SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tygodniki opinii w I płr. 2012: najwięcej zyskał „Newsweek”

W I półroczu br. tygodnikiem opinii z największą sprzedażą ogółem pozostał „Gość Niedzielny”, a na drugie miejsce wskoczyło „Uważam Rze”. Największy wzrost odnotował „Newsweek”, którego szefem został Tomasz Lis.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w I półroczu br. wyniosła 145 650 egz. i była o 0,4 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycją z trzeciej awansował tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym okresie sprzedawał się on średnio w liczbie 132 603 egz., notując wzrost o 2,4 proc. względem I półrocza br. Z miejsca drugiego na trzecie spadła natomiast „Polityka” („Polityka Spółdzielnia Pracy”), której wynik sprzedażowy zmalał o 7,09 proc. do 125 096 egz.

Największy wzrost sprzedaży ogółem w I półroczu br. zanotował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniosła 112 549 egz., czyli o 10,42 proc. więcej niż rok wcześniej. Od końca marca br. redaktorem tego pisma został Tomasz Lis. Do początku lutego br. kierował on tygodnikiem „Wprost” (AWR „Wprost”), którego sprzedaż ogółem spadła o 10,46 proc. do 79 383 egz. Lisa na fotelu szefa tego pisma zastąpił Michał Kobosko.

Najwięcej w rankingu stracił „Przekrój” (Presspublica), plasujący się na siódmej pozycji. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 38,89 proc. i wyniosła zaledwie 21 451 egz.

>>> Cena „Uważam Rze” w górę, sprzedaż w dół

Wirtualnemedia.plI półrocze
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny205 072146 638145 650203 359145 426145 063
Uważam Rze224 635133 074132 603288 521129 531129 476
Polityka185 956125 119125 096190 655134 653134 653
Newsweek Polska176 471134 735112 549174 649109 392101 926
Wprost174 869127 49279 383179 064113 86792 970
Gazeta Polska137 57065 89265 171137 05274 03172 787
Przekrój56 56427 26121 45178 20640 91835 108
Przegląd60 90820 72320 72361 04221 79721 797
Tygodnik Powszechny37 41822 81516 77039 74722 55117 622
Przewodnik Katolicki35 32724 9733 06940 06627 6953 381


Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej większy spadek zanotowało „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,28 proc.

Wirtualnemedia.plI półrocze
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora542 498355 399355 399523 654357 100357 100
Forum29 51015 00215 00230 13916 72216 722

Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii w I płr. 2012: najwięcej zyskał „Newsweek”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ale
Ciekawe, czy Lis tak dobrze poradziłby sobie z jakąś gazetą - np. Rzeczpospolitą?
To jednak o wiele trudniejszy rynek.
odpowiedź
User
T.
On sobie radzi na tej zasadzie, że ma wierne grono odbiorców - na tyle liczne, że może wpłynąć na wyniki sprzedaży. Idzie do Wprost - zyskuje Wprost. Idze do Newsweeka - traci Wprost, zyskuje Newsweek. Z drugiej strony, często zmienia te redakcje i w przypadku telewizji musi się trzymać TVP, bo TVN i Poisat już zaliczył, a w przypadku magazynów też już chyba nie ma alternatywy żadnej dla siebie. Pali za sobą mosty.
odpowiedź
User
tesa
Na dłuższą metę utrzymają się chyba tylko Uważam rze, Newsweek i Polityka.
odpowiedź