SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizje walczą o porannego widza

Polsat i TVN chcą złamać monopol TVP na codzienne programy śniadaniowe.

Jesienią już w czterech telewizjach ogólnopol­skich będziemy mogli oglądać codzienne pro­gramy śniadaniowe - dowiedział się „Dziennik". Do obecnych „Kawy czy herbaty?" (TVP 1) oraz „Pytania na śniadanie" (TVP 2) ma dołączyć ma­gazyn TVN „Dzień dobry TVN", nadawany teraz tylko w weekendy. Nad zupełnie nowym programem tego typu pracuje też Polsat.

TVN decyzję czy wpro­wadzić codzienny poranny show podejmie po teście, który przeprowadzi mię­dzy 19 a 23 czerwca. W tym czasie „Dzień dobry TVN" nadawany będzie od ponie­działku do piątku. Pozy­tywna decyzja zależeć bę­dzie, oczywiście od... wi­dzów. Muszą chcieć oglą­dać ten program.

Duże znaczenie będzie miało także to, czy ekipa realizacyjna weekendowe­go show poradzi sobie z co­dzienną pracą nad progra­mem. Teraz materiały do sobotniego i niedzielnego wydania „Dzień dobry TVN" producenci przygo­towują cały tydzień.

Projekt ma duże szansę powodzenia, bo jego zwo­lennikiem jest Edward Miszczak, dyrektor pro­gramowy TVN. - Na razie przetestujemy ten pomysł, potem postanowimy, co da­lej - mówi „Dziennikowi". Miszczak już szuka gwiazd do show. Obecnie gospoda­rzami magazynu są pary: Jolanta Pieńkowska i Mag­da Molek oraz Kinga Rusin i Marcin Meller. Jeśli jednak „Dzień dobry TVN" pojawiać się będzie co­dziennie, potrzebne jest wsparcie.

Jak podał "Dziennik"  rozmowy prowadzone były z Dorotą Wellman i Marci­nem Prokopem, gospoda­rzami „Pytania na śniada­nie" w TVP 2. Czy przejdą do konkurencji, na razie nie wiadomo. Pewne jest jed­nak, że swoich gwiazd ła­two nie odda telewizyjna „Dwójka". Dyrektor tej sta­cji Nina Terentiew jest przekonana, że zarówno Wellman, jak i Prokop zo­staną w programie. Dodaje też, że nie obawia się konku­rencji ze strony komercyj­nych stacji- - Będziemy wię­cej mówić o ekologii, ekolo­gicznym żywieniu i dietach. To najbardziej interesuje widzów - przekonuje Te­rentiew. - U nas też pojawią się nowości.

Jedną z nich będzie Be­ata Sadowska, była dzien­nikarka TVN Style i MTV Polska, mająca w „Dwójce" show „On i ona. Walka płci", która dołączy do grona pro­wadzących program. Po­ranny magazyn TVP 2 bę­dzie zaczynał się wcześniej: od 8 rano, a nie jak teraz od 9. Po to, by widzowie „Je­dynki", którzy wtedy koń­czą oglądać „Kawę czy herbatę", mogli przełączyć się na drugi kanał telewizji pu­blicznej. Konkurencyjne „Dzień dobry TVN" rozpo­czynać się będzie o 8.30.
Najmniej wiadomo o projekcie Polsatu. Jak się dowiedział "Dziennik", pracuje nad nim Waldemar Dziki, dyrektor zarządzający sta­cji i główny architekt ra­mówek stacji. Jak na razie wiadomo tylko, że telewi­zja Zygmuna Solorza-Żaka chce rozpocząć jego emisję jesienią.

Na świecie moda na po­ranne programy trwa od kilku lat, szczególnie w USA. Tam magazyny śnia­daniowe, np. „The Morning Show" (NBC) czy „Early Show" (CBS) mają dużą i stałą widownię. Dlaczego i u nas mają się przyjąć? Od­powiedź dają liczby. „Kawę czy herbatę" ogląda co trzecia osoba mająca wte­dy włączony telewizor. „Dzień dobry TVN" i „Py­tanie na Śniadanie" przy­ciągają średnio 1 mln wi­dzów. Jak na tak wczesną porę, to niemało. Tylko od marca do maja telewizje zarobiły na reklamach przy porannych progra­mach ponad 13 mln zł. -Jeszcze kilka lat temu ra­no włączało się głównie ra­dio. Teraz jest coraz wię­cej osób, które wtedy oglą­dają telewizję - mówi Nina Terentiew.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizje walczą o porannego widza

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl