SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Udany debiut HGTV. „Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych”

W pierwszych trzech dniach nadawania nowy kanał HGTV Home & Garden oglądało średnio 37,3 tys. widzów. Do tej pory najwięcej widzów zgromadziła „Maja w ogrodzie”. - Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski z TVN.

Article

HGTV Home & Garden to nowa lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Kanał wystartował w sobotę, 7 stycznia 2017 roku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Stacja od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Oglądać ją można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.

Kanał poświęcony jest wnętrzarstwu i ogrodnictwu, a jego grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast. W jego ofercie znalazły się lokalne produkcje przygotowane specjalnie dla Home & Garden TV, takie jak „Domowe rewolucje”, „Rzeczy OdNowa”, „Nowa Maja w ogrodzie” i „Musisz to mieć”, a także formaty wnętrzarskie z biblioteki Scripps Networks Interactive (np. „Zarobić na remoncie”, „Domy z potencjałem”, „Poszukiwacze domów, „Misja: Remont”, „Podwórkowa reaktywacja” czy „Wielka demolka”) oraz popularne pozycje z ramówki TVN (np. „Perfekcyjna pani domu” czy „Polowanie na kuchnie”).

Średnia widownia HGTV Home & Garden w okresie od 7 do 9 stycznia 2017 roku wyniosła 37,3 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,45 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 0,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVN.

Pierwszego dnia stacja miała 0,39 proc. udziału w 4+ i 0,48 proc. w 16-49. 8 stycznia br. udziały zwiększyły się do odpowiednio 0,59 proc. i 0,66 proc., natomiast w zeszły poniedziałek wyniki te wyniosły 0,38 proc. i 0,59 proc.

Nowy kanał notuje kilkukrotnie wyższe wyniki oglądalności, niż TVN Meteo Active. Na przykład w listopadzie ub.r. stacja ta miała 0,08 proc. udziału w 4+ i 0,06 proc. w 16-49.

- Uruchamiając HGTV, spodziewaliśmy się sukcesu, a tak dobre wyniki w pierwszym weekendzie nadawania są najlepszą prognozą dla rozwoju kanału. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, dyrektor pionu rozwoju biznesu i nowych mediów Grupy TVN. - Prawie 0,7 proc. udziału w grupie 16-49 to wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych. Widzowie spędzili średnio 40 minut przed telewizorem to najlepszy dowód siły naszej ramówki. - dodaje.

HGTV Home & Garden

Wszyscy 4+

16-49

Wirtualnemedia.pl

AMR

SHR %

SHR %

2017-01-07

32 589

0,39%

0,48%

2017-01-08

52 763

0,59%

0,66%

2017-01-09

26 612

0,38%

0,59%

Średnio:

37 321

0,45%

0,58%

Największą widownię na antenie stacji w pierwszych trzech dniach nadawania przyciągnął magazyn „Maja w ogrodzie”, który został pokazany 8 stycznia o godz. 10.00. Średnia widownia tego odcinka wyniosła 129,8 tys. osób, co przełożyło się na 1,36 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął program „Dorota was urządzi!” (119,1 tys. widzów; 0,73 proc. udziału; emisja 8 stycznia o 21.14), a podium uzupełnia „Polowanie na mieszkanie” (118,7 tys. widzów; 0,80 proc. udziału; emisja w niedzielę o 16.55).

W czołowej piątce najchętniej oglądanych programów znalazły się jeszcze amerykański program „Misja: Remont” (115,3 tys. widzów; 1,02 proc. udziału; emisja tego samego dnia o 12.30) i dokument „Najdziwniejsze domy świata” (112,1 tys. widzów; 0,91 proc. udziału; ten sam dzień o 13.30).

HGTV Home & Garden - top 20 programów

Wszyscy 4+

16-49

Lp.

Program

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

MAJA W OGRODZIE /MAGAZYN/

2017-01-08

10:00

10:24

129 787

1,36%

6 313

0,17%

2

DOROTA WAS URZADZI /MAG.PORAD.POL./

2017-01-08

21:14

21:53

119 074

0,73%

87 453

1,23%

3

POLOWANIE NA MIESZKANIE /REALITY SHOW POL./

2017-01-08

16:55

17:24

118 715

0,80%

56 284

0,98%

4

MISJA: REMONT /PROG.ROZ.USA/

2017-01-08

12:30

13:23

115 295

1,02%

22 115

0,49%

5

NAJDZIWNIEJSZE DOMY SWIATA /FILM DOK.USA/

2017-01-08

13:30

14:23

112 132

0,91%

50 638

1,05%

6

DOMOWE REWOLUCJE /FILM KOM.USA/

2017-01-07

22:00

22:53

108 863

0,76%

74 328

1,24%

7

DOMOWE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

2017-01-08

17:30

18:24

105 704

0,69%

65 760

1,11%

8

ODLOTOWY OGROD /MAG.POR.POL./

2017-01-08

12:00

12:27

99 881

0,90%

45 846

1,05%

9

POSZUKIWACZE DOMOW /PROG.ROZR.USA/

2017-01-08

16:00

16:24

96 384

0,71%

30 082

0,57%

10

NOWA MAJA W OGRODZIE /MAGAZYN/

2017-01-08

9:25

9:50

96 144

1,19%

14 227

0,46%

11

ZAROBIC NA REMONCIE /PROG.ROZ.USA/

2017-01-08

15:30

15:57

85 787

0,66%

30 175

0,58%

12

DOROTA WAS URZADZI /MAG.PORAD.POL./

2017-01-07

21:15

21:52

84 739

0,52%

45 658

0,69%

13

DOROTA WAS URZADZI /MAG.PORAD.POL./

2017-01-07

23:59

0:38

77 469

1,14%

45 321

1,43%

14

SIOSTRY W AKCJI /PROG.ROZ.USA/

2017-01-09

18:00

18:56

75 135

0,54%

55 650

1,10%

15

POSZUKIWACZE DOMOW /PROG.ROZR.USA/

2017-01-08

16:25

16:50

73 928

0,53%

31 947

0,58%

16

MISJA: REMONT /PROG.ROZ.USA/

2017-01-09

22:00

22:53

72 258

0,60%

38 901

0,72%

17

POSZUKIWACZE DOMOW /PROG.ROZR.USA/

2017-01-07

23:30

23:54

71 991

0,76%

45 052

1,04%

18

NOWE ZYCIE NA HAWAJACH /PROG.ROZ.USA/

2017-01-08

19:55

20:20

69 167

0,39%

16 009

0,23%

19

NOWE ZYCIE NA KARAIBACH /PROG.ROZ.USA/

2017-01-07

19:45

20:09

67 526

0,41%

30 072

0,49%

20

WIELKA DEMOLKA /PROG.ROZ.USA/

2017-01-08

22:00

22:29

66 162

0,47%

47 832

0,75%

Uruchomienie HGTV Home & Garden wspierać będzie duża kampania promocyjna, która rozpocznie się w lutym br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Udany debiut HGTV. „Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
Bardzo fajny, ciekawy kanał.
33 23
odpowiedź
User
Well
Wow, zmiksowane TVN STYLE z amerykańskimi formatami, które dawno już są emitowane. A komentarz o super starcie mocno podkoloryzowany...
31 19
odpowiedź
User
Gie
Jeśli ten kanał zyskał widzów to które kanały ich straciły? Ogólne? TVN Style, DOMO?
24 10
odpowiedź
User
WÓDZ
Bardzo lubiłem TVN Meteo za bieżące informacje o pogodzie i programy tematyczne np. Maja w ogrodzie, kamerki z Polski.
Trochę mniej lubiłem TVN Meteo Active, ale tego gniota HGTV usunę z listy ulubionych kanałów na dekoderze.
A ten „Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych” (no błagam gdzie im do Nat Geo Wild itp.) według mojej oceny spowodowany był ciekawością widzów, jak zobaczą że, Maję w ogrodzie można zobaczyć z łaski na uciechę w dziwnych porach dnia i nocy a o pogodzie NIC to ten "wielki sukces" rychło przemieni się w wielką porażkę. Czego nadawcy życzę. Proszę pamiętać, lepsze jest wrogiem dobrego i co się polepszy to się popieprzy...
21 18
odpowiedź
User
Polak
Chyba wystarczyło usunąć nazwę TVN z nazwy stacji i już znaczny wzrost oglądalności.
31 15
odpowiedź