SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 liderem w I kwartale 2016, TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. 5 mld na reklamy (raport)

W I kwartale br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Łączne wpływy reklamowe we wszystkich stacjach wyniosły 5,18 mld zł.

Najwyższą oglądalność wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w I kwartale 2016 roku miała TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem I kwartału 2015 roku spadł o 4,95 proc. i wyniósł 12,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,44 proc. do 10,96 proc. Podium uzupełnia TVN - jego wynik w porównaniu do I kwartału 2015 roku zmalał o 4,21 proc. do 10,46 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,59 proc. udziału; w dół o 8,91 proc. - największy spadek w czołowej dziesiątce).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,87 proc. w I kwartale 2015 roku do 42,30 proc. w I kwartale 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,45 proc., po wzroście o 21,05 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,31 proc.; wzrost o 10,33 proc.), TVP Info (3,20 proc.; do góry o 2,89 proc.), TVN7 (3,14 proc.; - 7,37 proc.), TV Puls (3,13 proc.; - 1,57 proc.) i Puls 2 (1,74 proc.; + 6,75 proc.).

Wszyscy 4+

I kwartał 2015

I kwartał 2016

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVP1

925 122

12,93%

877 908

12,29%

2

Polsat

828 827

11,59%

783 302

10,96%

3

TVN

780 772

10,92%

746 988

10,46%

4

TVP2

674 152

9,43%

613 353

8,59%

5

TVN24

203 518

2,85%

246 220

3,45%

6

TV4

214 760

3,00%

236 800

3,31%

7

TVP INFO

222 324

3,11%

228 482

3,20%

8

TVN7

242 666

3,39%

223 966

3,14%

9

TV PULS

227 420

3,18%

223 818

3,13%

10

Puls 2

116 912

1,63%

124 600

1,74%

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,90 proc., po wzroście o 1,74 proc. Warto dodać, że stacja ta już w połowie lutego zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki, podczas gdy pozostałe stacje z nowymi ramówkami wystartowały na początku marca (więcej na ten temat).

Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w I kwartale br. zmniejszył się o 5,28 proc. do 12,73 proc.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,14 proc udziału; w dół o 8,13 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,40 proc., - 11,59 proc. - największy spadek w top 10).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TTV - było to 20,51 proc. do 1,88 proc.

Wszyscy 16-49

I kwartał 2015

I kwartał 2016

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVN

357 882

12,68%

356 944

12,90%

2

Polsat

379 564

13,44%

352 371

12,73%

3

TVP1

250 237

8,86%

225 298

8,14%

4

TVP2

236 255

8,37%

204 850

7,40%

5

TV4

95 294

3,38%

103 740

3,75%

6

TV PULS

108 507

3,84%

98 260

3,55%

7

TVN7

91 691

3,25%

91 146

3,29%

8

TVN24

63 818

2,26%

62 975

2,28%

9

Puls 2

53 180

1,88%

55 471

2,00%

10

TTV

44 138

1,56%

52 168

1,88%


W I kwartale 2016 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 5,18 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,84 proc.