SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tribune sprzedaje Hoy New York

Tribune Co. sprzedaje nowojorską edycję dziennika 'Hoy” swojemu największemu konkurentowi na rynku wydawniczym - koncernowi ImpreMedia.

“Hoy New York” jest darmowym dziennikiem hiszpańskojęzycznym, osiągającym nakład rzędu 56 tysięcy egzemplarzy. Nowy właściciel gazety chce pozostać przy bezpłatnej opcji, jednak gazeta ma mieć większe znaczenie na miejscowym rynku. 

”Hoy” powstało jako gazeta o profilu zbliżonym do “US Today”, tyle, że wydawanym w języku hiszpańskim. Tribune nie potrafił jednak sprawić, aby gazeta przynosiła wymierne zyski.        

Tribune jest w dalszym ciągu właścicielem edycji ”Hoy” w Los Angeles i Chicago, które mają być bardziej związane z rynkiem lokalnym obu miast – w obydwu Tribune posiada także inne tytuły, odpowiednio dla każdego z miast „Chicago Tribune”  i „Los Angeles Times”.

ImpreMedia wydaje już “El Diario La Prensa”, gazetę wydawana po hiszpańsku, osiągającą nakład rzędu 50 tysięcy, jednak nie będzie ona konkurować z “Hoy”. Obie gazety mają się wzajemnie uzupełniać, co w przypadku gazety bezpłatnej oznacza jedynie uzupełnienie profilu “El Diario”. Wydawca liczy, że w ten sposób zdobędzie przynajmniej 480 tysięcy czytelników w samym Nowym Jorku, co jednocześnie zapewni drugą pozycję na rynku prasy hiszpańskojęzycznej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tribune sprzedaje Hoy New York

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl