SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko TVP Info i TVP3 ze spadkiem, liderem TVN24. Rynek stacji informacyjnych w I półroczu 2016

Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w I półroczu 2016 roku awansował TVN24. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP, które zmniejszyły przewagę nad TVN.

fot. tvnArticle

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w I półroczu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,63 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 21,57 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W I półroczu 2015 roku kanał ten był drugi.

Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni wynik tej stacji poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 4,34 proc. do 3,13 proc.

Podium uzupełnia Polsat News, który awansował z miejsca czwartego. W ostatnim półroczu kanał miał 1,02 proc. udziału, po wzroście o 1,39 proc.

Z kolei na czwartą lokatę spadł kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,98 proc. Jego strata w porównaniu do I półrocza 2015 roku wyniosła 3,74 proc.

Dwa oczka niżej uplasowała się Superstacja z udziałem wynoszącym 0,27 proc. Jej wynik zwiększył się o 27,44 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Największy udział (4,10 proc.) wśród grup kanałów newsowych w I półroczu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek o 4,20 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zwiększył się o 21,37 proc. do 3,95 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 Biznes i Świat).

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Dynamika

I półrocze 2015

I półrocze 2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

2,99%

3,63%

21,57%

TVP Info

3,27%

3,13%

-4,34%

Polsat News

1,01%

1,02%

1,39%

TVP3

1,02%

0,98%

-3,74%

TVN24 Biznes i Swiat

0,27%

0,32%

19,19%

Superstacja

0,22%

0,27%

27,44%

Polsat News 2

0,10%

0,11%

13,00%

TV Republika

0,11%

0,12%

8,33%

Grupy kanałów

TVP

4,28%

4,10%

-4,20%

TVN

3,26%

3,95%

21,37%

Polsat

1,11%

1,14%

2,43%

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w I półroczu 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,31 proc., po spadku o 5,59 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,24 proc. udziału, w dół o 9,29 proc.), a trzeci był Polsat News (0,75 proc.; - 4,45 proc.).

Jedyny wzrost w tym ujęciu miała Superstacja - było to 5 proc. do 0,08 proc. udziału.

Największy spadek, wynoszący 29,11 proc. do 0,06 proc., odnotowała tutaj już jednak TV Republika.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,53 proc. udziału, po spadku o 6,93 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 16-49

Dynamika

I półrocze 2015

I półrocze 2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

2,45%

2,31%

-5,59%

TVP Info

1,37%

1,24%

-9,29%

Polsat News

0,79%

0,75%

-4,45%

TVP3

0,57%

0,56%

-2,62%

TVN24 Biznes i Swiat

0,26%

0,21%

-19,39%

Superstacja

0,08%

0,08%

5,00%

Polsat News 2

0,09%

0,08%

-11,49%

TV Republika

0,08%

0,06%

-29,11%

Grupy kanałów

TVN

2,71%

2,53%

-6,93%

TVP

1,94%

1,80%

-7,32%

Polsat

0,87%

0,83%

-5,15%

W czerwcu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w obu grupach wiekowych również był TVN24. W 4+ jego udział zwiększył się o 20,54 proc. do 3,95 proc., a w 16-49 - zmalał o 8,42 proc. do 2,47 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Dynamika

czerwiec 2015

czerwiec 2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

3,28%

3,95%

20,54%

TVP Info

3,61%

3,05%

-15,43%

Polsat News

1,12%

1,13%

0,71%

TVP3

1,14%

1,07%

-5,46%

TVN24 Biznes i Swiat

0,23%

0,37%

62,56%

Superstacja

0,24%

0,25%

7,63%

TV Republika

0,12%

0,10%

-14,29%

Polsat News 2

0,10%

0,09%

-6,00%

Grupy kanałów

TVN

3,50%

4,32%

23,26%

TVP

4,75%

4,13%

-13,05%

Polsat

1,22%

1,22%

0,16%

WIRTUALNEMEDIA.PL

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 16-49

Dynamika

czerwiec 2015

czerwiec 2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

2,70%

2,47%

-8,42%

TVP Info

1,48%

1,24%

-16,43%

Polsat News

0,86%

0,85%

-0,47%

TVP3

0,68%

0,63%

-8,06%

TVN24 Biznes i Swiat

0,22%

0,28%

23,21%

Superstacja

0,10%

0,09%

-12,37%

Polsat News 2

0,09%

0,07%

-27,66%

TV Republika

0,09%

0,05%

-46,67%

Grupy kanałów

TVN

2,92%

2,75%

-5,99%

TVP

2,16%

1,86%

-13,79%

Polsat

0,95%

0,92%

-3,16%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tylko TVP Info i TVP3 ze spadkiem, liderem TVN24. Rynek stacji informacyjnych w I półroczu 2016

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kot prezesa
dlaczego nie ma jeszcze wpisu o nierzetelności badań Nielsena? - koniec z premiami, a o 5:30 dwugodzinna zaprawa
odpowiedź
User
@Kot
dlaczego nie ma jeszcze wpisu o nierzetelności badań Nielsena? - koniec z premiami, a o 5:30 dwugodzinna zaprawa


Zaraz będą. Nie było jeszcze instrukcji z Nowogrodzkiej...
odpowiedź
User
qwerty
Kot Alik nie zgadza się z tymi wynikami. Należy czytać je od tyłu i dodać trzy zera,... teraz tvp(is) jest na pierwszym miejscu. Hurrra. #dojna zmiana
odpowiedź