SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP: finał Euro 2012 z udziałem Polski obejrzy 17 mln widzów, 390 tys. zł za reklamę

Telewizja Polska szacuje, że teoretyczny finał Euro 2012 z udziałem Polaków obejrzeć może  nawet 17 mln widzów - poinformował Bogusław Piwowar, wiceprezes TVP na wczorajszej konferencji. Za półminutową reklamę przy takim meczu trzeba zapłacić aż 390 tys. zł.

TVP: finał Euro 2012 z udziałem Polski obejrzy 17 mln widzów, 390 tys. zł za reklamę

Wspomniane 17 mln widzów to byłaby oglądalność wyższa od dotychczasowego rekordu widowni, który padł podczas Igrzysk Olimpijski w Salt Lake City w 2002 roku. Zawody, podczas których Adam Małysz wywalczył srebrny medal, śledziło wtedy 14,5 mln osób.

Bardzo mało prawdopodobny, ale brany pod uwagę udział Polski w finale, byłby nie tylko wielkim triumfem naszej reprezentacji, ale pomógłby finansowo TVP. Plan ekonomiczno-finansowy zarządu TVP zakłada, że m.in. przez wydatki związane z Euro 2012 spółka zakończy ten rok ze stratą wynosząca 60 mln zł, chociaż część księgowanych w tym roku wydatków poniesiono już w poprzednich latach. - Nie będzie to aż tak duża starta - zapewnił w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bogusław Piwowar. - Gdybyśmy znaleźli się w finale, to wyjdziemy na zero - dodał.

Ten optymizm wynika z ustanowionych przez TVP cen reklam przy spotkaniach Euro 2012. Przy meczu otwarcia (Polska-Grecja) najwyższa cena za półminutową reklamę to 278 tys. zł, ale już np. przy teoretycznym półfinale z udziałem Polaków - 357 tys. zł, a przy finale aż 390 tys. zł. - To impreza wyjątkowa, a my mamy prawa do niej na wyłączność - tak tłumaczy politykę cenową Bogusław Piwowar.

Jednocześnie wiceprezes TVP poinformował nas, że premier Donald Tusk nie przyznał TVP dotacji celowej w wysokości 80 mln zł, o którą wnioskował nadawca. Telewizja Polska chciała te środki przeznaczyć nie tylko na wydatki dotyczące Euro 2012, ale również na pokrycie kosztów związanych z igrzyskami olimpijskimi w Londynie, które odbędą się latem tego roku.

TVP będzie chciała powiększyć swoje przychody z imprezy sprzedając innym nadawcom prawa do pokazywania fragmentów meczów z bramkami. Jak powiedział nam Włodzimierz Szaranowicz, szef TVP Sport, Telewizja Polska rozmawiać będzie na ten temat z zainteresowanymi stacjami. - Sami kupowaliśmy w przeszłości takie prawa od Polsatu - podkreślił.

Wszystkie mecze Euro 2012 oglądać będzie można na żywo na TVP 1 i TVP 2, transmisje prowadzone będą też w TVP Sport, TVP HD, w internecie i telefonach Orange (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP: finał Euro 2012 z udziałem Polski obejrzy 17 mln widzów, 390 tys. zł za reklamę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Tylko 17 mln? Czyli 38-17=21 OKO. Co za bzdury z tą stawką za finał…
odpowiedź
User
lol
Te 278 tys. za reklamę przy meczu POL-GRE to za dużo!!!
Wątpię aby wielu reklamodawców chciało z niej skorzystać
odpowiedź
User
Marek24
Będą rabaty po 60, 70%. Nikt tyle nie zapłaci za mecze grupowe. Co innego za ewentualny finał.
odpowiedź