SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” sprzedawała średnio w sierpniu 101 828 egz., największy spadek wśród dzienników

W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w sierpniu 2017 roku wyniosła 253 211 egz., czyli o 6,33 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 122 432 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 7,27 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 23,30 proc. do 101 828 egz.

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 8,36 proc. Dziennik ten w sierpniu br. sprzedawał się w liczbie 48 278 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 37 071 egz., po spadku o 4,67 proc.

W sierpniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał 1,17 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,54 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” sprzedawała średnio w sierpniu 101 828 egz., największy spadek wśród dzienników

44 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kici-kici
...oczko niżej
64 11
odpowiedź
User
marketer
nie jest dobrze
42 12
odpowiedź
User
Goo
Najwiecej rok do roku, mc do mca..w korkociag wpadli...i niech zostana
odpowiedź
User
Jasnowidz
5% misięcznie czyli jeszcze w tym roku będzie 80 tys,. Sprzedaż prasy jest monitorowana wiarygodnie w przeciwieństwie do tej ustawki Nielsena z TVN
odpowiedź
User
sin
A swego czasu otarli się o milion... "Jaka piękna tragedia, ech..."
odpowiedź