon (wzrosty o 67 i 40 proc.). W pierwszym serwisie użytkownik przebywał średnio aż trzynaście razy dłużej niż rok wcześniej, a w drugim - ponad dwa razy dłużej.

Za to Iplex.pl stracił w skali roku 10 tys. real users i 3,5 mln odsłon (spadek o 43 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu o 45 proc. krócej. Natomiast TVN Player co prawda zyskał nieco ponad 100 tys. real users, ale zanotował 5,8 mln odsłon mniej (spadek o 12 proc.), a internauci spędzili na nim średnio godzinę i 50 minut mniej (spadek o 16 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2013 roku

Trudno porównywać dane Ipli, bo przed rokiem aplikacje były mierzone w Megapanelu w oparciu o inną metodologię - nie na podstawie liczby uruchomień, ale aktywnych programów.

Serwisy VoD rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
serwis luty 2013 luty 2012
real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s] real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s]
vod.pl 2 630 466 28 827 758 01:57:48 2 503 929 24 073 772 01:23:12
tvnplayer.pl 1 004 801 43 024 315 09:23:44 902 375 48 832 516 11:13:10
ipla.tv 955 814 21 449 239 02:40:15 384 434 5 566 305 00:11:56
tvp.pl - vod 498 855 8 487 561 03:51:52 299 521 6 075 027 01:47:52
iplex.pl 249 406 4 655 141 00:15:40 259 412 8 177 017 00:28:17


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Każda wiadomość dotycząca utraty oglądalności TEFAUEN lub spadku sprzedaży Gazety Wyborczej jest wspaniałą wiadomościa.
18 19
odpowiedź
User
note2.0elo
Podobnie jak śmierć twojego prezydenta pod Smoleńskiem, prawda?
16 19
odpowiedź
User
fnk
jakim cudem przy 900k w 2012 i 1000k w 2013 tvnplayer zanotował spadek?!?!?! macie jakieś alternatywne sposoby interpretacji danych?
13 10
odpowiedź
User
tadi
Za Iplę, która nie ma nawet miliona realnych useró i zaledwie 20 mln odsłon Cyfrowy zapłacił 100 mln. A za Wirtualną Polskę z ponad 2 miliardami odsłon nie dałby więcej niż 250 mln. Prosimy o jeszcze jeden komunikat w tej sprawie
13 8
odpowiedź
User
na tropie sciemniaczy
popieram zdanie w sprawie ipla. Juz my wiemy jaka strate generuje:-) kalkulatory w dłonie i do dzieła. koszta operacyjne zestawmy z reklama przy pelnym pokryciu powierzchni reklamowej. rynek potrafi liczyc. Solorz tez sie za chwile polapie ;-) ile czasu mozna dokladac do tego nierentownego przedsiewziecia? szacun całego rynku dla menagos redefine za umiejetne dojenie polsatu ;-)
9 8
odpowiedź