SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Super Express” zwiększył przewagę nad „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników w listopadzie)

W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Drugie miejsce utrzymał „Super Express”, a „Gazeta Wyborcza” zanotowała największy procentowy spadek sprzedaży - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2016 roku wyniosła 268 764 egz., czyli o 10,36 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 132 162 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 6,31 proc. Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 17,36 proc. do 129 786 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz drugi w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza”. (różnica pomiędzy tymi tytułami w listopadzie ub.r. wyniosła 2 376 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce miesiąc wcześniej (wówczas przewaga „SE” nad „GW” wyniosła 408 egz.).

W połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Jednocześnie rozpoczęto zwolnienia grupowe, obejmujące 190 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,29 proc. Dziennik ten w listopadzie ub.r. sprzedawał się w liczbie 52 095 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 539 egz., po spadku o 7,85 proc.

ZKDP

listopad

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

387 160

268 764

268 764

418 700

299 819

299 819

-10,36%

Super Express

227 525

132 886

132 162

243 377

141 778

141 058

-6,31%

Gazeta Wyborcza

215 621

148 322

129 786

243 396

177 979

157 055

-17,36%

Rzeczpospolita

61 693

52 200

52 095

66 107

55 948

55 003

-5,29%

Dziennik Gazeta Prawna

54 140

51 844

42 539

58 334

55 876

46 165

-7,85%

Przegląd Sportowy

53 958

26 193

26 193

60 058

28 721

28 721

-8,80%

Gazeta Polska Codziennie

67 477

19 183

19 178

57 525

19 975

19 927

-3,76%

Puls Biznesu

12 864

12 238

9 951

14 109

13 181

10 594

-6,07%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 787

4 723

4 362

10 127

5 740

5 135

-15,05%

W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Fakt”, który zyskał 0,68 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,06 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

listopad

październik

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

387 160

268 764

268 764

392 272

266 940

266 940

0,68%

Super Express

227 525

132 886

132 162

230 387

136 405

135 685

-2,60%

Gazeta Wyborcza

215 621

148 322

129 786

225 597

153 088

135 277

-4,06%

Rzeczpospolita

61 693

52 200

52 095

61 806

52 245

52 139

-0,08%

Dziennik Gazeta Prawna

54 140

51 844

42 539

51 966

49 768

42 498

0,10%

Przegląd Sportowy

53 958

26 193

26 193

55 454

27 213

27 213

-3,75%

Gazeta Polska Codziennie

67 477

19 183

19 178

70 086

19 898

19 890

-3,58%

Puls Biznesu

12 864

12 238

9 951

12 996

12 317

9 966

-0,15%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 787

4 723

4 362

6 775

4 736

4 372

-0,23%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Super Express” zwiększył przewagę nad „Gazetę Wyborczą”, która straciła najwięcej (sprzedaż dzienników w listopadzie)

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
donek
tak trzymać!!!
76 13
odpowiedź
User
prawnik
Spójrzcie na tabelę. Spadki od góry do dołu. Nawet u tych tytułów, które w nowym rozdaniu otrzymały rządowe prenumeraty.
Koniec epoki papieru idzie szybkimi krokami.
44 16
odpowiedź
User
Twitter
Jak tam w Fakcie? Dalej nie widzicie sprawy Petru?
86 10
odpowiedź
User
KL
Jak tam w Fakcie? Dalej nie widzicie sprawy Petru?


Wolne niemieckie media, tabloid nie jest zainteresowany aferą obyczajową na szczytach polityki, takie rzeczy tylko w niemieckich mediach wydawanych w PL
66 7
odpowiedź
User
rgg
wyborcza jak zawsze w awangardzie ! szacun !
67 12
odpowiedź
User
boll
GW pewnie dalej chowają na stacjach benzynowych...
61 8
odpowiedź
User
ed
Gazetę Wyborczą czytają cały czas polskie elity, to nie jest Pismo dla osób mniej inteligentnych. Cyfry dotyczące sprzedaży nie sa najważniejsze. W rankingach internetowych portale Agaory cały czas sa w czołówce. A pieniądze szczęścia nie dają. Liczy się misja i obrona demokratycznych wartości.
8 96
odpowiedź
User
Autorytet Morany
Gazetę Wyborczą czytają cały czas polskie elity, to nie jest Pismo dla osób mniej inteligentnych. Cyfry dotyczące sprzedaży nie sa najważniejsze. W rankingach internetowych portale Agaory cały czas sa w czołówce. A pieniądze szczęścia nie dają. Liczy się misja i obrona demokratycznych wartości.


Jezu, jaki mądry człowiek
75 9
odpowiedź
User
Yogidługonogi
To wszystko przez stacje benzynowe i poczty. Gdyby nie one, Gazeta Wyborcza nadal byłaby kochana przez Polaków. Ale wiecie, jak Polak na Orlenie nie zobaczy gazety, to jakby nie istniała. A już rekomendacja pani z poczty to dla Polaka świętość. I proszę mi tu nie mówić o żenującym poziomie, poczuciu wyższości, kłamstwach i manipulacji. To tylko wasza chora wyobraźnia, wy, wy... Polacy jedni!
70 10
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Gazetę Wyborczą czytają cały czas polskie elity, to nie jest Pismo dla osób mniej inteligentnych. Cyfry dotyczące sprzedaży nie sa najważniejsze. W rankingach internetowych portale Agaory cały czas sa w czołówce. A pieniądze szczęścia nie dają. Liczy się misja i obrona demokratycznych wartości.

Ludzie, elyty sie nam kurczom! Zróbta coś, bo jak nie, to ja se coś zrobie! (na przykład fikołka z radości)
52 5
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing