SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż tygodników opinii w 2011: liderem “Gość Niedzielny”

W trzech kwartałach 2011 r. liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii był “Gość Niedzielny” przed “Polityką” i nowym tygodnikiem “Uważam Rze”. Największy wzrost zanotowała “Gazeta Polska”, na przeciwnym biegunie znalazł się “Przekrój”.

Sprzedaż tygodników opinii w 2011: liderem “Gość Niedzielny”

Sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w okresie od stycznia do września br. wyniosła 141 817 egz., czyli 0,16 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Dzięki temu tytuł awansował z miejsca drugiego.

Na pozycję drugą z pozycji lidera spadła zaś “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał o 6,23 proc. do 134 515 egz.

Podium zamyka wprowadzony  na rynek w lutym br. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica), którego sprzedaż ogółem w trzech pierwszych kwartałach br. wyniosła 133 478 egz.

>>> “Uważam Rze” liderem sprzedaży, a “Przekrój” liderem... spadku

Rok wcześniej trzeci był “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który spadł teraz na miejsce czwarte, a jego wynik to 104 728 egz. (spadek o 7,35 proc.).

Największy wzrost odnotowała znajdująca się na pozycji szóstej “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 59,19 proc. i wyniosła 71 870 egz.

Na największym minusie pierwsze dziewięć miesięcy br. zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 15,68 proc. do 34 471 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.

ZKDP styczeń – wrzesień
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 202 501 142 153 141 817 201 533 141 833 141 593
Polityka 190 309 134 515 134 515 197 473 143 447 143 446
Uważam Rze 276 611 133 611 133 478 - - -
Newsweek 175 775 113 914 104 728 184 591 119 380 113 037
Wprost 178 786 117 716 96 189 169 569 95 490 82 174
Gazeta Polska 137 649 73 068 71 870 80 581 45 548 45 148
Przekrój 76 372 40 280 34 471 85 328 46 862 40 881
Przegląd 60 999 22 133 22 133 67 844 23 301 23 301
Tygodnik Powszechny 39 130 21 767 17 147 39 698 22 542 17 990
Przewodnik Katolicki 40 046 26 534 3 304 39 134 27 708 3 513


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem był “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 0,47 proc. do 365 384 egz. 

ZKDP styczeń – wrzesień
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Forum 30 289 16 632 16 632 31 084 17 941 17 941
Tygodnik Angora 529 399 365 384 365 384 506 367 363 673 363 673


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tygodników opinii w 2011: liderem “Gość Niedzielny”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl