SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu. Kto liderem?

Jedynie „Gość Niedzielny", „Wprost” oraz "Gazeta Polska" poprawiły swoje wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu br. w segmencie tygodników opinii, najwięcej niemal 100 proc. zyskał ten ostatni tytuł. W czołówce znalazł się wydawany od lutego tygodnik „Uważam Rze”. Liderem spadku był „Przekrój”.

W pierwszym półroczu 2011roku na czele zestawienia sprzedaży tygodników opinii był „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”), który utrzymał swoją pozycję sprzedając się średnio w liczbie 145 tys. egzemplarzy (wzrost o 0,72 proc).

Drugie miejsce należy do „Polityki” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), która zanotowała 5,34-procentową stratę i jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 134,7 tys. egzemplarzy.

Podium zamyka debiutujący przed kilkoma miesiącami na rynku „Uważam Rze” (Presspublica). Pismo wdarło się z impetem do czołówki , notując w pierwszym półroczu br. średnio 129,5 tys. sprzedanych egz.

Liderem wzrostu w pierwszych sześciu miesiącach była zajmująca szóste miejsce "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której sprzedaż ogółem poprawiła się aż o 97,73 proc. i wyniosła 72 787 egz. Z kolei wynik "Wprost" (AWR "Wprost", piąta lokata) wzrósł o 23,91 proc.do 92 970 egz.

>>> Dane za czerwiec: “Uważam Rze” liderem, wyprzedził “Politykę” i “Gościa”

Tymczasem najgorzej poradził sobie „Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który znalazł się na miejscu siódmym. Jego wynik pogorszył się o 13,4 proc. Sprzedał się on w liczbie 35 108 egz.

 

ZKDPI półrocze
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny203 359145 442145 078201 999144 297144 038
Polityka190 655134 694134 694200 500142 294142 294

Uważam Rze

288 521129 531129 476---
Newsweek174 649110 173102 700180 934117 204111 082
Wprost179 064113 86792 970168 13586 92375 030
Gazeta Polska137 052 74 03272 78769 89437 06436 811
Przekrój78 20640 91835 10885 05946 36840 418
Przegląd61 04221 79721 79768 10023 30223 302
Tygodnik Powszechny39 74722 55117 62240 08923 19518 260
Przewodnik Katolicki40 08227 2453 39438 69527 7223 655


Do przetasowań nie doszło wśród tygodników z przedrukami prasy polskiej i zagranicznej. Liderem niezmiennie pozostaje „Tygodnik Angora” (Westa Druk Mirosław Kuliś), która w I półroczu poprawił swój wynik o 1,49 proc. i sprzedawał się w liczbie 357,1 tys. egzemplarzy.

Znajdujący się na drugim miejscu „Forum” (Polityka Spółdzielnia Pracy”) zanotował natomiast stratę w wysokości 8,68 proc.  i jego sprzedaż wyniosła 16,7 tys. 

ZKDPI półrocze
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora523 654357 100357 100498 364351 853351 853
Forum30 13916 72116 72131 61618 31118 311


 

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu. Kto liderem?

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dziwne
Skoro Uważam Rze tak dobrze się sprzedaje, to dlaczego przynosi takie straty?
Czy z podniesieniem ceny będą czekać, aż całe wydawnictwo zbankrutuje?
odpowiedź
User
do Jutrzen
"Za pierwsze cztery miesiące tego roku strata spółki wyniosła 8 mln 587 tys. zł. Przychody grupy w 2010 roku osiągnęły 220,9 mln zł, a zysk 8,1 mln zł."
odpowiedź
User
Elemel
To w końcu straty czy zyski przynosi, bo w jednym zdaniu są dwa wzajemnie wykluczające się fakty?

2. A gdzie wyniki Gazety Polskiej?

pozdrawiam
odpowiedź