SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spoty mniej skuteczne

W ubiegłym roku firmy zwiększyły wydatki na reklamę - na zakup kampanii w mediach wydały ok. 4,9 mld zł, o prawie 8 proc. więcej niż w 2003 r.

Rosną ceny reklam w telewizji, jednak popyt na kampanie telewizyjne jest ogromny, w związku z czym liczba reklam wciąż rośnie. Spada skuteczność tradycyjnej reklamy, natomiast zwiększa się znaczenie internetu. - Wydatki na reklamę w internecie wzrosły w ub.r. o 80 proc. - powiedział Jakub Benke, dyrektor zarządzający Domu Mediowego Starcom, podczas wczorajszej konferencji inaugurującej tegoroczny Konkurs Efektywności Kampanii Reklamowych EFFIE Awards 2005. Zmienia się też konsument, czemu towarzyszy zmiana struktury wydatków ponoszonych na zakup kampanii w mediach. Spada w nich udział reklam żywności i środków czystości na korzyść odzieży, wyposażenia domu i usług.

Maleje    skuteczność    reklam. W ostatnich trzech latach wskaźnik ten spadł o 22 proc. Jednocześnie stale wzrasta liczba reklam pojawiających się w mediach. - Jest ich dwa razy więcej niż w roku 1997 - dodał J. Benke.

Wydatki na reklamę są wrażliwe na koniunkturę gospodarczą. - W latach 2001-2002 osłabieniu wzrostu PKB do odpowiednio 1 proc. i 1,4 proc. towarzyszył spadek obrotów na rynku reklamy o 1 proc. i 7 proc. Na szczęście ten okres mamy już za sobą - powiedziała Małgorzata Krzysztoszek, dyrektor Departamentu Eksperckiego PKPP Lewiatan. - Bardzo wyraźne dowody poprawy sytuacji na rynku reklam mieliśmy w 2004 r., gdy wzrostowi PKB o 5,4 proc. towarzyszył wzrost rynku reklamy o 7,5 proc. - dodała Małgorzata Krzysztoszek.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spoty mniej skuteczne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl