SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tygodniki opinii nadal tracą, zyskał tylko „Newsweek”

W październiku br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przekrój”. Liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”, a największy wzrost zanotował „Newsweek Polska”.

okładka

okładka "Newsweek"

Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w październiku br. wyniosła 135 905 egz. i była o 5,30 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Uważam Rze” (Presspublica), którego sprzedaż ogółem jednak spadła w ciągu roku o 5,36 proc. do 126 400 egz. Tygodnik ten w czerwcu br. podniósł cenę z 2,90 zł do 3,90 zł.

Z kolei z drugiej lokaty na ostatnią pozycję podium spadła „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika zmalała o 6,79 proc. do 124 762 egz.

Czwarte miejsce w październiku br. należało do tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż wzrosła o 15,11 proc. do poziomu 119 280 egz. - był to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.

Kolejne tygodniki z zestawienia od czołówki dzieli już przepaść. Będący na pozycji piątej „Wprost” (AWR „Wprost”) zanotował w październiku br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 70 670 egz., czyli o 29,98 proc. niższą niż rok wcześniej.

Z kolei największy spadek w rankingu dotknął tygodnika „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Natomiast jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 39,85 proc. i w analizowanym okresie wyniosła ona 16 985 egz. W październiku br. tygodnik ten zmienił formułę z lewicowego pisma na magazyn o kulturze, nowych technologiach oraz rynku pracy, a jego naczelnymi zostali Zuzanna Ziomecka oraz Marcin Prokop (więcej na ten temat). Wydawca w październiku br. nie przeprowadził jednak kampanii promocyjnej odmienionego „Przekroju”.

Wirtualnemedia.plpaździernik
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny198124136873135905203930143838143517
Uważam Rze215185126886126400265155133858133561
Polityka181080124762124762186625134469133844
Newsweek Polska182605128335119280160321119015103627
Wprost16463313946570670176283127225100933
Gazeta Polska13633264015637521392686732266309
Przegląd609001995019950609302048720487
Przekrój453392279616985730003408728237
Tygodnik Powszechny345291888416737380322119816400
Przewodnik Katolicki3501024646232639204264263130


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w październiku br. pozycję lidera zajął „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,14 proc. do 340 998 egz. Z kolei średnia sprzedaż „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) zmniejszyła się o 7,75 proc. do 14 819 egz.

Wirtualnemedia.plpaździernik
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora523429340998340998548557367204367204
Forum282381481914819306541606416064


W październiku br. w porównaniu do września br. także większość tytułów odnotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił tutaj już jednak „Przewodnik Katolicki” (Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha) - było to 23,54 proc. Wzrost zanotował „Przekrój” - wyniósł on 7,09 proc.

Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPpaździernikwrzesień
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny198124136873135905197156135576134643
Uważam Rze215185126886126400217098130384129884
Polityka181080124762124762182000130229130229
Newsweek Polska182605128335119280186195137425128204
Wprost1646331394657067016424013842466914
Gazeta Polska13633264015637521365446659566076
Przegląd609001995019950609251927119271
Przekrój453392279616985455082167015860
Tygodnik Powszechny345291888416737315991693316034
Przewodnik Katolicki3501024646232635010256783042
WIRTUALNEMEDIA.PL
Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPpaździernikwrzesień
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora523429340998340998523146365349365349
Forum282381481914819292031468114681
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii nadal tracą, zyskał tylko „Newsweek”

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
za 3 miesiace w czolowce pojawi sie "W sieci";]
odpowiedź
User
czytelnik Uważający, Rze...
Mam taką nadzieję. Strona dwutygodnika puki co nędzna, minimalistyczna, za to jest info o prenumeracie, które nie licuje z domniemaną wartością periodyku... Panowie, "Uważam, Że" powinniście to poprawić i to szybko, bo deprecjonujecie wartość "nowej"...
odpowiedź
User
Pokraka
Papier będzie za rok slużyl wyłacznie w celach higieniecznych, pod warunkiem, że nie bedzie zbyt śliski :-) Taki jego los.
odpowiedź