SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 wyprzedził TVP Info w lutym. TTV z największym wzrostem w czołówce stacji tematycznych (top 25)

W lutym br. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Podium uzupełnia kanał TTV, który zyskał najbardziej w czołówce. Top 25 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w lutym 2016 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,44 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 21,99 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. W lutym 2015 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,34 proc., jednak w skali roku stacja ta zanotowała wzrost o 4,38 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała stacja TTV, która pochwalić się może największym wzrostem w pierwszej dziesiątce zestawienia. Jej udział zwiększył się bowiem o 25 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,70 proc.

Natomiast na czwarte miejsce spadły TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,41 proc., po wzroście wynoszącym 2,92 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka TVP Rozrywka (1,13 proc.; do góry o 2,73 proc.).

Dalej z takim samym udziałem uplasowały się dwa kanały: Polsat News (0,97 proc.; w dół o 1,02 proc.) i TVP3 (również 0,97 proc.; też w dół o 1,02 proc.), które odnotowały jedyne spadki w top 10. Czołową dziesiątkę uzupełniają: Stopklatka TV (0,96 proc.; + 6,67 proc.), TVP ABC (0,88 proc.; + 22,22 proc.) i Polo TV (0,82 proc.; + 1,23 proc.).

Lp.

Stacja

Wszyscy 4+

luty 2015

luty 2016

SHR %

SHR %

1

TVN24

2,82%

3,44%

2

TVP INFO

3,20%

3,34%

3

TTV

1,36%

1,70%

4

TVP Seriale

1,37%

1,41%

5

TVP Rozrywka

1,10%

1,13%

6

Polsat News

0,98%

0,97%

7

TVP3

0,98%

0,97%

8

Stopklatka

0,90%

0,96%

9

TVP ABC

0,72%

0,88%

10

Polo TV

0,81%

0,82%

11

Fokus TV

0,69%

0,80%

12

Nickelodeon

0,83%

0,77%

13

ATM Rozrywka

0,69%

0,74%

14

TVP Historia

0,65%

0,66%

15

Eurosport 1

0,59%

0,64%

16

TVN Style

0,63%

0,63%

17

Disney Junior

0,67%

0,60%

18

Cartoon Network

0,57%

0,60%

19

Discovery

0,54%

0,58%

20

Polsat Play

0,58%

0,57%

21

Polsat Film

0,46%

0,54%

22

TVP Kultura

0,51%

0,52%

23

TVN Turbo

0,50%

0,50%

24

Nick Jr

0,38%

0,47%

25

Polsat Sport

0,37%

0,44%

W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w lutym 2016 roku na pierwszym miejscu również znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do lutego 2015 roku zwiększył się tutaj o 4,95 proc. i wyniósł 2,33 proc.

Drugą lokatę zajęła stacja TTV (2 proc.; wzrost o 22,70 proc.). Na podium znalazły się jeszcze TVP Seriale (1,79 proc.; do góry o 23,45 proc.).

Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu, wynoszącym 35,29 proc. do 0,92 proc., pochwalić się mógł Fokus TV.

Z kolei największy spadek w top 10 odnotowało TVP Info - było to 3,82 proc. do 1,26 proc.

Lp.

Stacja

Wszyscy 16-49

luty 2015

luty 2016

SHR %

SHR %

1

TVN24

2,22%

2,33%

2

TTV

1,63%

2,00%

3

TVP Seriale

1,45%

1,79%

4

Polo TV

1,24%

1,36%

5

TVP INFO

1,31%

1,26%

6

TVP Rozrywka

0,95%

1,10%

7

ATM Rozrywka

0,79%

0,97%

8

Stopklatka

0,96%

0,93%

9

Fokus TV

0,68%

0,92%

10

TVN Style

0,87%

0,86%

11

Polsat Film

0,72%

0,83%

12

Eska TV

1,10%

0,80%

13

TVN Turbo

0,75%

0,79%

14

TVP ABC

0,63%

0,79%

15

Discovery

0,77%

0,79%

16

Polsat News

0,75%

0,71%

17

Polsat Play

0,73%

0,69%

18

Disney Junior

0,74%

0,66%

19

Comedy Central

0,45%

0,60%

20

Nickelodeon

0,66%

0,57%

21

TVP3

0,54%

0,55%

22

TVP Historia

0,57%

0,54%

23

FOX

0,21%

0,50%

24

MiniMini+

0,46%

0,46%

25

Cartoon Network

0,41%

0,45%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN24 wyprzedził TVP Info w lutym. TTV z największym wzrostem w czołówce stacji tematycznych (top 25)

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Brawa dl Grzegorza Adamczyka !!!!
Kuuurskiii !!! Co ? Skarlałooo !!!! Premia dla Grzegorza Adamczyka !!!! W dwa miesiące ten wybitny specjalista strącił TVP Info z pierwszego miejsca. Naprawdę szacun.
odpowiedź
User
MI(L)AN
Najpierw wiadomość, że Nielsen robi rzetelne raporty. A później bajka, że satelitarny płatny kanał TVN 24 ma większą oglądalność niż szeroko dostępny naziemny kanał TVP INFO ...
odpowiedź
User
IOP
w dobie gdzie wielu operatorów Internetu LTE daje możliwość tak jak mi na przykład że zamiast 3 MBS mam za 49 zł miesięcznie 30 MBS i do tego dali mi możliwość zakupu pakietów tv od 10 zł gdzie za 59 ( gdyby nie moja umowa z NC+) miał bym dostęp do TVN24 to nie dziwoto że stacja rozszerza swój zasięg bo nie każdy ma dostęp do tv satelitarne ( że względu na ceny aktywacji pakietów itp) czy kablówki ale już każdy ( no prawie każdy ) te 10 zł już może dopłacić żeby miał kilkadziesiąt kanałów tv ( w tym tvn 24) dostawcy Internetu LTE lokalnemu ;)
odpowiedź
User
iop
chłopie w czasie gdy co raz więcej ludzi ma dostęp już nie tylko do platform cyfrowych i kablówek ale też do szeroko pasmowego Internetu z pakietami tv w dobrej cenie to nic dziwnego że kanał dostępny do tej pory za pośrednictwem kablówki satelity ma większy zasięg i oglądalność od reżimowego kanału tvp info :)
odpowiedź
User
Janek
Wiadomo, Nielsen zaniża oglądalność TVPiS
odpowiedź