SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sony zmienia taktykę

Przed końcem września koncern Sony ujawni szczegóły swojej nowej strategii - zapowiedział dyrektor generalny, Howard Stringer.

Przewidywana jest zmiana priorytetów, ograniczenie oferty i zmniejszenie aktywności deficytowych działów.

Stringer aktualnie czeka na szczegółowe raporty od swoich podwładnych. Na ich podstawie podjęte zostaną decyzje o zmianach w firmie. Nowy, walijski dyrektor chce dokonać tego, z czym mieli problemy jego japońscy poprzednicy: przywrócić rentowność produkcji elektroniki użytkowej, z której niegdyś słynęło Sony. Od dwóch lat, wobec rosnącej konkurencji cenowej, sprzęt elektroniczny przynosi Sony straty. Na samej tylko produkcji telewizorów Sony straciło w ubiegłym roku finansowym 236 mln USD. Bez znaczących zmian nie uda się znacząco powiększyć zysków wypracowywanych przez cały koncern. “Nie możemy walczyć na każdym froncie. Musimy podejmować wybory, dlatego latem podejmiemy decyzję, jakie powinny być priorytety firmy” – powiedział Stringer.

Obecnie Sony kończy realizację trzyletniego planu restrukturyzacyjnego, który ma ograniczyć stałe wydatki o 3 mld USD rocznie – głównie dzięki zwolnieniom pracowników z działu elektroniki. Jednak analitycy nie mają złudzeń: aby poradzić sobie z silnymi japońskimi markami, takimi jak Sharp, czy tańszą konkurencją z innych krajów azjatyckich, Sony będzie musiało wprowadzić jeszcze bardziej drastyczne zmiany. Firma chce też „powrócić do korzeni” i jak na wynalazcę Walkmana przystało odbudować pozycję na rynku przenośnych odtwarzaczy muzycznych.
 
Źródło: ZDNet

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sony zmienia taktykę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl