SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 zdystansowała konkurencję, rekord Puls 2. Programy sportowe hitami lutego

W lutym 2014 roku na pozycji lidera najpopularniejszych stacji w rynku telewizyjnym umocniła się TVP1. Największą widownią pochwalić się mógł olimpijski konkurs skoków narciarskich.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem lutego 2013 roku zwiększył się o 8,48 proc. i wyniósł 15,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmalał o 10,17 proc. i wyniósł 11,66 proc. Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2, która w skali roku zyskała 3,47 proc. do 11,64 proc. udziału. Natomiast na czwarte miejsce spadł Polsat. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 16,71 proc. i wyniósł 10,77 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród wszystkich stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę”.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 51,08 proc. do 49,17 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 3,47 proc. do 3,34 proc.

W pierwszej dziesiątce zestawienia największy spadek udziału odnotował kanał TV4, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się o 18,12 proc. do 2,53 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca szóstego na dziewiąte.

W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze dwa kanały: TVP Info (2,86 proc. udziału; spadek o 5,30 proc.), TV Puls (2,85 proc. udziału; do góry o 0,71 proc.), TVN24 (2,75 proc. udziału; - 7,72 proc.) oraz Polsat 2 (1,58 proc. udziału; - 13,66 proc.).

Warto dodać, iż w top 25 największymi wzrostami pochwalić się mogły takie stacje jak: TV6 (o 145,95 proc. do 0,91 proc. udziału), Puls 2 (o 89,19 proc. do 1,40 proc.), TVP Sport (o 69,44 proc. do 0,61 proc.), TTV (o 67,50 proc. do 1,34 proc.) oraz TVP Seriale (o 62,65 proc. do 1,35 proc.).

Wszyscy 4+

luty

2013

2014

Stacja

SHR %

SHR %

TVP1

13,92%

15,10%

TVN

12,98%

11,66%

TVP2

11,25%

11,64%

Polsat

12,93%

10,77%

TVN7

3,46%

3,34%

TVP INFO

3,02%

2,86%

TV PULS

2,83%

2,85%

TVN24

2,98%

2,75%

TV4

3,09%

2,53%

Polsat2

1,83%

1,58%

Puls 2

0,74%

1,40%

TVP Seriale

0,83%

1,35%

TTV - Twoja Telewizja

0,80%

1,34%

TVP Regionalna

-

1,11%

Polsat News

0,97%

1,07%

TV6

0,37%

0,91%

Discovery

0,78%

0,84%

TVP Rozrywka

-

0,81%

Polo TV

0,59%

0,78%

ATM Rozrywka

0,66%

0,72%

MiniMini+

0,82%

0,67%

Nickelodeon

0,64%

0,67%

Eska TV

0,41%

0,62%

TVP Sport

0,36%

0,61%

TVN Style

0,64%

0,60%


W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do stacji TVN, której udział w lutym br. spadł o 9,97 proc. do poziomu 12,73 proc. W lutym 2013 roku kanał ten był drugi.

Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat (12,25 proc. udziału; spadek o 15,28 proc.). Ostatnia pozycja podium przypadła Jedynce, której udział wzrósł o 12,02 proc. do 11,84 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła Dwójka (9,90 proc.; + 3,02 proc.).

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem lutego 2013 roku zanotowała wzrost udziału o 11,15 proc. do 3,19 proc. Rok wcześniej kanał ten był siódmy.

Wszyscy 16-49

luty

2013

2014

Stacja

SHR %

SHR %

TVN

14,14%

12,73%

Polsat

14,46%

12,25%

TVP1

10,57%

11,84%

TVP2

9,61%

9,90%

TV PULS

2,87%

3,19%

TVN7

3,67%

3,15%

TV4

2,90%

2,32%

TVN24

2,32%

2,32%

TVP Seriale

1,02%

1,58%

Polsat2

1,87%

1,56%

TTV - Twoja Telewizja

0,72%

1,43%

Puls 2

0,68%

1,40%

Discovery

1,22%

1,27%

TVP INFO

1,43%

1,24%

Eska TV

0,76%

1,11%

Polo TV

0,89%

1,10%

TV6

0,39%

0,99%

Polsat News

0,76%

0,90%

TVN Style

0,87%

0,82%

ATM Rozrywka

0,68%

0,79%

AXN

0,98%

0,75%

TVP Rozrywka

-

0,74%

Comedy Central

0,66%

0,69%

TVP Sport

0,28%

0,69%

MiniMini+

0,82%

0,65%


Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 13,67 proc., po spadku o 10,48 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (11,81 proc. udziału; w dół o 11,34 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (11,54 proc.; + 26,26 proc.) i TVP2 (9,28 proc.; + 10,74 proc.).

16-49 miasta

luty

2013

2014

Stacja

SHR %

SHR %

TVN

15,27%

13,67%

Polsat

13,32%

11,81%

TVP1

9,14%

11,54%

TVP2

8,38%

9,28%

TVN24

3,01%

3,14%

TVN7

3,47%

2,93%

TV PULS

2,59%

2,70%

TV4

2,74%

2,07%

Discovery

1,36%

1,56%

Polsat2

1,88%

1,51%

TVP Seriale

0,89%

1,46%

TTV - Twoja Telewizja

0,62%

1,31%

TVP INFO

1,41%

1,23%

Puls 2

0,38%

1,08%

Eska TV

0,74%

0,99%

TVN Style

1,09%

0,97%

Comedy Central

0,85%

0,96%

MiniMini+

1,00%

0,93%

TV6

0,29%

0,85%

TVP Sport

0,34%

0,83%

AXN

1,21%

0,80%

Polsat News

0,58%

0,77%

National Geographic

0,92%

0,64%

TVN Turbo

0,83%

0,63%

TVP Rozrywka

-

0,62%


W lutym 2014 roku największą widownię (10,44 mln osób) zgromadził pokazywany 15 lutego br. na antenie TVP1 konkurs skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Drugie miejsce zajęła ceremonia kwiatowa z widownią na poziomie 9,50 mln osób (9 lutego br.), a na trzeciej pozycji znalazła się transmisja studia olimpijskiego (8,88 mln widzów; 9 lutego br.).

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo czternaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a tylko jedno miejsce zajął TVN.

Top 20 programów - wszyscy 4+

Program

Stacja

Data

Start (godz.)

Koniec (godz.)

AMR

SHR%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M

TVP1

15-02-2014

18:43

20:46

10 444 093

59,29%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA CEREMONIA KWIATOWA

TVP1

09-02-2014

20:28

20:35

9 502 684

50,81%

STUDIO OLIMPIJSKIE SOCZI 2014

TVP1

09-02-2014

19:35

19:40

8 884 897

48,89%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M KONKURS DRUZYNOWY

TVP1

17-02-2014

18:13

20:26

8 581 030

51,74%

M JAK MILOSC /TELENOW.POL./

TVP2

11-02-2014

20:45

21:31

7 483 623

43,26%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - CEREMONIA OTWARCIA

TVP1

07-02-2014

16:35

20:21

6 702 313

45,14%

TELEEXPRESS

TVP1

01-02-2014

17:05

17:09

6 219 895

45,91%

NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

05-02-2014

20:44

21:32

6 153 252

37,45%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE

TVP1

08-02-2014

17:28

18:48

5 918 529

41,23%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - WILLINGEN

TVP1

02-02-2014

14:15

16:46

5 660 812

39,89%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA CEREMONIA MEDALOWA

TVP2

16-02-2014

17:52

18:25

5 482 878

34,09%

WIADOMOSCI

TVP1

09-02-2014

20:53

21:18

5 458 363

30,77%

STUDIO OLIMPIJSKIE SOCZI 2014

TVP2

16-02-2014

18:02

18:14

5 086 322

31,69%

BARWY SZCZESCIA /SER.POL./

TVP2

18-02-2014

20:17

20:41

5 039 081

30,65%

STUDIO SPORT

TVP1

02-02-2014

15:31

15:34

4 754 136

33,21%

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

06-02-2014

20:30

21:14

4 732 391

29,24%

FAKTY

TVN

04-02-2014

19:00

19:25

4 456 923

29,28%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - FALUN

TVP1

26-02-2014

16:19

18:21

4 417 315

38,67%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - LAHTI

TVP1

28-02-2014

16:52

19:12

4 361 373

35,06%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SANECZKARSTWO M

TVP1

09-02-2014

17:42

17:48

4 352 414

29,34%

Wirtualnemedia.pl

Top 20 programów - wszyscy 16-49

Program

Stacja

Data

Start (godz.)

Koniec (godz.)

AMR

SHR%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M

TVP1

15-02-2014

18:43

20:46

4 192 214

59,83%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA CEREMONIA KWIATOWA

TVP1

09-02-2014

20:28

20:35

3 893 965

48,83%

STUDIO OLIMPIJSKIE SOCZI 2014

TVP1

15-02-2014

19:50

19:53

3 562 658

50,63%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M KONKURS DRUZYNOWY

TVP1

17-02-2014

18:13

20:26

3 391 350

53,77%

M JAK MILOSC /TELENOW.POL./

TVP2

11-02-2014

20:45

21:31

2 589 012

37,54%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - CEREMONIA OTWARCIA

TVP1

07-02-2014

16:35

20:21

2 218 390

41,42%

NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

05-02-2014

20:44

21:32

2 089 107

32,35%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA CEREMONIA MEDALOWA

TVP2

16-02-2014

17:52

18:25

2 089 050

33,10%

WIADOMOSCI

TVP1

09-02-2014

20:53

21:18

2 087 030

27,33%

STUDIO OLIMPIJSKIE SOCZI 2014

TVP2

16-02-2014

18:02

18:14

1 952 702

31,08%

TELEEXPRESS

TVP1

01-02-2014

17:05

17:09

1 924 675

37,26%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - WILLINGEN

TVP1

02-02-2014

14:15

16:46

1 898 683

33,48%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE

TVP1

08-02-2014

17:28

18:48

1 876 658

33,87%

FAKTY

TVN

02-02-2014

19:00

19:21

1 703 729

26,65%

KULISY SERIALU M JAK MILOSC

TVP2

11-02-2014

21:40

21:44

1 671 915

25,53%

STUDIO SPORT

TVP1

02-02-2014

15:31

15:34

1 606 387

28,21%

BARWY SZCZESCIA /SER.POL./

TVP2

18-02-2014

20:17

20:41

1 595 966

25,39%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA LYZWIARSTWO SZYBKIE K

TVP1

22-02-2014

16:15

16:29

1 582 735

35,14%

SLUMDOG. MILIONER Z ULICY /FILM DRA.W.BRYT./

Polsat

25-02-2014

20:09

22:35

1 548 210

23,51%

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA LYZWIARSTWO SZYBKIE M

TVP1

22-02-2014

15:51

16:05

1 473 844

34,69%

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 zdystansowała konkurencję, rekord Puls 2. Programy sportowe hitami lutego

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
telewizja z wieszaka na balkonie
TVP z NRD, nawet z programem MKOL, i 4-ma złotymi medalami na putinadzie ledwo przebiła własną miernotę z 2013. W prawdziwej, nie propagandowej grupie 16-49 bryndza. Jednocyfrowe wyniki. I w dół.
35 17
odpowiedź
User
Kacpar
"Prawdziwa" grupa to tylko 16-49? Gratuluję wypięcia dupy na połowę społeczeństwa. Jednak nienawiść zaślepia. Mam nadzieję, że ktoś ci przypomni, że cię nie ma, jak skończysz 49 lat, kretynie...
15 29
odpowiedź
User
bat na debili
@Kacpar - bo ten powyżej to niestety kretyn i debil jest. Żal mi jego rodziców że stworzyli takiego kretyna. On sam jest miernotą, i tylko hejtowanie na necie usatysfakcjonowało jego nudne i głupie życie.
15 23
odpowiedź
User
@@kacpar i debil z batem
Córki ubeków w partyjnej TVP nadal piszą same do siebie. Tam nie ma nic do roboty. Udecy czy ubecy, jedna rodzinka jednej gazetki.
24 11
odpowiedź
User
trzecioswiatowiec
"telewizja z wieszaka na balkonie" napisał(a): . W prawdziwej, nie propagandowej grupie 16-49 bryndza. Jednocyfrowe wyniki. I w dół.
To właśnie grupa 16-49 jest nieprawdziwa bo została stworzona sztucznie przez wyizolowanie z narodu jakiejś wirtualnej grupy wiekowej, podczas gdy powszechnie wiadomo, że granice wiekowe są kompletnie zatarte a ludzie oglądają to samo zarówno kiedy mają 49 lat jak i wtedy gdy mają lat 59.
9 16
odpowiedź