SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spam bije rekordy

W marcu tego roku wzrosła ilość spamu oferującego różnego rodzaju korzyści finansowe. Propozycje zakupu akcji, a przede wszystkim szybkiego zysku były głównymi tematami 26 procent ogółu spamu

Firma Clearswift opublikowała marcowe wyniki "Spam Index" oraz raport z badań "2004 Clearswift Spam Monitor".

Według najnowszych wyników "Spam Index" w marcu tego roku ilość spamu o tematyce finansowej wzrosła i stanowiła 26 proc. ogółu niepożądanych wiadomości. W lutym wiadomości zawierające propozycje szybkiego zarobku stanowiły jedynie 10.8 proc. ogółu. Szybki wzrost ilości spamu o tej tematyce potwierdza, że oferowane usługi cieszą się zainteresowaniem wśród odbiorców.

Firmy rozsyłające spam z propozycjami inwestycji finansowych sugerują jego odbiorcom, że zostali wyróżnieni otrzymując taką poufną informację. Wykorzystując łatwowierność odbiorców namawiają np. do zakupu akcji o bardzo niskiej wartości rynkowej, obiecując jednocześnie szybki wzrost ich wartości. Wiele osób odpowiada na tak kuszące propozycje szybkiego zarobku.

Jednocześnie wyniki "Spam Index" potwierdzają, że spam o treściach medycznych stanowi wciąż największą część ogółu. W marcu jego ilość wynosiła 57 proc., w lutym było to ponad 59,6 proc. ogółu niepożądanych wiadomości. Wyniki pokazują także ciągłe zmniejszenie ilości spamu o treściach pornograficznych. W marcu 2004 roku spam o takich treściach stanowił 8.2 proc., w lutym było to 13,6 proc. ogółu informacji, a w styczniu aż 22 proc.

Badania "Spam Index" przeprowadzane są w Wielkiej Brytanii wśród 15 tysięcy klientów firmy Clearswift.

Z kolejnego przeprowadzonego przez Clearswift badania "2004 Clearswift Spam Monitor " wynika natomiast, że jedynie 72 proc. spośród badanych firm posiada rozwiązania zabezpieczające przed spamem. Jednocześnie 55 proc. jest świadoma tego, że posiadane przez firmę zabezpieczenia są niewystarczające.

Badania "2004 Clearswift Spam Monitor" wykazały także, że jedynie 25 proc. badanych firm zdaje sobie sprawę, że spamerzy wykorzystują je jako pośrednika w rozsyłaniu spamu (open relay). Natomiast 34 proc. firm nie wiedziało, że spamerzy korzystają z ich firmowych serwerów, a 30 proc., że do rozsyłania spamu jest wykorzystywana także ich sieć Wi-Fi.

Firma Clearswift przeprowadziła badania Spam Monitor wśród 1260 przedstawicieli profesjonalnej kadry informatycznej. Respondenci reprezentowali firmy różnych sektorów z 45 krajów. Największą grupę wśród badanych stanowili przedstawiciele firm ze stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii, Francji i Niemiec. 38.7 proc. badanych reprezentowało małe firmy zatrudniające do 50 pracowników, a 18 proc. - firmy zatrudniające od 50 do 500 pracowników. 30.3 proc. badanych reprezentowało duże korporacje, zatrudniające ponad 1000 osób, a jedynie 5.5 proc. badanych reprezentowało firmy, w których pracuje od 500 do 1000 osób. Badania prowadzone były od września 2003 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spam bije rekordy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl