SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Unilever najskuteczniejszym reklamodawcą na świecie

Według tegorocznej edycji rankingu Effie Effectiveness Index, najbardziej efektywnym reklamodawcą na świecie jest firma Unilever.

Unilever najskuteczniejszym reklamodawcą na świecie

Wśród reklamodawców najbardziej efektywny, tak jak przed rokiem, okazał się koncern Unilever, właściciel takich marek jak Axe, Knorr czy Lipton. Bez zmian również na drugiej pozycji, którą okupuje Procter & Gamble. Na trzecie miejsce natomiast zdołała wskoczyć Coca-Cola, w zeszłorocznym zestawieniu zaledwie szósta. Coca-Cola okazała się przy okazji najskuteczniejszą marką, w ciągu roku zamieniając się miejscami z, tym razem drugim, McDonald's. W klasyfikacji marek na najniższym stopniu podium znalazło się Pepsi, po awansie o dwa oczka.

Bez zmian na szczycie listy holdingów reklamowych. Według Effie, tak jak rok temu, obecnie najskuteczniejsze na świecie są WPP Group i Omnicom, zaś wśród sieci agencji ponownie triumfowało Ogilvy & Mather, z BBDO Worldwide na drugim miejscu. Najlepszą niezależną agencją według rankingu w ostatnim roku była ukraińska Banda. Za nią znalazły się dwie tureckie firm: Alametifarika oraz Rabarba.

Jeżeli chodzi o Europę, wśród najskuteczniejszych reklamodawców i holdingów liderzy są tacy sami jak w skali globalnej: Unilever i WPP. Najlepiej promującą się marką był jednak gigant telekomunikacyjny Vodafone, zaś jako sieć agencji na szczycie znalazło się BBDO Worldwide.

Tworząc swój doroczny ranking, Effie z pomocą branżowych ekspertów analizuje konkretne działania marketingowe ze strony biorących udział w badaniu firm i marek, przyglądając się im przede wszystkim pod kątem rezultatów zastosowanych metod.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Unilever najskuteczniejszym reklamodawcą na świecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl