SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Umowy na finansowanie autostrady A2 Świecko-Nowy Tomyśl podpisane

Autostrada Wielkopolska II SA, Ministerstwo Infrastruktury,Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), EuropejskiBank Inwestycyjny (EBI) oraz 11 banków komercyjnych podpisało umowydotyczące finansowania budowy i eksploatacji autostrady A2 naodcinku Nowy Tomyśl-Świecko, poinformowała GDDKiA. Realizacjainwestycji ma kosztować 1,56 mld euro.

"Umowy te umożliwiają rozpoczęcie prac budowlanych, dzięki czemuautostrada A2 połączy się z siecią autostrad europejskich przedmistrzostwami Euro 2012" - czytamy w komunikacie.

GDDKiA podała, że tzw. zamknięcie finansowe to ostatecznaakceptacja instytucji finansowych kredytujących przedsięwzięcie,która stanowi podstawę dla finansowania projektu i umożliwiafaktyczne rozpoczęcie budowy autostrady.

"Środki finansowe na realizację inwestycji w kwocie 1,560 mldeuro pochodzą z trzech źródeł: kredytu udzielonego przez EuropejskiBank Inwestycyjny w kwocie 974 mln euro (ok. 62,5% wartościprojektu); kredytów udzielonych przez 11 międzynarodowych bankówkomercyjnych w kwocie 394 mln euro (ok. 25,5% wartości projektu);wpłat akcjonariuszy koncesjonariusza w kwocie 186 mln euro,stanowiących ok. 12% całkowitych kosztów realizacji" - czytamydalej.

Odcinek A2 z Nowego Tomyśla do Świecka będzie pierwszym takdługim (106 km) odcinkiem autostrady wybudowanym w technologiibetonowej w Polsce. W przyjętym przez strony harmonogramie ustalonorozpoczęcie budowy w lipcu 2009 r. i oddanie autostrady doeksploatacji przed mistrzostwami Euro 2012 r.

Generalnym wykonawcą projektu będzie firma spółka A2Strada.

"Zakres prac obejmuje m.in.: budowę 105,9 km autostrady onawierzchni betonowej, w tym przebudowę istniejącej drogi krajowejNr 2; budowę ponad 80 mostów i wiaduktów; budowę 6 pełnych węzłówautostradowych; budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP); budowęzamkniętego systemu poboru opłat; pełne wyposażenie w urządzeniaochrony środowiska" - głosi komunikat.

W połowie grudnia ubr. GDDKiA podawał, że w 2009 roku ma powstaćw Polsce 91,6 km autostrad oraz 145,6 km dróg ekspresowych iobwodnic.

Na 2009 rok GDDKiA przewidywało oddanie do ruchu 91,6 kmautostrad, w tym: A1 - węzeł Sośnica - 2,2 km, A1 - Sośnica - Bełk- 15,4 km, A4 - Zgorzelec - Wykroty - Krzyżowa - 51,4 km i A4 -Kraków - Szarów wraz z drogą S7 Bieżanów - Christo Botewa - 22,6km.

W tym okresie ma też powstać 145,6 km dróg ekspresowych iobwodnic, w tym: S3 - Pyrzyce - Myślibórz - Renice - 26,7 km, S7 -Grójec - Białobrzegi - 17,8 km , S7 Lubień - 4 km , S7 - węzełKielce Północ - 7,3 km, S7 Płońsk - 4,7 km, S8 - Radzymin - Wyszków- 17,1 km, S10 Stargard Szczeciński - 13,5 km, S11 - Poznań -Kórnik - 14,1 km, S11 Ostrów Wielkopolski - 6,1 km, S69 - Szare -Laliki - 4,7 km (z tunelem ok. 700 m), Biała Podlaska na DK 2 - 11km, Ropczyce na DK 4 - 4,1 km, Krzepice na DK 43 - 5,7 km iGostynin na DK 60 - 8,8 km.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Umowy na finansowanie autostrady A2 Świecko-Nowy Tomyśl podpisane

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl