SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Stanek: nowy dziennik zaskoczy rynek

Polskapresse na pewno wyda w tym roku ogólnopolski dziennik, którym zaskoczy rynek - mówi prezes Polskapresse Dorota Stanek.

W drugiej połowie roku Polskapresse wprowadzi  na rynek ogólnopolski dziennik, którym rzuci rękawice Agorze (wydawcy Gazety Wyborczej), ale także Axel Springer Polska (Dziennik i Fakt). Rywalizacja toczy się o rynek reklamy prasowej warty około dwóch miliardów złotych - podała "Gazeta  Prawna".

– To będzie nowa jakość, zaskoczymy pozytywnie rynek. Więcej nie mogę jednak na tym etapie ujawnić – powiedziała GP Dorota Stanek, prezes Polskapresse.

Według informacji "GP", niewykluczone, że Polskapresse, aby mieć pokrycie na terenie całego kraju, wyda dziennik we współpracy z Mediami Regionalnymi, byłą Orklą Press Polska, drugim co do wielkości wydawcą regionalnym w Polsce, który ma 12 tytułów, ukazujących się tam, gdzie nie ma gazet Polskapresse. Według informacji GP Polskapresse rozmawia na ten temat z brytyjskim funduszem Mecom, do którego należą Media Regionalne.

Nowy dziennik może mieć formułę zbliżoną do należącego do Verlagsgruppe Passau czeskiego Denika, który ukazuje się tam na bazie 72 dzienników regionalnych. Zdaniem większości analityków, powodzenie pomysłu Polskapresse uzależnione jest właśnie od współpracy z byłą Orklą. Gdyby do tego doszło, na rynku zadebiutowałby dziennik, który mógłby już na starcie liczyć na ponad 800 tys. egzemplarzy sprzedaży i mocną pozycję w budżetach reklamowych największych firm. Z projektem wiąże się natomiast budowa nowoczesnej drukarni w Sosnowcu, która może drukować do 90 tys. egzemplarzy w ciągu godziny. Będzie to już 8 drukarnia wydawcy w Polsce, a jej otwarcie planowane jest do końca I kwartału tego roku. Koszt budowy sięgnie 100 mln zł.

Grupa wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau. Wraz ze spółkami stowarzyszonymi wydaje 8 dzienników o łącznej tygodniowej sprzedaży 2,8 mln egz. Dzienniki te czyta 34% mieszkańców w 6 największych regionach Polski.

W 2004 roku skonsolidowany zysk netto Polskapresse wyniósł 1,28 mln zł wobec 26,82 mln zł straty rok wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły odpowiednio: 401,73 mln zł wobec 411,23 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Stanek: nowy dziennik zaskoczy rynek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl