SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 z najniższą oglądalnością w historii, rośnie TVN24. „M jak miłość” hitem kwietnia

W kwietniu br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym był Polsat. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu umocnił się TVN. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

fot. Shutterstock.comArticle

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2015 roku spadł o 5,53 proc. i wyniósł 11,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,61 proc. do 11,33 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła zaś TVP1, która zanotowała najsłabszy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Jej wynik w porównaniu do kwietnia 2015 roku zmalał o 16,91 proc. do zaledwie 10,07 proc. W dodatku była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,99 proc. udziału; w dół o 0,33 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,77 proc. w kwietniu 2015 roku do 42,18 proc. w kwietniu 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,74 proc., po wzroście o 30,31 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,48 proc.; spadek o 2,52 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 14 proc.), TV4 (3,34 proc.; + 3,73 proc.), TVP Info (2,98 proc.; - 1,97 proc.) i Puls 2 (1,72 proc.; + 11,69 proc.).

Wszyscy 4+

01.04-30.04.2015 r.

01.04-30.04.2016 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

Polsat

812 282

12,48%

734 611

11,79%

2

TVN

725 707

11,15%

705 816

11,33%

3

TVP1

788 532

12,12%

627 448

10,07%

4

TVP2

587 246

9,02%

560 246

8,99%

5

TVN24

186 476

2,87%

232 835

3,74%

6

TVN7

232 358

3,57%

216 622

3,48%

7

TV PULS

194 914

3,00%

212 952

3,42%

8

TV4

209 781

3,22%

208 135

3,34%

9

TVP INFO

197 922

3,04%

185 744

2,98%

10

Puls 2

100 244

1,54%

107 013

1,72%

11

TTV - Twoja Telewizja

87 452

1,34%

96 227

1,54%

12

TV6

72 564

1,12%

91 045

1,46%

13

TVP Seriale

85 192

1,31%

89 764

1,44%

14

Polsat2

92 847

1,43%

86 823

1,39%

15

TVP Rozrywka

72 540

1,11%

65 973

1,06%

16

Polsat News

61 079

0,94%

61 186

0,98%

17

TVP3

62 961

0,97%

57 045

0,92%

18

Stopklatka

55 723

0,86%

54 555

0,88%

19

Fokus TV

41 209

0,63%

52 438

0,84%

20

Nickelodeon

54 135

0,83%

48 767

0,78%

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera umocnił się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,90 proc., po wzroście o 8,85 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 4,73 proc. do 13,48 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,55 proc udziału; jednak w dół o 5,74 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1, która również i w tym ujęciu zanotowała najsłabszy wynik w historii (6,16 proc., spadek o 24,32 proc. - największy w zestawieniu top 20). Ponadto przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls wyniosła tylko 2,25 pkt. proc. (kanał ten w kwietniu br. miał 3,91 proc. udziału).

Sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł 13,71 proc., czyli był niższy niż udział samego TVN.

Warto dodać, że w czołowej dwudziestce najwięcej zyskał Fokus TV - było to 64,52 proc. do 1,02 proc.

Wszyscy 16-49

01.04-30.04.2015 r.

01.04-30.04.2016 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVN

330 772

12,77%

330 899

13,90%

2

Polsat

366 640

14,15%

320 713

13,48%

3

TVP2

207 635

8,01%

179 696

7,55%

4

TVP1

210 909

8,14%

146 654

6,16%

5

TV PULS

97 895

3,78%

93 134

3,91%

6

TV4

94 534

3,65%

85 501

3,59%

7

TVN7

94 745

3,66%

84 632

3,56%

8

TVN24

62 527

2,41%

55 310

2,32%

9

Puls 2

44 346

1,71%

49 033

2,06%

10

TTV - Twoja Telewizja

40 275

1,55%

44 380

1,86%

11

TV6

34 670

1,34%

40 653

1,71%

12

TVP Seriale

37 341

1,44%

40 094

1,68%

13

Polsat2

35 562

1,37%

30 633

1,29%

14

Polo TV

33 388

1,29%

29 873

1,26%

15

TVP INFO

34 425

1,33%

27 642

1,16%

16

Fokus TV

15 959

0,62%

24 352

1,02%

17

Stopklatka

23 937

0,92%

22 523

0,95%

18

TVP Rozrywka

26 657

1,03%

21 981

0,92%

19

Discovery

18 625

0,72%

21 414

0,90%

20

TVN Style

23 987

0,93%

21 212

0,89%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 z najniższą oglądalnością w historii, rośnie TVN24. „M jak miłość” hitem kwietnia

52 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łukasz1996r.
Brawo TVN ! TVN najlepszy, kocham
odpowiedź
User
rewers
Zastanawiam się co ludzie widzą interesującego w tym Polsacie i TVN. Przecież tam są takie pierdoły przez 90% dnia, ze głowa boli. Naprawdę te Trudne sprawy, Szpital, Malanowski i Rozmowy o d... Drzyzgi tak ciekawią Polaków? Kiedyś czytałem, że wszelkie anomalie psujące właściwy wynik są wychwytywane i usuwane przez badaczy. U mnie 100% czasu z włączonym telewizorem (a mam tylko DVB-T) od wielu lat zajmuje TVP Info, Eska lub TVP1 i naprawdę od wielkiego dzwona coś innego. Dla Nielsena pewnie to anomalia. Jak dla mnie ostateczny wynik jest strugany pod ustaloną tezę i po zmianie władz uznali sobie oglądanie pozycji TVP za jedną wielką anomalię. Pomijając polityczny interes pamiętajmy, że za tym idą olbrzymie pieniądze.
odpowiedź
User
Piotr
Dziwne czasy nastały. Może ludzie wrócili do czytania książek ;) ?
odpowiedź