SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

SuperMarka 2004

25 stycznia br. w siedzibie Polskiej Rady Biznesu wręczono również wyróżnienia SuperMarka 2004

SuperMarka polskiego rynku to inicjatywa Target Group Badania i Doradztwo, której celem jest opisanie sytuacji na polskim rynku marek w 15 lat po transformacji systemowej oraz wyróżnienie tych, którym udaje się skutecznie zdobyć sympatię konsumentów i zająć wyjątkową pozycję w ich sercach. SuperMarki zostały wyróżnione na podstawie procesu badawczego, realizowanego metodą CATI. Badanie zrealizowano na próbie losowej Polaków w wieku 18–50 lat, zamieszkałych w miastach 100 tys. mieszkańców+ (core target większości producentów i usługodawców). Projekt przeprowadzony został w dwóch falach, aby zapewnić stabilność wyników, w każdym z etapów odbyto rozmowy z 500 konsumentami – łącznie w badaniu wzięło udział 1000 respondentów.

W 1989 r., kiedy zmieniał się system gospodarczy w naszym kraju, kryterium marki przy wyborze nabywanych produktów i usług praktycznie nie istniało. 15 lat później Polacy, zapytani przez nas o najsilniejsze marki w wybranych 8 kategoriach (AGD/RTV/telefony komórkowe, artykuły spożywcze, finanse/banki/ubezpieczenia, kosmetyki, lekarstwa/parafarmaceutyki, media, motoryzacja, telekomunikacja), potrafili spontanicznie wymienić aż 394 marki, które osobiście uznają za najlepsze na rynku.

A oto SuperMarki:
W kategorii: AGD/RTV/telefony komórkowe: Bosch, Nokia; W kategorii artykuły spożywcze: Danone, Wedel, Bakoma; W kategorii finanse/banki/ubezpieczenia: Inteligo, Commercial Union Polska; W kategorii kosmetyki: Adidas, Nivea, Vichy; W kategorii lekarstwa/parafarmaceutyki: Apap, Aspirin, Rutinoscorbin; W kategorii media: TVN; W kategorii motoryzacja: Mercedes, BMW; W kategorii telekomunikacja: Era.
 
Pomysłodawcą i inicjatorem jest Magazyn Marketingu i Sprzedaży „Brief”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: SuperMarka 2004

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl