SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trudny rynek "komórek"

Rynek telefonów komórkowych dynamicznie się rozwija, jednak wkrótce może na nim zabraknąć miejsca dla mniejszych producentów

Wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku sprzedaż telefonów komórkowych osiągnęła poziom 180,6 mln sztuk, czyli była o blisko 27 mln sztuk wyższa, niż 12 miesięcy wcześniej. Wyniki są lepsze od spodziewanych, toteż Gartner zrewidował swoje prognozy sprzedaży na cały rok. Według nowego, bardziej optymistycznego wariantu, światowy rynek ma w tym roku wchłonąć aż 750 mln sztuk „komórek” – aż o 13% więcej, niż w roku 2004.

Od stycznia do marca najwięcej telefonów sprzedała Nokia – 54,9 mln sztuk. Kluczowym czynnikiem dla uzyskania tak dobrego rezultatu okazała się być agresywna strategia cenowa na szybko rosnącym rynku chińskim. Druga w rankingu Motorola sprzedała 30,3 mln sztuk telefonów. Trzecie miejsce zajął Samsung, który szczególnie dobrze radzi sobie w Europie Zachodniej i Rosji. Kolejne pozycje przypadły w udziale firmom LG, Siemens i Sony Ericsson.

Wzrost sprzedaży nie oznacza jednak, że wszyscy producenci telefonów komórkowych mają przed sobą świetlaną przyszłość. Rynki, które rozwijają się najszybciej, to kraje relatywnie biedne – klienci oczekują więc tanich telefonów, co wymusza nieustanne obniżanie marż. Z kolei w krajach zamożnych konkurencja jest ogromna, co także przekłada się na niski poziom cen. Dlatego analitycy Gartnera przewidują, że mali producenci mogą mieć kłopoty z utrzymaniem rentowności i zapewne klika firm będzie w najbliższym czasie zmuszonych do wycofania się z rynku.
 
Źródło: ZDNet

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Trudny rynek "komórek"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl