SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 nowym liderem, TVN mocno w dół. „M jak miłość” hitem listopada

W listopadzie br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym została TVP1. Duży spadek odnotował TVN, który spadł z miejsca pierwszego na trzecie, ale pozostał liderem w grupie komercyjnej. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2015 roku należało do TVP1, która awansowała z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem listopada 2014 roku zwiększył się o 8,66 proc. i wyniósł 13,18 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję (z trzeciej) awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 5,09 proc. do 11,38 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był liderem. Jego wynik w porównaniu do listopada ub.r. zmalał o 13,55 proc. do 10,72 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.

Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,86 proc. udziału; w dół o 2,10 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 45,57 proc. w listopadzie 2014 roku do 44,14 proc. w listopadzie 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,98 proc., po wzroście o 39,16 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,56 proc.; wzrost o 22,34 proc.), TV4 (3,46 proc.; do góry o 18,90 proc.), TVN7 (3,26 proc.; - 3,26 proc.), TV Puls (2,98 proc.; - 8,87 proc.) i TTV (1,56 proc.; + 20 proc.).

Wszyscy 4+

01.11-30.11.2014 r.

01.11-30.11.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVP1

854 215

12,13%

945 496

13,18%

2

Polsat

843 960

11,99%

816 387

11,38%

3

TVN

873 237

12,40%

768 884

10,72%

4

TVP2

637 327

9,05%

635 809

8,86%

5

TVP INFO

201 344

2,86%

285 583

3,98%

6

TVN24

204 540

2,91%

255 212

3,56%

7

TV4

204 587

2,91%

247 896

3,46%

8

TVN7

237 029

3,37%

234 074

3,26%

9

TV PULS

230 420

3,27%

214 064

2,98%

10

TTV - Twoja Telewizja

91 616

1,30%

111 642

1,56%

11

Puls 2

108 754

1,54%

108 204

1,51%

12

TVP Seriale

94 074

1,34%

102 193

1,42%

13

TV6

73 871

1,05%

99 890

1,39%

14

Polsat2

105 111

1,49%

97 414

1,36%

15

Polsat News

70 019

0,99%

87 751

1,22%

16

TVP Rozrywka

69 466

0,99%

73 869

1,03%

17

TVP Regionalna

73 851

1,05%

73 838

1,03%

18

Stopklatka

49 243

0,70%

68 036

0,95%

19

Polo TV

45 241

0,64%

55 614

0,78%

20

ATM Rozrywka

46 745

0,66%

50 540

0,70%

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymał się TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,87 proc., po spadku o 8,85 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat. Jego wynik w listopadzie br. zmniejszył się o 4,12 proc. do 12,81 proc.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (9,01 proc udziału; do góry o 4,28 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,64 proc., do góry o 1,19 proc.).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TV4 - było to 17,02 proc. do 3,85 proc. Zaś największy spadek w top 10, wynoszący 10,03 proc. do 3,59 proc., odnotowała TV Puls.

Wszyscy 16-49

01.11-30.11.2014 r.

01.11-30.11.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVN

391 699

14,12%

366 919

12,87%

2

Polsat

370 496

13,36%

365 207

12,81%

3

TVP1

239 562

8,64%

256 847

9,01%

4

TVP2

209 357

7,55%

217 726

7,64%

5

TV4

91 378

3,29%

109 792

3,85%

6

TVN7

91 146

3,29%

106 567

3,74%

7

TV PULS

110 544

3,99%

102 268

3,59%

8

TVN24

60 141

2,17%

70 788

2,48%

9

TTV - Twoja Telewizja

43 933

1,58%

52 369

1,84%

10

Puls 2

47 392

1,71%

52 198

1,83%

11

TVP INFO

30 947

1,12%

51 720

1,81%

12

TV6

34 591

1,25%

48 930

1,72%

13

TVP Seriale

39 338

1,42%

47 262

1,66%

14

Polsat2

43 132

1,55%

36 506

1,28%

15

Polo TV

25 981

0,94%

34 846

1,22%

16

TVP Rozrywka

24 898

0,90%

28 695

1,01%

17

Stopklatka

19 184

0,69%

27 783

0,97%

18

Polsat News

22 309

0,80%

27 463

0,96%

19

ATM Rozrywka

22 578

0,81%

24 700

0,87%

20

TVN Style

26 143

0,94%

23 782

0,83%

Warto dodać, że najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w listopadzie br. wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat i mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców był TVN, którego udział wyniósł 14,9 proc.

Drugi był Polsat (11,2 proc.), trzecia - Jedynka (8,3 proc.), a czwarta - Dwójka (6,8 proc.).

W listopadzie 2015 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 9 listopada oglądało 7,07 mln widzów.

Drugie miejsce należało do finału programu „Rolnik szuka żony”, który 29 listopada do TVP1 przyciągnął średnio 5,34 mln widzów. Podium uzupełnia „Teleexpress” Jedynki z widownią na poziomie 5,31 mln osób (emisja 30 listopada).

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwie - do Polsatu, a jedna - do TVN.

Lp.

Program

Stacja

Data

Stacja

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

09-11-2015

20:44 - 21:30

7 068 919

41,64%

2

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

29-11-2015

21:24 - 22:09

5 339 735

32,96%

3

TELEEXPRESS

TVP1

30-11-2015

17:00 - 17:15

5 306 096

43,33%

4

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

18-11-2015

20:44 - 21:32

5 241 481

31,25%

5

WIADOMOŚCI

TVP1

22-11-2015

19:30 - 19:53

4 877 993

28,41%

6

WIADOMOŚCI WYDANIE SPECJALNE

TVP1

15-11-2015

19:30 - 19:54

4 869 873

27,80%

7

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

12-11-2015

20:30 - 21:12

4 828 127

29,34%

8

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ POLSKA - CZECHY

TVP1

17-11-2015

20:38 - 22:37

4 691 047

29,26%

9

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ POLSKA - ISLANDIA

TVP1

13-11-2015

20:38 - 22:39

4 604 376

29,31%

10

DZIEWCZYNY ZE LWOWA /SER.FAB.POL./

TVP1

15-11-2015

20:25 - 21:09

4 398 800

24,59%

11

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

03-11-2015

20:08 - 20:33

4 215 113

25,21%

12

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

16-11-2015

21:41 - 21:46

4 015 410

26,04%

13

FAKTY

TVN

03-11-2015

19:00 - 19:26

3 896 332

25,23%

14

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

15-11-2015

20:04 - 20:09

3 841 331

21,69%

15

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

30-11-2015

17:26 - 17:51

3 809 381

30,12%

16

WYDARZENIA

Polsat

01-11-2015

18:50 - 19:16

3 797 058

24,85%

17

DANCING WITH THE STARS - TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./

Polsat

06-11-2015

20:05 - 22:00

3 774 114

23,62%

18

PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH KLINGENTHAL

TVP1

21-11-2015

16:13 - 17:59

3 688 600

29,32%

19

SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./

TVP1

26-11-2015

21:24 - 22:10

3 520 665

23,50%

20

WAŁĘSA CZŁOWIEK Z NADZIEI /FILM BIO.POL./

TVP1

11-11-2015

20:28 - 22:27

3 239 081

19,92%

Wirtualnemedia.pl

Lp.

Data

Stacja

Program

Stacja

Wszyscy 16-49

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

09-11-2015

20:44 - 21:30

2 461 021

35,04%

2

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

29-11-2015

21:24 - 22:09

2 072 790

29,08%

3

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ POLSKA - CZECHY

TVP1

17-11-2015

20:38 - 22:37

2 010 671

30,39%

4

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ POLSKA - ISLANDIA

TVP1

13-11-2015

20:38 - 22:39

1 957 982

30,37%

5

KEVIN SAM W NOWYM JORKU /FILM USA/

Polsat

27-11-2015

20:11 - 22:34

1 768 947

29,80%

6

FAKTY

TVN

22-11-2015

19:00 - 19:21

1 627 562

26,43%

7

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

04-11-2015

20:44 - 21:33

1 609 260

24,36%

8

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

19-11-2015

20:52 - 21:49

1 523 202

22,96%

9

WIADOMOŚCI WYDANIE SPECJALNE

TVP1

15-11-2015

19:30 - 19:54

1 492 115

21,68%

10

NASZ NOWY DOM /REALITY SHOW.POL./

Polsat

08-11-2015

17:47 - 18:45

1 472 422

24,28%

11

SHREK 2 /FILM ANIM. USA/

TVN

06-11-2015

20:01 - 21:56

1 446 320

22,71%

12

WAŁĘSA CZŁOWIEK Z NADZIEI /FILM BIO.POL./

TVP1

11-11-2015

20:28 - 22:27

1 442 227

19,84%

13

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

24-11-2015

21:43 - 21:47

1 399 863

21,93%

14

NIEZNISZCZALNI II /FILM SENS.USA/

Polsat

02-11-2015

20:04 - 22:07

1 396 431

21,63%

15

WIADOMOŚCI

TVP1

29-11-2015

19:30 - 19:53

1 387 013

20,81%

16

WYDARZENIA

Polsat

15-11-2015

18:50 - 19:16

1 378 663

20,32%

17

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

29-11-2015

19:59 - 21:32

1 349 286

18,68%

18

DZIEWCZYNY ZE LWOWA /SER.FAB.POL./

TVP1

15-11-2015

20:25 - 21:09

1 309 499

17,60%

19

NASZ NOWY DOM /REALITY SHOW.POL./ /N/

Polsat

29-11-2015

17:50 - 18:45

1 296 663

21,69%

20

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

14-11-2015

20:00 - 21:54

1 294 566

19,60%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem, TVN mocno w dół. „M jak miłość” hitem listopada

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Który to już spadkowy sezon TVN? 3... 5...? A miało być tak pięknie! Zobaczymy co będzie po zimie, ale biorąc pod uwagę, że zimą i latem w TVN lecą wciąż te same filmy i seriale raczej będzie jeszcze gorzej.
28 16
odpowiedź
User
upadek TVN
Coraz więcej widzów odwraca się od TVN, i też od TVN24 - nuda, ich propozycje są oderwane od rzeczywistości - wszystko chcą pokazywać takie jakie nie jest w rzeczywistości. Od bardzo dawna nie słuchają też widzów - zdejmując to co było dobre - i nadal mogłoby pozostać osiągając super wyniki oglądalności - a tak wprowadzają swoje nowe propozycje - które są beznadziejne, nieprawdziwe, oderwane od rzeczywistości (...) i jeszcze ta ich cała prawda w TVN24 i nielubiani dziennikarze... powolny spadek oglądalności i upadek TVN - co za głupcy teraz zarządzają całym tym TVN...
26 15
odpowiedź
User
XYZ
Shrek 2
17 11
odpowiedź
User
widz
TVN24.. To właśnie tylko tę stację naśladują inne stacje informacyjne,TVP Info ma identyczny program jak Kawa na ławę, studio zawsze jest robione na wzór studia TVN24..styl prowadzenia Poranka ściągnięty z tvn24..i tak można dawać mnóstwo przykładów. Wy też piszecie czasami, że Info naśladuje TVN24 - bo jest najlepszą stacją inf.TAKA PRAWDA. Zawsze wygrywa w gr.16-49..NO I BRAWO.
22 17
odpowiedź
User
widz
TVN24.. To właśnie tylko tę stację naśladują inne stacje informacyjne,TVP Info ma identyczny program jak Kawa na ławę, studio zawsze jest robione na wzór studia TVN24..styl prowadzenia Poranka ściągnięty z tvn24..i tak można dawać mnóstwo przykładów. Wy też piszecie czasami, że Info naśladuje TVN24 - bo jest najlepszą stacją inf.TAKA PRAWDA. Zawsze wygrywa w gr.16-49..NO I BRAWO.
18 17
odpowiedź