SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UKE radzi klientom TP

Coraz więcej klientów Telekomunikacji Polskiej skarży się prezesowi UKE twierdząc, że nie dostają rachunków telefonicznych przez kilka miesięcy lub na rachunkach naliczone są wyłącznie opłaty za abonament.

Rozliczenie rozmów przychodzi nawet do 12 miesięcy później. Klienci nie są w stanie skontrolować, czy kiedyś rzeczywiście wykonywali wykazane przez Operatora rozmowy. Skarżą się, że TP S.A. nie odpowiada na zapytania i prośby o dosłanie faktur. Prezes UKE wezwał Telekomunikację Polską do wyjaśnienia w ciągu tygodnia zaistniałej sytuacji.

W regulaminie świadczenia telekomunikacyjnych usług powszechnych, przyjętych uchwałą nr 13/03 Zarządu TP S.A. z dnia 28.01.2003 – Operator w §33 ust. 2 sam wskazuje, iż „Okresem rozliczeniowym jest miesiąc. TP może wprowadzić inne okresy rozliczeniowe za uprzednim powiadomieniem Abonenta z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego, obowiązującego w dniu powiadomienia”.

Klienci, którzy nie otrzymali rachunków, powinni zgodnie z zapisami § 36. ust 3 Regulaminu zgłosić ten fakt operatorowi. Pomimo takich zgłoszeń, faktury często nadal nie są przesyłane w terminie.

- W indywidualnych przypadkach TP nie uznaje własnych błędów i nie jest skłonna do polubownego zakończenia sporu z konsumentem poprzez umorzenie części spornych kwot – wskazując, iż ma prawo do zapłaty za wykonaną usługę oraz odmawia przystąpienia do mediacji. Jeśli operator nie chce nam wystawić faktury za zrealizowane połączenia – możemy albo bezpośrednio wyjaśnić tę kwestię z operatorem albo szukać pomocy w Urzędzie Skarbowym - poinformował Jacek Strzałkowski, Rzecznik Prasowy UKE.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UKE radzi klientom TP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl