SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Shell Helix - case study

Nie jest łatwo zmienić wizerunek produktu, aby zrobić to skutecznie należy zaplanować komunikację na wszystkich poziomach.

Klient: Shell

Agencja: NGI

Projekt: Shell Helix

Grupa docelowa: dziennikarze i branżowi liderzy opinii

Cel: stworzenie oprawy multimedialnej eventów towarzyszących zaprezentowaniu nowego wizerunku marki Shell Helix


Nie jest łatwo zmienić wizerunek produktu, aby zrobić to skutecznie należy dokładnie zaplanować komunikację na wszystkich poziomach i konsekwentnie ją promować. Przed takim problemem stanął ogromny koncern paliwowy Shell, gdy postanowił zmienić wartości komunikowane poprzez markę olejów silnikowych Shell Helix.

Shell Helix to marka liderująca w branży olejów silnikowych gdzie w promocje olejów zaangażowany jest team Ferrari Formuły 1 wraz z wielokrotnym Mistrzem Świata Michaelem Schumacherem. Dotychczas główne wartości, które komunikował Shell opierały się na przesłankach racjonalnych: świetne parametry techniczne, doskonała jakość, ogromne doświadczenie i możliwości zespołu badawczego to argumenty, które trafiają do każdego eksperta w branży. Aby trafić do szerszej grupy odbiorców, którzy nie zawsze kierują się przy wyborze oleju argumentami racjonalnymi, Shell postanowił stanowczo zmienić komunikację marki Shell Helix. Podstawowymi wartościami przekazywanymi w komunikacji reklamowej olejów stają się wartości emocjonalne: odświeżenie, odmłodzenie, hasło kampanii w Polsce brzmiało "Shell Helix - Radość życia dla Twojego samochodu" "Oleje Shell Helix - czysta przyjemność dla silnika" globalna reklama posługiwała się hasłem "Shell Helix - give your car that just serviced feeling" i  "Refresh your engine". Kampania reklamowa obejmowała szereg działań globalnych stworzenie nowych layoutów reklam prasowych, telewizyjnych, radiowych. Jednym z elementów komunikacji była seria eventów w krajach europejskich skierowanych do dziennikarzy i liderów opinii poszczególnych rynków branżowych informująca o nowej kampanii i prezentująca rebranding marki Shell Helix.

        

NGI współpracując z zespołem Shell odpowiedzialnym za wspieranie launchów nowych produktów w Europie odpowiedzialna była za stworzenie multimedialnej oprawy wyżej wspomnianych eventów. W ramach oprawy została stworzona filmowa prezentacja łącząca różne techniki prezentacji od planu zdjęciowego po animacje 3D i Flash.

Aby właściwie zaprezentować właściwości olejów oraz odpowiednio przedstawić wartości emocjonalne potrzebne było zaangażowanie właściwie wszystkich znanych technik wizualizacyjnych. Prezentacja składała się z filmu przedstawiającego porównanie silnika i zmęczonego człowieka oraz dobroczynnego wpływu orzeźwiającej wody na człowieka, w porównaniu do dobroczynnego wpływu na silnik orzeźwiającego oleju Shell Helix (ze względu na termin i pogodę plan zdjęciowy został ulokowany w Hiszpanii).
       

Aby unaocznić zmiany zachodzące w silniku stworzono wizualizację wnętrza silnika w technice modelowania 3D, natomiast do wielu elementów wizualnych wykorzystano technologię Flash. 
 
      

      

Oczywiście wszystko połączone zostało odpowiednio skomponowana muzyką i głosem lektora, co było o tyle trudne, że prezentacja ta została stworzona na rynek bułgarski, węgierski, turecki i polski a dla pozostałych krajów stworzono również prezentację anglojęzyczną. Oprócz prezentacji głównej stworzone zostały specjalne prezentacje dodatkowe (prezentacje konferencyjne oparte głównie o technologię Flash, czy prezentacje reklamowe na pendrive - prezentacje te tworzone były w zależności od potrzeb i scenariuszy eventów w poszczególnych krajach). Film został zaprezentowany ponad 7 000 dziennikarzy na spotkaniach prasowych w całej Europie.

       

Największą trudnością było skoordynowanie międzynarodowych działań. Każdy kraj posiadał swoją specyfikę, swoje wymagania i agencja NGI musiała wykazać się niezwykłą elastycznością we współpracy. Natomiast największą przyjemność sprawiło nam swobodne korzystanie z dowolnych narzędzi wizualizacyjnych -  łączenie filmu, animacji 3D, 2D, technologii Flash, muzyki i lektora, które  dało  niesamowite połączenie i poczucie wolności.

Dołącz do dyskusji: Shell Helix - case study

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl