SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD jest należący do Grupy Onet VoD.pl, który w skali roku zanotował spory wzrost odzwiedzalności, podobnie jak Ipla i dział VoD portalu TVP.pl. Natomiast zmalał zasięg Iplexu.

Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lutym br. VoD.pl odwiedziło 2,63 mln internautów. To o 870 tys. więcej niż liczba użytkowników należącej do Cyfrowego Polsatu aplikacji Ipla, która zanotowała 2,874 mln uruchomień, z których każde trwało średnio aż 76 godzin (dla porównania, w przypadku komunikatora GG ten wskaźnik wyniósł 60,5 godziny). Ipla działa też jako serwis Ipla.tv, który w lutym miał 956 tys. real users i aż 480 tys. odsłon mobilnych, najwięcej wśród wszystkich witryn VoD.

TVN Player przy około milionie użytkowników zanotował zdecydowanie najwięcej odsłon - 43 mln, o 14 mln więcej niż VoD.pl i 21,5 mln więcej niż Ipla.tv. Dodatkowo serwis przyciągnął przeciętnego użytkownika na 9 godzin i 24 minuty, czyli na 2,5 raza dłużej niż dział VoD na TVP.pl, ponad trzy razy dłużej niż Ipla.tv, a ponad cztery razy dłużej niż VoD.pl.

>>> TOP 300 serwisów internetowych w Polsce (raport)

Serwisy takie jak StrefaVoD.pl, Cineman.pl i Vodeon.pl nie są objęte badaniem Megapanel.

Serwisy i aplikacje VoD w lutym 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
serwis real users odsłony stacjonarne czas na RU odsłony mobilne zasięg
vod.pl 2 630 466 28 500 799 1:57:48 326 959 13,38%
ipla 1 758 314 - - - 8,94%
tvnplayer.pl 1 004 801 42 586 505 9:23:44 437 810 5,11%
ipla.tv 955 814 20 967 483 2:40:15 481 756 4,86%
tvp.pl - vod 498 855 8 355 216 3:51:52 132 345 2,54%
iplex.pl 249 406 4 578 136 0:15:40 77 005 1,27%


W porównaniu z lutym ub.r. VoD.pl miał 126 tys. użytkowników i 4,7 mln odsłon więcej (to wzrosty o 5 i 20 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu przez 24 minuty dłużej. Ipla.tv zyskała aż 570 tys. real users (wzrost o 149 proc.) i 15,9 mln odsłon (285 proc. w górę), a dział VoD na TVP.pl - 200 tys. real users i 2,4 mln odsłon (wzrosty o 67 i 40 proc.). W pierwszym serwisie użytkownik przebywał średnio aż trzynaście razy dłużej niż rok wcześniej, a w drugim - ponad dwa razy dłużej.

Za to Iplex.pl stracił w skali roku 10 tys. real users i 3,5 mln odsłon (spadek o 43 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu o 45 proc. krócej. Natomiast TVN Player co prawda zyskał nieco ponad 100 tys. real users, ale zanotował 5,8 mln odsłon mniej (spadek o 12 proc.), a internauci spędzili na nim średnio godzinę i 50 minut mniej (spadek o 16 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2013 roku

Trudno porównywać dane Ipli, bo przed rokiem aplikacje były mierzone w Megapanelu w oparciu o inną metodologię - nie na podstawie liczby uruchomień, ale aktywnych programów.

Serwisy VoD rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
serwis luty 2013 luty 2012
real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s] real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s]
vod.pl 2 630 466 28 827 758 01:57:48 2 503 929 24 073 772 01:23:12
tvnplayer.pl 1 004 801 43 024 315 09:23:44 902 375 48 832 516 11:13:10
ipla.tv 955 814 21 449 239 02:40:15 384 434 5 566 305 00:11:56
tvp.pl - vod 498 855 8 487 561 03:51:52 299 521 6 075 027 01:47:52
iplex.pl 249 406 4 655 141 00:15:40 259 412 8 177 017 00:28:17


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Każda wiadomość dotycząca utraty oglądalności TEFAUEN lub spadku sprzedaży Gazety Wyborczej jest wspaniałą wiadomościa.
10 11
odpowiedź
User
note2.0elo
Podobnie jak śmierć twojego prezydenta pod Smoleńskiem, prawda?
8 11
odpowiedź
User
fnk
jakim cudem przy 900k w 2012 i 1000k w 2013 tvnplayer zanotował spadek?!?!?! macie jakieś alternatywne sposoby interpretacji danych?
5 2
odpowiedź
User
tadi
Za Iplę, która nie ma nawet miliona realnych useró i zaledwie 20 mln odsłon Cyfrowy zapłacił 100 mln. A za Wirtualną Polskę z ponad 2 miliardami odsłon nie dałby więcej niż 250 mln. Prosimy o jeszcze jeden komunikat w tej sprawie
5 0
odpowiedź
User
na tropie sciemniaczy
popieram zdanie w sprawie ipla. Juz my wiemy jaka strate generuje:-) kalkulatory w dłonie i do dzieła. koszta operacyjne zestawmy z reklama przy pelnym pokryciu powierzchni reklamowej. rynek potrafi liczyc. Solorz tez sie za chwile polapie ;-) ile czasu mozna dokladac do tego nierentownego przedsiewziecia? szacun całego rynku dla menagos redefine za umiejetne dojenie polsatu ;-)
1 0
odpowiedź
User
Shady84pl
Iplex to największa pomyłka VOD reklamy jak z polsatu i tym podobnych programów,które potrafią lecieć w przysłowiowe kółko przeciętnie 25 minut,a dodatkowo IPLEX nie oferuje nic czym byłbym zainteresowany.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing