SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko TVP Info i TVP3 ze spadkiem, liderem TVN24. Rynek stacji informacyjnych w I półroczu 2016

Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w I półroczu 2016 roku awansował TVN24. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP, które zmniejszyły przewagę nad TVN.

fot. tvn Article

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w I półroczu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,63 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 21,57 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W I półroczu 2015 roku kanał ten był drugi.

Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni wynik tej stacji poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 4,34 proc. do 3,13 proc.

Podium uzupełnia Polsat News, który awansował z miejsca czwartego. W ostatnim półroczu kanał miał 1,02 proc. udziału, po wzroście o 1,39 proc.

Z kolei na czwartą lokatę spadł kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,98 proc. Jego strata w porównaniu do I półrocza 2015 roku wyniosła 3,74 proc.

Dwa oczka niżej uplasowała się Superstacja z udziałem wynoszącym 0,27 proc. Jej wynik zwiększył się o 27,44 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Największy udział (4,10 proc.) wśród grup kanałów newsowych w I półroczu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek o 4,20 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zwiększył się o 21,37 proc. do 3,95 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 Biznes i Świat).

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Dynamika

I półrocze 2015

I półrocze 2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

2,99%

3,63%

21,57%

TVP Info

3,27%

3,13%

-4,34%

Polsat News

1,01%

1,02%

1,39%

TVP3

1,02%

0,98%

-3,74%

TVN24 Biznes i Swiat

0,27%

0,32%

19,19%

Superstacja

0,22%

0,27%

27,44%

Polsat News 2

0,10%

0,11%

13,00%

TV Republika

0,11%

0,12%

8,33%

Grupy kanałów

TVP

4,28%

4,10%

-4,20%

TVN

3,26%

3,95%

21,37%

Polsat

1,11%

1,14%

2,43%

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w I półroczu 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,31 proc., po spadku o 5,59 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,24 proc. udziału, w dół o 9,29 proc.), a trzeci był Polsat News (0,75 proc.; - 4,45 proc.).

Jedyny wzrost w tym ujęciu miała Superstacja - było to 5 proc. do 0,08 proc. udziału.

Największy spadek, wynoszący 29,11 proc. do 0,06 proc., odnotowała tutaj już jednak TV Republika.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,53 proc. udziału, po spadku o 6,93 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 16-49

Dynamika

I półrocze 2015

I półrocze 2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

2,45%

2,31%

-5,59%

TVP Info

1,37%

1,24%

-9,29%

Polsat News

0,79%

0,75%

-4,45%

TVP3

0,57%

0,56%

-2,62%

TVN24 Biznes i Swiat

0,26%

0,21%

-19,39%

Superstacja

0,08%

0,08%

5,00%

Polsat News 2

0,09%

0,08%

-11,49%

TV Republika

0,08%

0,06%

-29,11%

Grupy kanałów

TVN

2,71%

2,53%

-6,93%

TVP

1,94%

1,80%

-7,32%

Polsat

0,87%

0,83%

-5,15%

W czerwcu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w obu grupach wiekowych również był TVN24. W 4+ jego udział zwiększył się o 20,54 proc. do 3,95 proc., a w 16-49 - zmalał o 8,42 proc. do 2,47 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Dynamika

czerwiec 2015

czerwiec 2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

3,28%

3,95%

20,54%

TVP Info

3,61%

3,05%

-15,43%

Polsat News

1,12%

1,13%

0,71%

TVP3

1,14%

1,07%

-5,46%

TVN24 Biznes i Swiat

0,23%

0,37%

62,56%

Superstacja

0,24%

0,25%

7,63%

TV Republika

0,12%

0,10%

-14,29%

Polsat News 2

0,10%

0,09%

-6,00%

Grupy kanałów

TVN

3,50%

4,32%

23,26%

TVP

4,75%

4,13%

-13,05%

Polsat

1,22%

1,22%

0,16%

WIRTUALNEMEDIA.PL

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 16-49

Dynamika

czerwiec 2015

czerwiec 2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

2,70%

2,47%

-8,42%

TVP Info

1,48%

1,24%

-16,43%

Polsat News

0,86%

0,85%

-0,47%

TVP3

0,68%

0,63%

-8,06%

TVN24 Biznes i Swiat

0,22%

0,28%

23,21%

Superstacja

0,10%

0,09%

-12,37%

Polsat News 2

0,09%

0,07%

-27,66%

TV Republika

0,09%

0,05%

-46,67%

Grupy kanałów

TVN

2,92%

2,75%

-5,99%

TVP

2,16%

1,86%

-13,79%

Polsat

0,95%

0,92%

-3,16%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tylko TVP Info i TVP3 ze spadkiem, liderem TVN24. Rynek stacji informacyjnych w I półroczu 2016

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kot prezesa
dlaczego nie ma jeszcze wpisu o nierzetelności badań Nielsena? - koniec z premiami, a o 5:30 dwugodzinna zaprawa
43 35
odpowiedź
User
@Kot
dlaczego nie ma jeszcze wpisu o nierzetelności badań Nielsena? - koniec z premiami, a o 5:30 dwugodzinna zaprawa


Zaraz będą. Nie było jeszcze instrukcji z Nowogrodzkiej...
43 23
odpowiedź
User
qwerty
Kot Alik nie zgadza się z tymi wynikami. Należy czytać je od tyłu i dodać trzy zera,... teraz tvp(is) jest na pierwszym miejscu. Hurrra. #dojna zmiana
41 23
odpowiedź
User
vvvvvvvvvvcccccccccc
nie oglądajcie TVP.PIS. TO JEST TV PROPAGANTOWA
35 28
odpowiedź
User
Krach
Jeśli już oglądam jakieś programy informacyjne to na polsat news. Wydaje mi się, że obecnie są najbardziej obiektywni.
19 25
odpowiedź