SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tańszy abonament

Przyszły rok może być miły dla klientów sieci komórkowych płacących abonament

Ceny połączenia mogą spaść z ponad 1 zł do ok. 50 gr. Od początku stycznia do końca września działające na naszym rynku sieci pozyskały 3,754 mln nowych abonentów wobec 3,5 mln w całym roku 2003 - informuje 'Życie Warszawy'.

Takie wyniki operatorzy zawdzięczają wprowadzeniu nowych planów taryfowych dla użytkowników telefonów na kartę (pre-paid). Oferta Heyah wywołała wojnę cenową. Efekt" Średnie ceny połączeń w pre--paid spadły z ponad 1,4 zł brutto do niewiele ponad 70 gr.

Zdaniem "ŻW" dla klientów płącących abonament operatorzy przygotowali jedynie kosmetyczne zmiany cen. W efekcie nie tylko nowi klienci sieci wybierali usługi pre-paid, ale i część płacących abonament rezygnowała z niego na korzyść systemu pre-paid.

Według Zespołu Analitycznego ZEZ/PÓŁ, deklaracje operatorów i analiza sytuacji rynkowej wskazują jednoznacznie, że w przyszłym roku strategia sieci wobec klientów abonamentowych ulegnie zasadniczej zmianie. "Tegoroczna strategia operatorów polegała na wyssaniu z rynku abonamentowego wszystkich profitów z podpisanych na rok lub dwa umów. W przyszłym roku, gdy realnie zbliży się termin wejścia na rynek nowych operatorów i praktycznego wejścia w życie obowiązku zapewnienia klientom prawa zachowania numeru przy zmianie sieci, operatorzy zaproponują nowe bardzo atrakcyjne stawki, by utrzymać klientów przy sobie" - uważają analitycy ZEZ/PÓŁ.

Pierwsza jaskółka obniżek w postaci wprowadzenia przez PTK Centertel taryfy Jedna Idea, w której minuta rozmowy dla klientów abonamentowych i pre-paid kosztuje 0,75 gr brutto, już się pojawiła.

Operatorom zależy na klientach abonamentowych, ponieważ statystyczna osoba korzystająca w Polsce z usług pre-paid płaci operatorowi co miesiąc 28,1 zł, podczas gdy klient abonamentowy wnosi do jego kasy ponad 4,5 razy więcej, bo aż 127,2 zł. Ponadto użytkownik abonamentu zapewnia sieci komórkowej stabilne, stałe wpływy. Klient pre-paid może natomiast zrezygnować z usług w każdej chwili - czytamy w "Życiu Warszawy".

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tańszy abonament

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl