SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tygodniki opinii nadal tracą, zyskał tylko „Newsweek”

W październiku br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przekrój”. Liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”, a największy wzrost zanotował „Newsweek Polska”.

okładka

okładka "Newsweek"

Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w październiku br. wyniosła 135 905 egz. i była o 5,30 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Uważam Rze” (Presspublica), którego sprzedaż ogółem jednak spadła w ciągu roku o 5,36 proc. do 126 400 egz. Tygodnik ten w czerwcu br. podniósł cenę z 2,90 zł do 3,90 zł.

Z kolei z drugiej lokaty na ostatnią pozycję podium spadła „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika zmalała o 6,79 proc. do 124 762 egz.

Czwarte miejsce w październiku br. należało do tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż wzrosła o 15,11 proc. do poziomu 119 280 egz. - był to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.

Kolejne tygodniki z zestawienia od czołówki dzieli już przepaść. Będący na pozycji piątej „Wprost” (AWR „Wprost”) zanotował w październiku br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 70 670 egz., czyli o 29,98 proc. niższą niż rok wcześniej.

Z kolei największy spadek w rankingu dotknął tygodnika „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Natomiast jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 39,85 proc. i w analizowanym okresie wyniosła ona 16 985 egz. W październiku br. tygodnik ten zmienił formułę z lewicowego pisma na magazyn o kulturze, nowych technologiach oraz rynku pracy, a jego naczelnymi zostali Zuzanna Ziomecka oraz Marcin Prokop (więcej na ten temat). Wydawca w październiku br. nie przeprowadził jednak kampanii promocyjnej odmienionego „Przekroju”.

Wirtualnemedia.pl październik
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 198124 136873 135905 203930 143838 143517
Uważam Rze 215185 126886 126400 265155 133858 133561
Polityka 181080 124762 124762 186625 134469 133844
Newsweek Polska 182605 128335 119280 160321 119015 103627
Wprost 164633 139465 70670 176283 127225 100933
Gazeta Polska 136332 64015 63752 139268 67322 66309
Przegląd 60900 19950 19950 60930 20487 20487
Przekrój 45339 22796 16985 73000 34087 28237
Tygodnik Powszechny 34529 18884 16737 38032 21198 16400
Przewodnik Katolicki 35010 24646 2326 39204 26426 3130


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w październiku br. pozycję lidera zajął „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,14 proc. do 340 998 egz. Z kolei średnia sprzedaż „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) zmniejszyła się o 7,75 proc. do 14 819 egz.

Wirtualnemedia.pl październik
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 523429 340998 340998 548557 367204 367204
Forum 28238 14819 14819 30654 16064 16064


W październiku br. w porównaniu do września br. także większość tytułów odnotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił tutaj już jednak „Przewodnik Katolicki” (Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha) - było to 23,54 proc. Wzrost zanotował „Przekrój” - wyniósł on 7,09 proc.

Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP październik wrzesień
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 198124 136873 135905 197156 135576 134643
Uważam Rze 215185 126886 126400 217098 130384 129884
Polityka 181080 124762 124762 182000 130229 130229
Newsweek Polska 182605 128335 119280 186195 137425 128204
Wprost 164633 139465 70670 164240 138424 66914
Gazeta Polska 136332 64015 63752 136544 66595 66076
Przegląd 60900 19950 19950 60925 19271 19271
Przekrój 45339 22796 16985 45508 21670 15860
Tygodnik Powszechny 34529 18884 16737 31599 16933 16034
Przewodnik Katolicki 35010 24646 2326 35010 25678 3042
WIRTUALNEMEDIA.PL
Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP październik wrzesień
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 523429 340998 340998 523146 365349 365349
Forum 28238 14819 14819 29203 14681 14681
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii nadal tracą, zyskał tylko „Newsweek”

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
za 3 miesiace w czolowce pojawi sie "W sieci";]
14 8
odpowiedź
User
czytelnik Uważający, Rze...
Mam taką nadzieję. Strona dwutygodnika puki co nędzna, minimalistyczna, za to jest info o prenumeracie, które nie licuje z domniemaną wartością periodyku... Panowie, "Uważam, Że" powinniście to poprawić i to szybko, bo deprecjonujecie wartość "nowej"...
8 9
odpowiedź
User
Pokraka
Papier będzie za rok slużyl wyłacznie w celach higieniecznych, pod warunkiem, że nie bedzie zbyt śliski :-) Taki jego los.
8 8
odpowiedź
User
okopan
"Pokraka" napisał(a): Papier będzie za rok slużyl wyłacznie w celach higieniecznych, pod warunkiem, że nie bedzie zbyt śliski :-) Taki jego los.

Nie byłbym taki pewny... Hajdawerowicz też tak uważa, ale to są poglądy niedorośniętego małolata....
8 8
odpowiedź
User
skoblar
Kolejny raz zastanwiam się, co za matoł redaguje tę informację. W leadzie pisze on: "W październiku br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przekrój”. Liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”, a największy wzrost zanotował „Newsweek Polska”. Pytam zatem: liderem czego jest "GN" - spadku, sprzedaży czy wzrostu? Matoł uwielbia slowo "lider" i używa go w kazdym tego typu tekscie. Matoł nie potrafi po polsku poinformować czytelników tego portalu, że np: "W maju trzy najlepiej sprzedające się tygodniki to: ABC - 000 tys., DEF -000 tys. i GHI - 000 tys. Trzy tytuły odnotowały największy spadek sprzedaży: XXX - o 4 proc. YYY - o 3 proc. i ZZZ o 2 proc. Przeciez resztę wyczytam sobie z tabel. Tymczasem co jakiś czas musze czytać marketingowy belkot tego martoła żeby zrozumieć co dzieje się na rynku.
8 8
odpowiedź