SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Udany trzeci kwartał Brokera FM

Broker FM uzyskał lepsze wyniki finansowe na trzy kwartały 2005 r. niż za cały rok 2004.

Spółka Broker FM SA miała 3,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2005 roku wobec 2,90 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 4,07 mln zł wobec 3,89 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 40,81 mln zł wobec 34,32 mln zł rok wcześniej.

Narastająco w I-III kw. 2005 roku grupa miała 13,37 mln zł zysku przypadającego na jednostkę dominującą wobec 4,96 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 120,27 mln zł wobec 103,86 mln zł.

Rynek reklamy radiowej, na którym działa Grupa BROKER FM, w III kwartale 2005 wzrósł o około 12 %, w porównaniu do trzeciego kwartału 2004 roku.

 RMF FM jest nadal liderem na rynku radiowym, posiada najwyższy udział zarówno w słuchalności - 23%, jak i rynku reklamowym - 30%.

WYBRANE SKONSOLIDOWANE DANE

w tys. zł

FINANSOWE GRUPY BROKER FM

3 kwartały 2005

3 kwartały 2004

zmiana

zmiana %

I. Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów

121 227

106 315

14 912

14,03%

II. Zysk (strata) z działalności operacyjnej

13 718

10 020

3 698

36,91%

III. Zysk (strata) brutto

15 212

5 387

9 825

182,38%

IV. Zysk (strata) netto

13 359

4 928

8 431

171,08%

V. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej

11 851

3 717

8 134

218,83%

VI. Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej

-2 986

-836

-2 150

257,18%

VII. Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej

-3 769

-5 313

1 544

-29,06%

VIII. Przepływy pieniężne netto, razem

5 096

-2 432

7 528

309,54%

IX. Aktywa, razem

95 881

82 966

12 915

15,57%

XI. Zobowiązania długoterminowe

20 295

13 341

6 954

52,13%

XII. Zobowiązania krótkoterminowe

35 345

51 537

-16 192

-31,42%

XIII. Kapitał własny

40 241

18 088

22 153

122,47%

XIV. Kapitał zakładowy

3 300

3 300

0

0,00%

XV. Liczba akcji (w szt.)

3 300 000

3 300 000

0

0,00%

XVI. Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą w zł

4,05

1,49

2,56

171,81%

- Rynek reklamy radiowej wzrósł w III kwartale 2005 r. o niemal 12% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2004. Sezonowość, charakteryzująca radiowy rynek reklamy również w analizowanym okresie, znalazła potwierdzenie. Po tradycyjnie najsłabszym I kwartale, wartość budżetów reklamowych kierowanych do radia wyraźnie wzrosła w kolejnym okresie, by w kwartale trzecim (obejmującym okres wakacyjny) ulec spodziewanej redukcji. Oczekiwania Zarządu, szacującego około 12-sto procentowy wzrost rynku reklamy radiowej na koniec roku 2005 nie wymagają weryfikacji przy dotychczasowej dynamice rynku radiowego, wynoszącej w trzech kwartałach 2005 łącznie - ok. 13%. - czytamy w komunikacie giełdowym.

Konsekwentna realizacja założeń programowych i promocyjnych w radiu RMF FM, doprowadziła do osiągnięcia przez RMF FM rekordowej - 6,5% przewagi w zakresie słuchalności nad bezpośrednim konkurentem. Działania te pozwolą na pozyskanie dodatkowych budżetów reklamowych w czwartym, najlepszym dla rynku reklamy kwartale. Zarząd Grupy przypomina, że ze względu na sezonowość rynku reklamy czwarty kwartał jest najlepszy w całym roku, a średnio w poprzednich latach Grupa Broker realizowała w tym właśnie okresie 30% rocznych przychodów z działalności radiowej i prawie 40% rocznego zysku. Ze względu na bardzo wysoką dźwignię operacyjną, ten kwartał jest najbardziej rentownym okresem w działalności Grupy.

Zarząd Grupy zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami rozpoczął pierwsze inwestycje na rynku ukraińskim. W dniu 13 września 2005 roku zostało zarejestrowane podniesienie kapitału w "Teleradiokompania Man" Sp. z o.o., z siedzibą we Lwowie, gdzie 65% nowo utworzonych udziałów w kapitale zakładowym objęła w 100% zależna od "BROKER FM" S.A. spółka "Er.Em.Ef" TzOW z siedzibą we Lwowie.

Komentarz Zarządu Broker FM

Już po trzech kwartałach 2005 roku Grupa "BROKER FM", realizując z pełną konsekwencją strategię poprawy rentowności, wypracowała wynik na poziomie netto przekraczający zysk netto za cały 2004 rok. Jest to wynik nie tylko efektywnej sprzedaży czasu reklamowego głównego produktu grupy, jakim jest radio RMF FM, ale także rozwoju innych produktów Grupy. Przychody z działalności radiowej nie przekraczają 75% całości przychodów, a ponad 20% zysku na poziomie operacyjnym wypracowały pozostałe segmenty. Pamiętając o tym, że czwarty kwartał na rynku reklamy jest najlepszym okresem w całym roku, a w poprzednich latach właśnie w tym kwartale Grupa realizowała prawie 30% przychodów i ponad 35% rocznego zysku, Zarząd Grupy z dużym optymizmem ocenia możliwości osiągnięcia na koniec 2005 roku wyników satysfakcjonujących nie tylko Zarząd Grupy, ale przed wszystkim jej akcjonariuszy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Udany trzeci kwartał Brokera FM

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl