SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Drugi sezon „Ultravioletu” w AXN. Start zdjęć w maju

Sony Pictures Television, właściciel kanału AXN wyprodukuje drugi sezon serialu „Ultraviolet” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zdjęcia do nowych odcinków produkcji rozpoczną się w maju w Łodzi.

fot. AXN Article

„Ultraviolet” to serial stworzony przez amerykańską producentkę Wendy West, który oparty został na książce Deborah Halber „The Skeleton Crew”. Produkcja opowiada historię trzydziestoletniej Oli Serafin, którą osobiste przejścia zmusiły do opuszczenia Londynu i powrotu do rodzinnej Łodzi. Pewnej nocy, prowadząc samochód, jest świadkiem tragicznego zdarzenia. Policja uznaje je za samobójstwo i zamyka sprawę. Kobieta decyduje się znaleźć wyjaśnienie na własną rękę. Rozpoczyna współpracę z grupą Ultraviolet, internetową społecznością detektywów amatorów, rozwiązujących sprawy, których nie jest w stanie wyjaśnić policja.

Sony Pictures Television - właściciel kanału AXN - podjęła decyzję o produkcji drugiego sezonu serialu. Za realizację 12-odcinkowej produkcji ponownie odpowiadać będzie Opus TV, należący do grupy Opus Film (Oscar za film „Ida”). Zdjęcia do nowych odcinków rozpoczną się w maju w Łodzi.

Z naszych informacji wynika, że w drugim sezonie „Ultravioletu”, Ola będzie musiała zmierzyć się z niebezpieczeństwem zagrażającym jej rodzinie. To sprawi, że zaangażowanie bohaterki w rozwiązywane sprawy stanie się bardzo osobiste.

Tak jak w pierwszym sezonie, producentami wykonawczymi serialu są Wendy West („Dexter”, „Inhumans”) i Barry Josephson („Kości”, „Zaczarowana”, „Bardzo dziki Zachód”). Za scenariusze odcinków drugiego sezonu odpowiadają: Dominik W. Rettinger („Jak pies z kotem”, „Ekipa”, „Kamienie na szaniec”, „Układ Warszawski”), Piotr Rzepka („Mój Weltschmerz”, „Okazja”, „Pod niebem Paryża. Polacy we Francji”), Piotr Januszewicz („Malanowski i partnerzy”, „Ukryta prawda”, „Komisarz Alex”), Bartosz Janiszewski („Wataha”, „Na sygnale”, „Przypadki Cezarego P.”), Marzena Podgórska („Na sygnale”) i Joanna Pawluśkiewicz („Bez tajemnic”, „Pakt”, „Druga szansa”).

Scenariusz konsultowali również Jonathan Collier („Detektyw Monk”, „Kości”, „Simpsonowie”) i Norman Morrill („Kamuflaż”, „Jak to się robi w Ameryce”, „The Cleaner”). Serial wyreżyserują Bartosz Prokopowicz („Chemia”, „Narzeczony na niby”), Łukasz Kośmicki („Zimna gra”, „Druga szansa”) i Anna Jadowska („Dzikie róże”).

Na chwilę obecną AXN nie zdradza obsady nowych odcinków. W pierwszym sezonie cyklu w głównej roli występowała Marta Nieradkiewicz, a obok niej grali m.in.: Agata Kulesza, Bartłomiej Topa, Sebastian Fabjański, Sebastian Kalita, Michał Żurawski, Weronika Rosati, Mateusz Damięcki, Anna Dereszowska, Bartosz Gelner i Magdalena Czerwińska.

Pierwszy sezon „Ultravioletu” swoją premierę miał jesienią 2017 roku. Średnia oglądalność 10 premierowych odcinków produkcji wyniosła 107 tys. widzów, co przełożyło się na 0,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 1,04 proc. w grupie 16-59.

Cykl miał dwukrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników AXN. Stacja w czasie emisji serialu zajęła trzecie miejsce w rynku kanałów filmowych.

W sierpniu 2018 roku serial zadebiutował również w serwisie Netflix.

Średni udział AXN w Polsce w 2018 roku wyniósł 0,36 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Drugi sezon „Ultravioletu” w AXN. Start zdjęć w maju

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Greg
Chyba w Avengers było mniej scenarzystów i konsultantów.
11 3
odpowiedź
User
Andrzej
Jeśli dalej będzie zaangażowana Nieradkiewicz i Kulesza to będzie dobrze.
9 8
odpowiedź
User
jest co poprawiać
Nie widziałem polskiego serialu z gorszymi dialogami.
7 4
odpowiedź
User
Marek
Serial tragiczny, tragiczny PR i marketing serialu
3 3
odpowiedź
User
Adam K
Serial tragiczny, tragiczny PR i marketing serialu


Marketing? PR?
Serio? Akurat tutaj było bardzo dobrze. Serial miał dobry odbiór, dużo się o nim mówiło i mamy kokntynuację. Czyli był sukces a nie na odwrót :)
3 1
odpowiedź