SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sfinks atakuje rynek w Niemczech

Sfinks Polska, właściciel sieci restauracji Sphinx i Chłopskie Jadło, podpisała w czwartek list intencyjny w sprawie zakupu w sprawie przejęcia sieci restauracji w segmencie casual dining w Niemczech.

Podała spółka w komunikacie.

„Spółka zamierza dokonać zakupu udziałów w niemieckiej sieci gastronomicznej typu casual dining i w najbliższym czasie rozpocznie procedurę due diligence” – podano w komunikacie.

Podczas wtorkowej konferencji prasowej przedstawiciele Sfinksa zapowiadali, że jeśli transakcja w Niemczech dojdzie do skutku, jej sfinalizowanie powinno nastąpić w I kwartale przyszłego roku, a pierwsza restauracja mogłaby ruszyć w pierwszym półroczu 2007 roku.

Sfinks planuje także otworzyć własne restauracje na południu Europy. Przejęcia na tamtym rynku na razie jednak nie wchodzą w grę.

Sfinks podtrzymał we wtorek prognozę wyników na 2006 rok, która zakłada wypracowanie zysku netto wysokości 11,78 mln zł oraz 22,28 mln zł zysku operacyjnego. Po trzech kwartałach realizacja tej prognozy wynosi odpowiednio 79% i 73%. Jednocześnie obniżeniu uległa prognoza przychodów do 156 mln zł z pierwotnie planowanych 164,78 mln zł.

Na koniec 2006 roku spółka chce mieć łącznie 90 restauracji. W pierwszym kwartale 2007 sieć ta przekroczy poziom 100 restauracji. Planowana łączna liczba restauracji na koniec 2008 roku to 122-132 restauracji Sphinx oraz 20-22 restauracje Chłopskie Jadło.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sfinks atakuje rynek w Niemczech

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl