SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sony testuje antypirackie CD

Koncern płytowy Sony BMG testuje nową technologię zabezpieczającą płyty przed nielegalnym kopiowaniem

Rozwiązanie, opracowane przez brytyjską firmę First4Internet, pozwala użytkownikom na wykonanie określonej liczby kopii oryginału.

Nowa technologia jest następcą rozwiązania, które Sony BMG od marca zastosowało już na ponad 1 mln sprzedanych płyt. Poprzednia wersja pozwalała kopiować płytę na własny użytek, ale uniemożliwiała wykonanie kopii z kopii. Teraz koncern wprowadzi na swych albumach rozwiązanie określane mianem „sterylnego wypalania”. Do tej pory w zasadzie wszystkie nagrania chronione technologiami DRM można było przekonwertować na pliki WAV, które nie są już chronione w żaden sposób. W nowym procesie nagrania można kopiować tylko z użyciem formatu WMA, a więc wraz z zabezpieczeniem – nagrywanie na płycie i ponowne konwertowanie na komputerze nie uwalnia od ochrony. Tym samym producent krążka może zyskać pełną kontrolę nad jego kopiowaniem, korzystając z możliwości oferowanych przez zarządzanie prawami autorskimi DRM.

Wypowiedzi przedstawicieli koncernu pokazują, że oprócz rozwoju technologii następuje też pewna zmiana w podejściu firm płytowych do piractwa. Pracownicy Sony BMG nie mają złudzeń, że piraci-profesjonaliści poradzą sobie także z nowym zabezpieczeniem (tak jak – wcześniej czy później - z każdym innym). „Sterylne wypalanie” ma jednak uderzyć w piratów „okazjonalnych”, czyli osoby które kupują oryginalną płytę, a potem przegrywają ją dla znajomych. Według Sony BMG, takie kopie to aż dwie z każdych trzech nielegalnych płyt na świecie.
 
Źródło: The Inquirer

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sony testuje antypirackie CD

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl