SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Terminal II na Okęciu ma ruszyć 30 listopada

Konsorcjum prowadzące budowę Terminala II na warszawskim Okęciu zawarło 15 września 2006 r. z Przedsiębiorstwem Państwowym Porty Lotnicze (PPPL) aneks do kontraktu, w którym przesunięto termin oddania nowego obiektu na 30 listopada.

Wynika z komunikatu Budimexu. W aneksie zwiększono wartość kontraktu z niespełna 200 mln USD do prawie 248 mln USD netto.

- Konsorcjum Ferrovialu Agroman, Budimeksu i Estudio Lamela podpisało z PPPL aneks do kontraktu na budowę Terminala II na warszawskim międzynarodowym lotnisku im. Fryderyka Chopina. W wyniku zmian i zwiększenia zakresu robót oraz uwzględnienia rekompensat za poniesione przez konsorcjum dodatkowe koszty ogólne budowy w wydłużonym terminie realizacji wartość kontraktu została zwiększona do kwoty 247 686 860 USD netto. Strony ustaliły nowy termin zakończenia prac na 30 listopada 2007 r. – czytamy w komunikacie.

Dodatkowo inwestor, czyli PPPL nałożył na konsorcjum kary umowne w wysokości 6 377 864 USD za zaistniałe opóźnienia.

Udział Budimeksu w powyższych kwotach wynosi 40 proc. Z aneksu wynika, że konsorcjum przekaże inwestorowi gwarancję bankową w wysokości 5 proc. wartości kontraktu jako zabezpieczenie ewentualnej kary za ewentualne niedotrzymanie nowego terminu.

Pierwotnie warszawskie lotnisko miało być rozbudowane do 15 kwietnia 2006 r. Tymczasem średnie zaawansowanie wszystkich robót w pierwotnym terminie wyniosło zaledwie 67 proc.

Terminal II jest zaprojektowany na obsługę 6,5 mln pasażerów rocznie, co razem z Terminalem I da 10 mln pasażerów. W ramach inwestycji ma zostać oddany do użytku drugi parking wielopoziomowy na ponad 1 tys. miejsc.

Opóźnienia w budowie spowodowały ,poza gigantycznym tłokiem na lotnisku, m.in. odwołanie Zbigniewa Lesieckiego ze stanowiska szefa PPPL. Budimex podał w połowie 2005 r., że na budowie lotniska stracił już 68,5 mln zł i nie wykluczał większych strat.

Konkurenci Budimeksu w przetargu na rozbudowę Okęcia zarzucali zwycięzcy zaniżanie ceny, a zamawiającemu faworyzowanie jego oferty. Budimex, Ferrovial i Lamela wygrały z ceną niespełna 200 mln USD, konkurenci byli o 70 mln USD drożsi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Terminal II na Okęciu ma ruszyć 30 listopada

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl