SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 dzięki „Koronie królów” i „Jednemu z dziesięciu” umocniła się w dni powszednie w paśmie 17.00-20.00, TVP2 ostro w dół

Telewizyjna Jedynka dzięki emisji „Korony królów” i „Jednego z dziesięciu” zaczęła notować lepsze udziały w rynku telewizyjnym w dni powszednie w paśmie 17.00-20.00 względem analogicznego okresu rok wcześniej. Duży spadek oglądalności zanotowała jednak siostrzana Dwójka.

Article

Od 1 stycznia 2018 roku w dni powszednie o 18.30 telewizyjna Jedynka rozpoczęła emisję historycznej telenoweli „Korona królów”. Dwa tygodnie później Telewizja Polska decydowała o przeniesieniu kultowego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” z TVP2 do TVP1. O tej zmianie poinformowano w niedzielnym wydaniu „Wiadomości” z 14 stycznia br., a emisja programu w Jedynce rozpoczęła się dzień później (audycja tak jak dotychczas jest pokazywana od poniedziałku do piątku o godz. 18.55).

Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli. - Jest to zbieżne z naszą ogólną strategią profilowania kanałów oraz z naszą intuicją, że teleturniej jest klasycznym programem jedynkowym: misyjnym, wiedzowym, skierowanym do szerokiej publiczności. Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleexpresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadniał Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Jak już informowaliśmy, „Koronę królów” po trzech tygodniach emisji oglądało średnio 2,66 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 18,34 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,53 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 13,28 proc. w grupie 16-59 i aż 24,26 proc. w grupie 50+.

Z kolei średnia widownia pierwszych czterech odcinków „Jednego z dziesięciu” pokazanych na antenie Jedynki wyniosła 2,77 mln osób, co przełożyło się na 18,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 9,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 12,81 proc. w grupie 16-59 i 25,77 proc. w grupie 50+. Dla porównania, w tygodniu poprzedzającym (tj. od 8 do 11 stycznia) audycję Tadeusza Sznuka w Dwójce oglądało średnio 2,15 mln widzów. Oznacza to, że teleturniej pokazywany w Jedynce po pierwszym tygodniu gromadzi o 620 tys. osób więcej.

Przeniesienie „Jednego z dziesięciu” do TVP1 wpłynęło na wzrost oglądalności poprzedzających i następujących pozycji programowych. Na przykład telenowela „Korona królów” od 15 do 18 stycznia miała 2,56 mln widzów, a tydzień wcześniej było to średnio 2,22 mln osób (wzrost wyniósł 340 tys. oglądających). Z kolei dziennik „Wiadomości” od 15 do 18 stycznia śledziło 2,55 mln widzów, a w analogicznym okresie tydzień wcześniej (8-11 stycznia) było to 2,24 mln oglądających (oznacza to wzrost o 310 tys. osób).

„Korona królów” i „Jeden z dziesięciu” pomagają TVP1 w paśmie 17.00-20.00

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group, średni udział Jedynki w okresie od 15 do 25 stycznia 2018 roku w dni powszednie wśród wszystkich widzów wyniósł 17,34 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej (tj. w dni powszednie od 16 do 25 stycznia 2017 roku) zwiększył się o 8,38 proc.

Wzrosty nastąpiły również w innych grupach wiekowych - w 16-49 udział Jedynki w analizowanym okresie zwiększył się o 10,79 proc. do 10,78 proc., w 16-59 - o 7,49 proc. do 12,92 proc., a w 50+ - o 5,58 proc. do 22,52 proc.

Warte zauważenia są również duże spadki oglądalności TVP2 w tym okresie, wynikające głównie z tego że antena ta przestała pokazywać notujące dobre wyniki oglądalności teleturnieju „Jeden z dziesięciu” (np. pokazywaną od 15 do 19 stycznia „Rodzinkę.pl” w byłym paśmie teleturnieju śledziło 484 tys. widzów, a więc aż o 1,67 mln oglądających mniej niż audycja Tadeusza Sznuka w tygodniu poprzedzającym).

W analizowanym okresie udział Dwójki w 4+ zmniejszył się o 23,40 proc. do 6,22 proc., w 16-49 - o 26,38 proc. do 5,19 proc., w 16-59 - o 26,59 proc. do 5,41 proc., a w 50+ - o 22,85 proc. do 7,26 proc.

Jeśli spojrzymy na dane dla okresu od 1 do 25 stycznia (również pasmo 17.00-20.00 w dni powszednie) to TVP1 we wszystkich analizowanych grupach zanotowała spadki oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej (było to odpowiednio 9,04 proc. do 16 proc., 15,27 proc. do 9,93 proc., 14,74 proc. do 11,92 proc. oraz 8,48 proc. do 20,82 proc.).

Również i w tym ujęciu spadki zanotowała Dwójka, ale były one wyraźnie niższe niż dla okresu od 15 do 25 stycznia.

Rozpatrując średnie dane oglądalności w ujęciu całodobowym w dni powszednie w okresie od 1 do 25 stycznia 2018 roku telewizyjna Jedynka w każdej analizowanej grupie wiekowej zanotowała kilkuprocentowe spadki udziałów w rynku. Również kilkuprocentowe, ale wzrosty, odnotowała w tych ujęciach siostrzana Dwójka.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 dzięki „Koronie królów” i „Jednemu z dziesięciu” umocniła się w dni powszednie w paśmie 17.00-20.00, TVP2 ostro w dół

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mariusz MAXXX golonko
powinni powtarzać ten wyśmienity serial ok. 22:00 wtedy z przyjemnością bym obejrzał a TVP2 do zaorania, tam tylko M jak mdłości, Koło fortuny i milion reklam ...
14 45
odpowiedź
User
mariusz MAXXX golonko
a kiedy TVP Sport w DVB-T panie Kórski ?? chyba nigdy !! lepiej pisać twitty że Wiadomości mają przewagę nad Fucktami ... żałosne
40 84
odpowiedź
User
ola
Ciekawa miara sukcesu: wzrost TVP1 o tyle ile wynosi spadek TVP2. No niesamowite po prostu
65 98
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
a kiedy TVP Sport w DVB-T panie Kórski ?? chyba nigdy !!

Wtedy, kiedy całe społeczeństwo będzie zmuszone do płacenia podatku na media publiczne (nie ważne, w jakiej formie będzie ściągany). Ogólnodostępny kanał sportowy jest nieopłacalny. Prawa sportowe są bardzo drogie. Abonamentu płaconego przez garstkę społeczeństwa nie wystarczy, żeby mógł przetrwać ogólnodtstępny kanał sportowy. Z reklam tego też się nie da utrzymać (Polsat Sport News był tego najlepszym przykładem).

Owszem, Jacek Kurski na początku swojego prezesowania obiecał TVP Sport w DVB-T, ale obiecał go W ZAMIAN ZA ABONAMENT, ściągalność którego miała być poprawiona jeszcze w 2016 roku! Skoro jednak tak się nie stało (i nie było to z winy Kurskiego, bo to nie on jest od poprawiania ściągalności abonamentu) i ściągalność do tej pory jest na bardzo niskim poziomie, logicznym jest, że TVP Sport do tej pory nie ma w DVB-T. Każdy inteligentny człowiek powinien to rozumieć.

Kurski moim zdaniem po prostu zbyt pochopnie obiecał TVP Sport w DVB-T. To jest jedyne, co można mu w tym wszystkim zarzucić. Nie jest jednak winą Kurskiego, że TVP Sport wciąż w DVB-T brak. Dopóki politycy nie wprowadzą odpowiedniej ustawy i nie zapewnią Telewizji Polskiej stabilnego finansowania ze środków publicznych, zapomnijcie o TVP Sport w DVB-T.
odpowiedź
User
ramzes
To może porównajmy oglądalność TVP2 z siostrzanymi stacjami TVN - TVN7 i POLSATU - POLSAT2. Ile zer mają te stacje na początku, zanim pojawi się jakaś inna biedna cyferka? Doprawdy cuda niewidy robicie z tymi tabelkami, a wniosek jest taki że TVN to stacja schodząca, bez przyszłości. Nikt i nic tego trendu nie odwróci.
odpowiedź