SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sieci radiowe: Radio Plus w górę o 430 proc., Radio ZET Gold z wynikiem jak Planeta FM

Liderem słuchalności wśród sieci radiowych w III kwartale 2013 roku była Eska. Ogromny wzrost zanotowało Radio Plus, zaś udział nowej sieci Radio ZET Gold był taki sam jak rok wcześniej wynik Planety FM.

Sieci radiowe: Radio Plus w górę o 430 proc., Radio ZET Gold z wynikiem jak Planeta FM

Udział sieci radiowej Eska w okresie od lipca do września 2013 roku wyniósł 7,7 proc., czyli 0,1 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 7,3 proc. po wzroście o 0,4 pkt. proc.

Na podium znalazło się jeszcze Radio Plus, które awansowało z miejsca piątego. Udział tej rozgłośni poszedł do góry aż o 4 pkt. proc. (430,1 proc.) do 4,9 proc. To efekt tego, że od kwietnia br. zmieniono format muzyczny tej stacji z soft AC na disco. Zmianie uległ również program sieci - odświeżono formułę dotychczasowych pasm, a na antenie pojawiły się nowe audycje i nowi prowadzący.

Udział w rynku %

lipiec 2008 : wrzesień 2008

lipiec 2009 : wrzesień 2009

lipiec 2010 : wrzesień 2010

lipiec 2011 : wrzesień 2011

lipiec 2012 : wrzesień 2012

lipiec 2013 : wrzesień 2013

Radio ESKA

8,7%

7,2%

7,3%

7,5%

7,9%

7,7%

Audytorium 17

5,4%

4,8%

5,8%

6,0%

5,1%

5,5%

Radio Plus

0,6%

0,7%

0,5%

0,9%

1,0%

4,9%

ZŁOTE PRZEBOJE

3,1%

2,8%

2,6%

2,8%

3,5%

3,7%

RMF MAXXX

2,0%

2,8%

3,2%

3,1%

3,1%

2,8%

Radio Wawa

0,6%

0,4%

0,7%

0,9%

0,9%

1,0%

Radio ZET Gold (do czerwca br. Planeta FM)

1,5%

1,1%

1,2%

0,9%

0,9%

0,9%

Antyradio

0,6%

0,5%

0,5%

0,5%

0,6%

0,5%

Radio Roxy

0,2%

0,3%

0,2%

0,2%

0,3%

0,3%


Siódme miejsce zajęła sieć Radio ZET Gold, która powstała w lipcu br. w miejsce Planety FM (dowiedz się więcej). Nowe radio prezentuje przeboje z ostatnich dekad i kierowane jest do dojrzałych słuchaczy, zaś jego poprzednik grał głównie muzykę klubową i kierowany był do młodszej grupy słuchaczy. Mimo tak radykalnej zmiany formatu udział sieci utrzymał się na poziomie 0,9 proc.

Udział w rynku %

lipiec 2012 : wrzesień 2012

październik 2012 : grudzień 2012

styczeń 2013 : marzec 2013

kwiecień 2013 : czerwiec 2013

lipiec 2013 : wrzesień 2013

Radio ESKA

7,8%

8,0%

8,7%

8,0%

7,7%

Audytorium 17

5,1%

5,7%

5,9%

5,0%

5,5%

Złote Przeboje

3,5%

4,0%

3,5%

3,4%

3,7%

RMF MAXXX

3,3%

3,4%

3,4%

3,3%

2,8%

Radio Wawa

0,9%

1,1%

0,8%

0,9%

1,0%

Radio ZET Gold

0,9%

0,9%

0,8%

0,9%

0,9%

Radio Plus

0,9%

0,7%

0,9%

2,4%

4,9%

Antyradio

0,6%

0,6%

0,7%

0,5%

0,5%

Radio Roxy

0,3%

0,3%

0,3%

0,4%

0,3%

N=

21 048

21 048

21 053

21 035

21 037


- Jesteśmy zadowoleni z wyniku, bo zmiana profilu słuchacza z Planety na ZET Gold była znacząca. Liczyliśmy się nawet z możliwym spadkiem słuchalności w pierwszym okresie, tymczasem notujemy wzrosty w nowej grupie celowej, czyli wśród słuchaczy w wieku 35-59 lat - mówi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Szczepanik, rzecznik prasowa Eurozetu. Jak informuje, udział stacji w tym targecie wzrósł z 0,7 proc. w II kwartale br. do 1 proc. w III kwartale br.

Eurozet z kampanią reklamową promującą Radio ZET Gold wystartował dopiero pod koniec września br., więc jej potencjalne efekty nie są jeszcze widoczne w badaniach (więcej na ten temat). - Okres od startu nowego produktu do startu jego kampanii wykorzystaliśmy do dopracowania formatu. Musieliśmy to robić na "żywym organizmie", dlatego reklama wystartowała w momencie, kiedy byliśmy pewni najwyższej jakości programu - mówi Szczepanik.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sieci radiowe: Radio Plus w górę o 430 proc., Radio ZET Gold z wynikiem jak Planeta FM

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Widać że Radio Plus zabiera słuchaczy nawet największym stacjom.
36 9
odpowiedź
User
Phi!
Hahaha radio zetq gold mimo kampani nie zrobiło tego, nawet sie nie zbliżyło do tego, co robi Plus bez kampani!
43 12
odpowiedź
User
Robert
a na Żurawiej dalej bal !
24 10
odpowiedź
User
AS
ZENADA Zet Gold. Kto tym zarzadza?!
32 12
odpowiedź
User
Do Phi!
Do Phi: Gold zaczął kampanię w październiku, a podane wyniki sa do września.
18 16
odpowiedź