SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami sprzedaży w I kwartale. „Przegląd Sportowy” mocno w dół

W I kwartale 2015 roku większość dzienników ogólnopolskich miała niższą sprzedaż ogółem niż rok wcześniej, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskały tylko „Parkiet” i „Rzeczpospolita”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), który w I kwartale 2015 roku sprzedał się w liczbie 321 605 egz. To o 6,68 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycją ze sprzedażą ogółem wynoszącą 164 764 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,35 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w I kwartale br. zmalał o 3,50 proc. do 150 931 egz.


Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,70 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 57 136 egz.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 49 444 egz., po spadku o 7,21 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,63 proc. i wyniosła 4 906 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym ub.r. (więcej na ten temat).

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 14,13 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w I kwartale br. wyniósł 30 080 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

ZKDP

I kwartał

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

453 794

321 607

321 605

469 852

344 642

344 642

Gazeta Wyborcza

251 569

182 555

164 764

267 353

198 419

177 834

Super Express

257 087

151 651

150 931

256 161

157 118

156 398

Rzeczpospolita

65 393

57 519

57 136

69 292

58 281

56 738

Dziennik Gazeta Prawna

69 955

59 773

49 444

78 933

63 065

53 288

Przegląd Sportowy

59 635

30 080

30 080

72 719

35 030

35 030

Gazeta Polska Codziennie

59 748

18 411

18 409

82 131

21 187

21 180

Puls Biznesu

15 023

13 981

10 688

16 923

15 681

11 107

Parkiet Gazeta Giełdy

10 261

5 312

4 906

10 185

4 931

4 395


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Tylko „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami sprzedaży w I kwartale. „Przegląd Sportowy” mocno w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan Paweł II
Czy nie uważacie, że zakrawa na zwykłą głupotę, kiedy jedyną strategią medialnych szefów na spadającą sprzedaż gazety jest dalsze obcinanie stawek za teksty, czyli towar dla którego ktoś ten produkt kupuje. Zwłaszcza dziennikarzom śmieciarzom, z którymi umowy podpisuje się ewentualnie po puiblikacji pro forma dla US. Studenci z darmowych stażów już dawno uciekli do innych sektorów, gdzie przynajmniej jest jakaś nikła szasa na zatrudnienie. To tak jakby spadała sprzedaż jogurtu, a jedynym sposobem na opanowanie kryzysu było dosypywanie do niego trocin z nadzieją, że klienci tak się w nich rozsmakują, że sprzedaż cudem zwiększy. To chyba katolicka wiara w cuda, cudu jednak nie czyni.
odpowiedź
User
Benedykt i Franciszek
Teksty ważne i mądre mają swoją cenę i nikt nie obcina za nie stawki. Co innego pospolite gnioty, zapychacze szpalt. Przepisywane z internetu na kolanie. I tak dziwne, że jeszcze są wyceniane. Kolejny raz z rzędu. Żadne oznaczenia literkami cp im nie pomogą.
odpowiedź
User
Hazardzista
Pani Prezes RASP twardo obstaje przy pomysle Pola i Rudzkiego, choc pod rzadami celebrytow tytul idzie na dno jak po rowni pochylej. Mozna by rzec: bo ja lubie chlopakow i co mi zrobicie?
odpowiedź