SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 nowym liderem, TVN mocno w dół. „M jak miłość” hitem listopada

W listopadzie br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym została TVP1. Duży spadek odnotował TVN, który spadł z miejsca pierwszego na trzecie, ale pozostał liderem w grupie komercyjnej. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2015 roku należało do TVP1, która awansowała z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem listopada 2014 roku zwiększył się o 8,66 proc. i wyniósł 13,18 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję (z trzeciej) awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 5,09 proc. do 11,38 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był liderem. Jego wynik w porównaniu do listopada ub.r. zmalał o 13,55 proc. do 10,72 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.

Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,86 proc. udziału; w dół o 2,10 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 45,57 proc. w listopadzie 2014 roku do 44,14 proc. w listopadzie 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,98 proc., po wzroście o 39,16 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,56 proc.; wzrost o 22,34 proc.), TV4 (3,46 proc.; do góry o 18,90 proc.), TVN7 (3,26 proc.; - 3,26 proc.), TV Puls (2,98 proc.; - 8,87 proc.) i TTV (1,56 proc.; + 20 proc.).

Wszyscy 4+

01.11-30.11.2014 r.

01.11-30.11.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVP1

854 215

12,13%

945 496

13,18%

2

Polsat

843 960

11,99%

816 387

11,38%

3

TVN

873 237

12,40%

768 884

10,72%

4

TVP2

637 327

9,05%

635 809

8,86%

5

TVP INFO

201 344

2,86%

285 583

3,98%

6

TVN24

204 540

2,91%

255 212

3,56%

7

TV4

204 587

2,91%

247 896

3,46%

8

TVN7

237 029

3,37%

234 074

3,26%

9

TV PULS

230 420

3,27%

214 064

2,98%

10

TTV - Twoja Telewizja

91 616

1,30%

111 642

1,56%

11

Puls 2

108 754

1,54%

108 204

1,51%

12

TVP Seriale

94 074

1,34%

102 193

1,42%

13

TV6

73 871

1,05%

99 890

1,39%

14

Polsat2

105 111

1,49%

97 414

1,36%

15

Polsat News

70 019

0,99%

87 751

1,22%

16

TVP Rozrywka

69 466

0,99%

73 869

1,03%

17

TVP Regionalna

73 851

1,05%

73 838

1,03%

18

Stopklatka

49 243

0,70%

68 036

0,95%

19

Polo TV

45 241

0,64%

55 614

0,78%

20

ATM Rozrywka

46 745

0,66%

50 540

0,70%

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymał się TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,87 proc., po spadku o 8,85 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat. Jego wynik w listopadzie br. zmniejszył się o 4,12 proc. do 12,81 proc.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (9,01 proc udziału; do góry o 4,28 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,64 proc., do góry o 1,19 proc.).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TV4 - było to 17,02 proc. do 3,85 proc. Zaś największy spadek w top 10, wynoszący 10,03 proc. do 3,59 proc., odnotowała TV Puls.

Wszyscy 16-49

01.11-30.11.2014 r.

01.11-30.11.2015 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVN

391 699

14,12%

366 919

12,87%

2

Polsat

370 496

13,36%

365 207

12,81%

3

TVP1

239 562

8,64%

256 847

9,01%

4

TVP2

209 357

7,55%

217 726

7,64%

5

TV4

91 378

3,29%

109 792

3,85%

6

TVN7

91 146

3,29%

106 567

3,74%

7

TV PULS

110 544

3,99%

102 268

3,59%

8

TVN24

60 141

2,17%

70 788

2,48%

9

TTV - Twoja Telewizja

43 933

1,58%

52 369

1,84%

10

Puls 2

47 392

1,71%

52 198

1,83%

11

TVP INFO

30 947

1,12%

51 720

1,81%

12

TV6

34 591

1,25%

48 930

1,72%

13

TVP Seriale

39 338

1,42%

47 262

1,66%

14

Polsat2

43 132

1,55%

36 506

1,28%

15

Polo TV

25 981

0,94%

34 846

1,22%

16

TVP Rozrywka

24 898

0,90%

28 695

1,01%

17

Stopklatka

19 184

0,69%

27 783

0,97%

18

Polsat News

22 309

0,80%

27 463

0,96%

19

ATM Rozrywka

22 578

0,81%

24 700

0,87%

20

TVN Style

26 143

0,94%

23 782

0,83%

Warto dodać, że najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w listopadzie br. wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat i mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców był TVN, którego udział wyniósł 14,9 proc.

Drugi był Polsat (11,2 proc.), trzecia - Jedynka (8,3 proc.), a czwarta - Dwójka (6,8 proc.).

W listopadzie 2015 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 9 listopada oglądało 7,07 mln widzów.

Drugie miejsce należało do finału programu „Rolnik szuka żony”, który 29 listopada do TVP1 przyciągnął średnio 5,34 mln widzów. Podium uzupełnia „Teleexpress” Jedynki z widownią na poziomie 5,31 mln osób (emisja 30 listopada).

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwie - do Polsatu, a jedna - do TVN.

Lp.

Program

Stacja

Data

Stacja

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

09-11-2015

20:44 - 21:30

7 068 919

41,64%

2

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

29-11-2015

21:24 - 22:09

5 339 735

32,96%

3

TELEEXPRESS

TVP1

30-11-2015

17:00 - 17:15

5 306 096

43,33%

4

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

18-11-2015

20:44 - 21:32

5 241 481

31,25%

5

WIADOMOŚCI

TVP1

22-11-2015

19:30 - 19:53

4 877 993

28,41%

6

WIADOMOŚCI WYDANIE SPECJALNE

TVP1

15-11-2015

19:30 - 19:54

4 869 873

27,80%

7

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

12-11-2015

20:30 - 21:12

4 828 127

29,34%

8

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ POLSKA - CZECHY

TVP1

17-11-2015

20:38 - 22:37

4 691 047

29,26%

9

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ POLSKA - ISLANDIA

TVP1

13-11-2015

20:38 - 22:39

4 604 376

29,31%

10

DZIEWCZYNY ZE LWOWA /SER.FAB.POL./

TVP1

15-11-2015

20:25 - 21:09

4 398 800

24,59%

11

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

03-11-2015

20:08 - 20:33

4 215 113

25,21%

12

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

16-11-2015

21:41 - 21:46

4 015 410

26,04%

13

FAKTY

TVN

03-11-2015

19:00 - 19:26

3 896 332

25,23%

14

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

15-11-2015

20:04 - 20:09

3 841 331

21,69%

15

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

30-11-2015

17:26 - 17:51

3 809 381

30,12%

16

WYDARZENIA

Polsat

01-11-2015

18:50 - 19:16

3 797 058

24,85%

17

DANCING WITH THE STARS - TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./

Polsat

06-11-2015

20:05 - 22:00

3 774 114

23,62%

18

PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH KLINGENTHAL

TVP1

21-11-2015

16:13 - 17:59

3 688 600

29,32%

19

SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./

TVP1

26-11-2015

21:24 - 22:10

3 520 665

23,50%

20

WAŁĘSA CZŁOWIEK Z NADZIEI /FILM BIO.POL./

TVP1

11-11-2015

20:28 - 22:27

3 239 081

19,92%

Wirtualnemedia.pl

Lp.

Data

Stacja

Program

Stacja

Wszyscy 16-49

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

09-11-2015

20:44 - 21:30

2 461 021

35,04%

2

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

29-11-2015

21:24 - 22:09

2 072 790

29,08%

3

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ POLSKA - CZECHY

TVP1

17-11-2015

20:38 - 22:37

2 010 671

30,39%

4

MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ POLSKA - ISLANDIA

TVP1

13-11-2015

20:38 - 22:39

1 957 982

30,37%

5

KEVIN SAM W NOWYM JORKU /FILM USA/

Polsat

27-11-2015

20:11 - 22:34

1 768 947

29,80%

6

FAKTY

TVN

22-11-2015

19:00 - 19:21

1 627 562

26,43%

7

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

04-11-2015

20:44 - 21:33

1 609 260

24,36%

8

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

19-11-2015

20:52 - 21:49

1 523 202

22,96%

9

WIADOMOŚCI WYDANIE SPECJALNE

TVP1

15-11-2015

19:30 - 19:54

1 492 115

21,68%

10

NASZ NOWY DOM /REALITY SHOW.POL./

Polsat

08-11-2015

17:47 - 18:45

1 472 422

24,28%

11

SHREK 2 /FILM ANIM. USA/

TVN

06-11-2015

20:01 - 21:56

1 446 320

22,71%

12

WAŁĘSA CZŁOWIEK Z NADZIEI /FILM BIO.POL./

TVP1

11-11-2015

20:28 - 22:27

1 442 227

19,84%

13

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

24-11-2015

21:43 - 21:47

1 399 863

21,93%

14

NIEZNISZCZALNI II /FILM SENS.USA/

Polsat

02-11-2015

20:04 - 22:07

1 396 431

21,63%

15

WIADOMOŚCI

TVP1

29-11-2015

19:30 - 19:53

1 387 013

20,81%

16

WYDARZENIA

Polsat

15-11-2015

18:50 - 19:16

1 378 663

20,32%

17

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

29-11-2015

19:59 - 21:32

1 349 286

18,68%

18

DZIEWCZYNY ZE LWOWA /SER.FAB.POL./

TVP1

15-11-2015

20:25 - 21:09

1 309 499

17,60%

19

NASZ NOWY DOM /REALITY SHOW.POL./ /N/

Polsat

29-11-2015

17:50 - 18:45

1 296 663

21,69%

20

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

14-11-2015

20:00 - 21:54

1 294 566

19,60%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem, TVN mocno w dół. „M jak miłość” hitem listopada

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Który to już spadkowy sezon TVN? 3... 5...? A miało być tak pięknie! Zobaczymy co będzie po zimie, ale biorąc pod uwagę, że zimą i latem w TVN lecą wciąż te same filmy i seriale raczej będzie jeszcze gorzej.
odpowiedź
User
upadek TVN
Coraz więcej widzów odwraca się od TVN, i też od TVN24 - nuda, ich propozycje są oderwane od rzeczywistości - wszystko chcą pokazywać takie jakie nie jest w rzeczywistości. Od bardzo dawna nie słuchają też widzów - zdejmując to co było dobre - i nadal mogłoby pozostać osiągając super wyniki oglądalności - a tak wprowadzają swoje nowe propozycje - które są beznadziejne, nieprawdziwe, oderwane od rzeczywistości (...) i jeszcze ta ich cała prawda w TVN24 i nielubiani dziennikarze... powolny spadek oglądalności i upadek TVN - co za głupcy teraz zarządzają całym tym TVN...
odpowiedź
User
XYZ
Shrek 2
odpowiedź