SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP wydała na reklamę więcej niż Polsat i TVN, Cyfra+ liderem platform cyfrowych

Cennikowe wydatki reklamowe Telewizji Polskiej (bez autopromocji i internetu) zmalały w ub.r., ale i tak były większe od wydatków Polsatu i TVN. Wśród satelitarnych platform cyfrowych zdecydowanie największy budżet reklamowy miał Canal+ Cyfrowy, operator Cyfry+.

<!-- 0.5092s -->

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2012 r. Telewizja Polska cennikowo na reklamę swoich stacji ogólnopolskich wydała (bez uwzględnienia autopromocji i działań w internecie) 19,84 mln zł, czyli 6,7 proc. mniej niż rok wcześniej. W drugim półroczu, kiedy TVP promowała m.in. trzy seriale debiutujące w jesiennej ramówce (więcej na ten temat), jej budżet był o 7,2 proc. większy niż w pierwszej połowie roku, która upłynęła dla publicznej telewizji pod znakiem Euro 2012.

Polsat w ub.r. na reklamy swojego głównego kanału w innych mediach przeznaczył cennikowo 18,97 mln zł, czyli aż o 44,6 proc. więcej niż w 2011 roku. W drugiej połowie roku wydatki stacji były o 57 proc. większe niż w pierwszej. Od połowy 2011 roku Polsat wzorem TVN przygotowuje wizerunkowe spoty prezentujące kolejne ramówki tego kanału. W ub.r. w wiosennej reklamie gwiazdy seriali i programów stacji zostały pokazane na tle kwitnących drzew (obejrzyj to), a w jesiennym bawiły się ramą od obrazu (zobacz to).

Cennikowe wydatki na reklamy TVN wyniosły w ub.r. 15,62 mln zł, co oznacza wzrost o 6,7 proc. w skali roku. Tak jak rok wcześniej stacja zdecydowanie intensywniej promowała się wiosną niż jesienią. W 2011 roku wydała na to w pierwszym półroczu prawie dwa razy więcej niż w drugim, a w ub.r. - już cztery razy więcej.

Cennikowe wydatki reklamowe nadawców telewizyjnych w 2012 roku
  I półrocze II półrocze razem
TVP 9 575 757 zł 10 265 318 zł 19 841 075 zł
Polsat 7 364 634 zł 11 609 503 zł 18 974 137 zł
TVN 12 400 007 zł 3 216 851 zł 15 616 858 zł

 

Cennikowe wydatki reklamowe nadawców telewizyjnych rok po roku
  I półrocze II półrocze
  2011 2012 2011 2012
TVP 14 052 332 zł 9 575 757 zł 7 212 949 zł 10 265 318 zł
Polsat 6 598 052 zł 7 364 634 zł 6 521 252 zł 11 609 503 zł
TVN 9 708 550 zł 12 400 007 zł 4 920 396 zł 3 216 851 zł


Najwięksi nadawcy telewizyjni na reklamy swoich ogólnopolskich kanałów łącznie przeznaczyli mniej niż Canal+ Cyfrowy, właściciel platformy Cyfra+ i nadawca dostępnych m.in. na niej 12 stacji tematycznych. Jego wydatki reklamowe cennikowo wyniosły 101,37 mln zł, czyli 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W reklamach Canal+ i Cyfry+ od kilku lat występuje animowany lemur Jedyny Taki, któremu głosu użycza Borys Szyc. W ostatniej kampanii, prowadzonej pod koniec ub.r., w roli dżina reklamował promocję „Przebajeczny wybór” (przeczytaj więcej i zobacz spot).

Z kolei cennikowe wydatki reklamowe Cyfrowego Polsatu, do którego należy zarówno platforma Cyfrowy Polsat, jak i Telewizja Polsat, a od kwietnia ub.r. także Redefine (właściciel aplikacji Ipla i Muzo.pl), wzrosły w skali roku aż o 57,1 proc., do kwoty 72,18 mln zł. W ub.r. spółka promowała m.in. wprowadzoną w czerwcu TV Mobilną (więcej na ten temat), dekodery umożliwiające odbiór naziemnej telewizji naziemne (szczegóły tej kampanii) oraz internet LTE (przeczytaj więcej).

Cennikowy budżet reklamowy całej Grupy ITI, do której oprócz platformy N i produkowanych na nią kanałów tematycznych należą TVN i Multikino, wyniósł w 2012 roku 56,37 mln zł, 8,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W reklamach N niezmiennie występowały animowane postaci przypominające logo tej platformy (zobacz ostatni z tych spotów).

Przypomnijmy, że na mocy dokonanej pod koniec ub.r. fuzji Cyfry+ i N w br. zostaną one połączone w platformę NC+ (więcej na ten temat).

Cennikowe wydatki reklamowe nadawców telewizyjnych rok po roku
  2011 2012
Canal+ Cyfrowy 92 709 534 zł 101 375 736 zł
Cyfrowy Polsat 45 935 620 zł 72 185 085 zł
ITI Holdings 61 673 311 zł 56 367 963 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP wydała na reklamę więcej niż Polsat i TVN, Cyfra+ liderem platform cyfrowych

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mcmc889
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... BoxWiadTxt
8 8
odpowiedź
User
Qtass
a 230 milionow strat do w kijek dmuchał ...????? o tym moze byscie napisali, bo widze, ze los publicznego mnedium wam nie na sercu ;-)
8 8
odpowiedź
User
krowina
hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehhe, a jaj jeszcze zyjze tylko cos te cycki mam tak bardzo wyciagniete i strasznie mnie bola pod ponad roku ... ;-) :-):-)
8 8
odpowiedź
User
skoblar
A dlaczego nie ma nic o stratach 230 baniek w TVP i upadku tego molocha! A myślałem ze u was cenzury nie ma!
8 8
odpowiedź
User
Tomek Wojtas - redakcja Wirtualnemedia.pl
@Qtass, @skoblar - o stracie TVP pisaliśmy już w zeszłym tygodniu: :)
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/po ... spekulacje
9 8
odpowiedź