SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TV ma kłopoty z realizacją zamówień

TVN i Polsat nie zrealizują w maju br. rekordowej liczby kampanii reklamowych

To konsekwencja tygodnia ciszy po śmierci Jana Pawła U, ale być może także błędów w polityce cenowej stacji - informuje branżowy "Media&Marketing Polska".

Biuro reklamy TVN szacuje, że na antenie tego kanału w maju br. jest o 30 proc. zleceń więcej niż przed rokiem.

- Dopiero pod koniec maja br. będziemy w stanie precyzyjnie oszacować, ile kampanii się nie zmieściło.  Na początku miesiąca wyglądało na to, ż.e może to być nawet kilkadziesiąt procent - mówi Marcin Idzik, zastępca dyrektora ds. sprzedaży biura reklamy TVN.

Jego zdaniem wpływ na taką sytuację miała z jednej strony ośmiodniowa przerwa, gdy w związku z chorobą i śmiercią Papieża stacje zrezygnowały z emisji reklam, a z drugiej strony nieodpowiedzialna polityka informacyjna niekcórych    domów    mediowych.

-  Na początku roku niektóre z nich deklarowały, że nic będą zwiększać wydatków w telewizji, a na progu maja okazuje się, że ich zapotrzebowanie jest nawer o 60 proc. wyższe niż w ub.r. Trudno nam w takiej sytuacji i   kształtować   politykę cenową - mówi Marcin Idzik.

Maciej Stec, dyrektor zarządzający spółki PM, biura reklamy Polsatu, zauważa, że ośmiodniowa przerwa w nadawaniu reklam to 25 proc. miesięcznego czasu emisji sporów.

- To bez wątpienia przyczyni się do problemu realizacji zleceń   reklamowych.  Wstępnie szacujemy,   że  w  przypadku Polsatu  będzie  to   15   proc.
-  mówi Maciej Stec. Katarzyna Sidorkiewicz, buying dircc-cor w domu Media Direcrion OMD, mówi o dwóch możliwych scenariuszach na drugą połowę roku: - Albo dojdzie do przesunięcia emisji na III i IV kwartał roku, albo po prostu te pieniądze znikną z rynku. Piotr Wałęski, zastępca dyrektora  Biura  Reklamy TVP ds.   handlowych,   uważa,   że problem nic dotyczy kanałów telewizji publicznej, które dysponowały wolnymi zasobami.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TV ma kłopoty z realizacją zamówień

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl