Topnieje przewaga Apple na rynku tabletów
Według badań ABI Research Apple miało 55-procentowy udział w rynku tabletów w trzecim kwartale bieżącego roku. Gigant z Cupertino pozostaje liderem tego segmentu, ale jego pozycja słabnie.

W ciągu zaledwie kwartału, udział iPadów Apple w globalnym rynku tabletów spadł aż o 14 procent. To, co straciła firma z Cupertino, rozdzielili pomiędzy siebie jej główni rywale - Amazon, Google oraz Samsung.
Choć Apple pozostaje liderem już 10 kwartał z rzędu, 55 procent to najniższy udział jaki amerykańska korporacja w tym czasie miała w rynku tabletów. Urządzenia oparte o Androida w trzecim kwartale bieżącego roku, według ABI Research, stanowiły już 44 procent wszystkich dostarczonych tabletów.
- Przez wprowadzenie mniejszego i tańszego iPada Mini Apple zaatakowało przyczółek Androida, kategorię 7-calowych tabletów. Do sukcesu zabrakło jednak zarówno innowacji, odpowiedniej ceny jak i dostępności w kluczowym momencie roku - powiedział Jeff Orr z ABI Research.
Ponadto, ABI przewiduje, że w ramach rozrastania się rynku tabletów, udział Androida będzie rósł wraz z aktywnością producentów sprzętu chętnie sięgających po system Google.
Dołącz do dyskusji: Topnieje przewaga Apple na rynku tabletów