SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Trójka z największym spadkiem, traci też Jedynka. Słaby start Polskie Radio 24

W okresie od listopada ub.r. do stycznia br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które ex aequo z TOK FM zanotowało największy wzrost słuchalności w zestawieniu. Najwięcej - rok do roku - straciła Trójka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od listopada 2016 roku do stycznia 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,6 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,5 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu ex aequo z TOK FM, które awansowało z miejsca siódmego na szóste. Udział tej stacji zwiększył się do 2,3 proc.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,3 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,1 proc., po spadku o 0,4 pkt. proc.

Przewaga RMF FM nad Jedynką zwiększyła się z 14,6 pkt. proc. do 15,5 pkt. proc.

Dyrektorem radiowej Jedynki od połowy stycznia ub.r. jest dziennikarz Rafał Porzeziński, który w tej roli zastąpił Kamila Dąbrowę, który został odwołany zaraz po tym jak powołano nowy zarząd Polskiego Radia: prezesem została Barbara Stanisławczyk, a członkami zarządu - Jerzy Kłosiński i Marcin Palade.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,1 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,5 pkt. proc . - najbardziej w zestawieniu.

Od początku kwietnia ub.r. szefem Programu III Polskiego Radia jest Adam Hlebowicz.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,2 proc. (bez zmian).

12. miejsce z wynikiem na poziomie 0,3 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w fali listopad 2015-styczeń 2016 miał 0,5 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 10.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing