SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa

W okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku sięgało 27,57 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,21 pkt. proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,31 proc. respondentów (wzrost o 0,21 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,73 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,20 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,51 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,02 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,38 proc. czytelników, czyli o 0,08 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,99 proc. do 6,13 proc.

Tygodniki 15-75

grudzień 2013 : maj 2014

grudzień 2012 : maj 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

27,57%

27,78%

Życie na Gorąco

17,31%

17,10%

Chwila dla Ciebie

13,73%

14,20%

Angora

11,51%

11,53%

Newsweek

8,38%

8,30%

Auto Świat

7,08%

6,54%

Wprost

6,13%

5,99%

Twoje Imperium

5,36%

4,75%

Polityka

4,99%

5,33%

kropka tv

4,93%

3,72%

To & Owo

4,90%

4,64%

Na Żywo

4,76%

4,55%

Gość Niedzielny

4,54%

3,99%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,31%

3,74%

Rewia

3,30%

3,09%

Motor

2,95%

2,72%

Teleprogramy

2,61%

2,68%

Świat & Ludzie

2,42%

2,68%

Super TV

2,20%

2,32%

Uważam Rze inaczej pisane

1,95%

2,48%

Tele Max

1,61%

1,42%

Teraz

1,52%

1,18%

W Sieci

1,31%

1,26%

Tygodnik Siedlecki

0,66%

0,69%

MM Moje Miasto

0,65%

0,40%

Tygodnik Ostrołęcki

0,59%

0,73%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,47%

0,50%

City

0,46%

0,26%

Teraz Opole

0,09%

0,04%

PBC po raz pierwszy zaprezentowało też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”,  miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.

Tygodniki 16-59

grudzień 2013 : maj 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

27,26%

Życie na Gorąco

15,73%

Chwila dla Ciebie

12,77%

Angora

11,42%

Newsweek

9,09%

Auto Świat

8,22%

Wprost

6,18%

kropka tv

4,99%

To & Owo

4,91%

Twoje Imperium

4,80%

Polityka

4,70%

Na Żywo

4,23%

Gość Niedzielny

3,74%

Motor

3,23%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,10%

Rewia

2,85%

Teleprogramy

2,73%

Super TV

2,16%

Świat & Ludzie

1,99%

Uważam Rze inaczej pisane

1,86%

Tele Max

1,57%

Teraz

1,55%

W Sieci

1,17%

Tygodnik Siedlecki

0,69%

MM Moje Miasto

0,69%

Tygodnik Ostrołęcki

0,64%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,50%

City

0,36%

Teraz Opole

0,08%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od grudnia ub.r. do maja br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,55 proc. respondentów, czyli o 1,10 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.

Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,54 proc. do 13,58 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,82 pkt. proc. i wyniosło 12,26 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11 proc. respondentów (w dół o 0,93 pkt. proc.).

Dwutygodniki 15-75

grudzień 2013 : maj 2014

grudzień 2012 : maj 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

14,55%

13,45%

Pani Domu

13,58%

14,54%

Tina

12,26%

13,08%

Naj

11,00%

11,93%

Viva

10,32%

10,08%

Gala

9,58%

9,52%

Z Życia Wzięte

7,63%

7,96%

Party Życie Gwiazd

7,22%

7,04%

Tele Świat

5,25%

5,33%

Show

4,70%

4,72%

Takie jest Życie

4,41%

3,82%

Świat Seriali

3,52%

3,22%

Sukcesy i Porażki

3,15%

3,15%

Bravo

2,88%

2,77%

Bravo Sport

2,48%

2,11%

Flesz Gwiazdy & Styl

1,91%

2,08%

Super TV

1,74%

-

Relaks

1,67%

1,48%

Grazia

1,47%

1,82%

TV14

1,27%

1,24%

Forum

1,06%

-

Tele Max

0,89%

-


Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Dwutygodniki 16-59

grudzień 2013 : maj 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

13,35%

Pani Domu

12,73%

Tina

11,50%

Viva

11,24%

Naj

10,73%

Gala

10,20%

Party Życie Gwiazd

7,96%

Z Życia Wzięte

7,15%

Tele Świat

5,32%

Show

5,29%

Takie jest Życie

4,28%

Świat Seriali

3,73%

Sukcesy i Porażki

3,09%

Bravo

2,87%

Bravo Sport

2,70%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,17%

Super TV

1,77%

Grazia

1,63%

Relaks

1,37%

TV14

1,16%

Forum

1,10%

Tele Max

0,81%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2012 do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków i w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku na losowej próbie 21 362 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 966 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia do maja 2014 roku nie były badane takie tygodniki jak „City”, „Kropka TV” i „Uważam Rze”, w maju 2014 roku - tygodniki „Super TV” i „Tele Max”, a w okresie od grudnia 2013 roku do kwietnia 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl