SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tele2 dezinformowuje klientów

Prezes UKE nałożył na Tele2 Polska Sp. z o.o. karę 1 mln zł za naruszenie obowiązków informacyjnych.

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) nałożył 1mln zł kary na spółkę Tele2 za naruszanie obowiązków informacyjnych przy zawieraniu umów z klientami, podał urząd w komunikacie.

12 września 2006 r. prezes UKE rozpoczął przeciwko Tele2 Polska Sp. z o.o. postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

„W wyniku tego postępowania w dniu 3 listopada 2006 r. Prezes UKE wydał decyzję o nałożeniu na Tele2 kary pieniężnej w wysokości 1 000 000 zł płatnej do budżetu państwa” – podano w komunikacie.

Tele2 stosuje trzy formy sprzedaży usług telekomunikacyjnych, tj. zawieranie umów poza lokalem przedsiębiorstwa, zawieranie umów za pośrednictwem telefonu, zawieranie umów za pośrednictwem innych środków porozumiewania się na odległość.

„Z materiału dowodowego zebranego przez Prezesa UKE wynika, iż w trakcie pozyskiwania telefonicznego klientów partnerzy Tele2 nie podawali pełnej i rzetelnej informacji wynikającej z faktu zawierania umowy na odległość. Schematy rozmowy ustalone przez Tele2 nie były w pełni respektowane przez partnerów Tele2 w czasie procedury telefonicznego pozyskiwania klienta” – podano w komunikacie.

Główne zarzuty dotyczą tego, że nie informowano rozmówcy w imieniu czyim i na czyją rzecz prowadzona jest rozmowa, nie informowano też o zamiarze przeprowadzenia rozmowy telefonicznej w celu zawarcia umowy, a rozmowy były tak prowadzone, by doprowadzić rozmówcę do przekonania, iż Tele2 w rozmowie telefonicznej przedstawia ofertę, a rozmówca wyraża jedynie zgodę na wysłanie materiałów promocyjnych dotyczących świadczonych usług.

„Po tak przeprowadzonej rozmowie klient Tele2 odbierając materiał, na wysłanie którego w czasie rozmowy telefonicznej wyraził zgodę w przekonaniu, że kwituje wyłącznie odbiór przesyłki, podpisywał dokument będący zleceniem preselekcji na rzecz Tele2. Tym samym pisemnie niejako potwierdzał istnienie stosunku zobowiązaniowego łączącego tegoż klienta z Tele2, zlecając jednocześnie przekierowanie wszystkich rozmów przez sieć Tele2” – czytamy dalej.

Jak podał UKE, Tele2 wskazała, że ze względu na skalę prowadzonej działalności, nie sposób było całkowicie uniknąć przypadków nieuczciwości wśród przedstawicieli handlowych zatrudnionych przez podwykonawców Tele2.

„Wskazane powyżej naruszenia przepisów Prawa telekomunikacyjnego miały miejsce bezpośrednio w relacjach pomiędzy partnerami Tele2 a użytkownikami końcowymi. Należy jednakże wskazać, że to Tele2 ponosi odpowiedzialność za swoich partnerów handlowych” – stwierdza urząd.

Ustalając wysokość kary prezes UKE wziął pod uwagę m.in. to, że Tele2 wykazała dobrą wolę i pełną współpracę w czasie prowadzonego przez UKE postępowania, oraz fakt, iż Tele2 mając na uwadze dobro swoich klientów zmierza do poprawy istniejącego stanu rzeczy.

„Te okoliczności dają przekonanie, że praktyki stwierdzone w decyzji Prezesa UKE zostaną przez Tele2 usunięte” – głosi komunikat.

Tele2 wskazała również, iż przystąpiła do realizacji programu naprawczego zmierzającego do poprawy jakości obsługi klienta: nagrywanie i archiwizację wszystkich rozmów sprzedażowych i wprowadzenie stałego monitoringu rozmów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tele2 dezinformowuje klientów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl