SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada sprzedaż dzienników. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „GW”, zyskał tylko „Parkiet”

W kwietniu br. większość dzienników ogólnopolskich zanotowało spadki sprzedaży ogółem, zaś tradycyjnie najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”. Na plusie kolejny miesiąc z rzędu był „Parkiet”.

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2014 roku wyniosła 336 578 egz., czyli 2,98 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą już tylko 176 884 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik względem kwietnia ub.r. poszedł w dół o 15,84 proc., co było drugim największym spadkiem w całym rankingu.

Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 5,64 proc. do 150 209 egz.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 9,27 proc.. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 56 253 egz.

Najgorzej pod względem dynamiki kolejny raz wypadła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 24,4 proc. Średni sprzedażowy wynik „GPC” w kwietniu br. wyniósł 21 123 egz.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła jednak aż o 19,48 proc. i wyniosła 4 636 egz.

- W lutym wprowadziliśmy możliwość przeczytania e-wydania „Parkietu” o godz. 20.00 w dniu poprzedzającym ukazanie się wersji papierowej - mówi Wirtualnemedia.pl Andrzej Stec, redaktor naczelny „Parkietu”. Jego zdaniem, właśnie to spowodowało wzrost sprzedaży e-wydań dziennika (zaliczanej do sprzedaży ogółem). W kwietniu 2013 roku tytuł sprzedawał średnio 561 egz. wydań cyfrowych, a w kwietniu br. już 1518 egz.

- Jesteśmy wszędzie tam, gdzie są inwestorzy, maklerzy, analitycy. Staramy się uatrakcyjnić gazetę, organizujemy konkursy, przyznajemy nagrody - dodaje Andrzej Stec. Zapowiada, że celem wydawcy jest podwojenie sprzedaży „Parkietu”. Ma to być możliwe, bo grupa zainteresowana treściami publikowanymi w dzienniku jest spora. - Biura maklerskie wystawiły w tym roku 250 tys. PIT-ów dla inwestorów giełdowych - mówi naczelny „Parkietu”.

Wirtualnemedia.pl

Kwiecień

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpowsz. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpowsz. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt

477912

336578

336578

483313

346915

346915

Gazeta Wyborcza

262443

193526

176884

310810

233593

210164

Super Express

253684

150929

150209

276062

159899

159179

Rzeczpospolita

67699

60186

56253

91284

88012

62001

Dziennik Gazeta Prawna

65952

58157

48118

71462

65855

51072

Przegląd Sportowy

63394

32285

32285

75560

37813

37813

Gazeta Polska Codziennie

70287

21141

21123

88760

27952

27952

Puls Biznesu

15293

14114

10975

18253

16809

11829

Parkiet Gazeta Giełdy

10227

5146

4636

11251

6989

3880

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „GW”, zyskał tylko „Parkiet”

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
GPC traci? Spokojnie, SKOK-i dalej będą pompować w nią pieniądze. Nie można zamknąć oficjalnego pisowskiego biuletynu. Obatel Czarnecki na to nie pozwoli.
odpowiedź
User
by rzyło sie lepij
GW traci? Spoko rząd napompuje reklamami. Nie można doprowadzić do upadku PO dziennika. Tusk nie da kumplom upaść.
odpowiedź
User
@by rzyło sie lepij
No widzisz, przyznałeś chociaż, że jedni i drudzy są siebie warci :-)
odpowiedź