SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czołowe dzienniki z najniższą sprzedażą w historii w I półroczu 2017, najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w pierwszym półroczu br. był „Fakt”. Niemal wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii, a liderem wśród spadków była „Gazeta Wyborcza”. - Szybka cyfra wypiera wolniejszy druk - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniewski, media director w Codemedia.

Article

W pierwszym półroczu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 270 700 egz., czyli o 7,27 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję awansował „Super Express” (ZPR Media) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 132 277 egz. Jego wynik jednak zmniejszył się o 6,58 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 20,44 proc. do 116 596 egz.

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 49 650 egz.; w dół o 10,24 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 42 118 egz.; - 5,61 proc.).

Warto dodać, że wszystkie dzienniki - oprócz „Parkietu” (Gremi Media) - zanotowały najniższą sprzedaż w historii. - Prasa codzienna nie jest już najszybszym dostarczycielem newsów, przegrywa w tej kwestii z serwisami online aktualizowanymi wielokrotnie w ciągu dnia. To główna przyczyna spadku sprzedaży prasy codziennej – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniewski, media director w Codemedia.

- Szybka cyfra wypiera wolniejszy druk. Coraz mniej osób poszukujących informacji skłonnych jest bowiem czekać 24 godziny na porcję najnowszych wiadomości z kraju i ze świata, skoro ma je praktycznie pod ręką dostarczane w formie cyfrowej. Spadki sprzedaży dzienników dotknęły zarówno, choć w nierównym stopniu, tytuły ogólne (np. „Gazetę Wyborczą” czy „Rzeczpospolitą”), jak i tabloidy („Fakt” czy „Super Express”). Ta druga grupa tytułów wydaje się być nieco bardziej odporna na „internetową konkurencję”. Świadczyć mogą o tym np. jednocyfrowe spadki sprzedaży ogółem „SE” i dwucyfrowe „GW” (I półrocze 2017 vs I półrocze 2016 wg ZKDP). Powód tej zróżnicowanej odporności przywołanych tu tytułów na atak informacji dostępnych online można upatrywać częściowo w innym profilu czytelnika czy strukturze sprzedaży – komentuje nam ekspert.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Czołowe dzienniki z najniższą sprzedażą w historii w I półroczu 2017, najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
Powód spadku sprzedaży jest prosty. Ludzie umierają, a młodzi nie czytają gazet.
odpowiedź
User
prawnik
Przy całym szacunku dla prasy drukowanej, której poświęciłem znaczną część życia.
Jest ona jednak nieporęczna. By przeczytać to, co czytam w internecie, musiałbym codziennie zasypać stół papierem.
A czego, jak czego - stert papieru mam w życiu nadmiar.
odpowiedź
User
gsd
gw od 2008 spadla 4krotnie. Najbardziej...dobre wiadomości na weekend...
odpowiedź
User
Frux
Czas ponownie odchudzić redakcję na Czeskiej...
odpowiedź
User
konserw ci u nas dostatek
A ja zwróciłam uwagę na - 10,16% GPC.
Czytelnictwo ogólne - 18 tyś. sztuk ( takie małe miasteczko we wschodniej zapyziałej Polsce ) ale wrzask 10 x większy.
Ten elektorat to jednak tylko wiara bo:
wiedza słabiutka,
ławka ekspertów króciutka
no i ten słynny już "język miłości"
odpowiedź