SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UPC ma mniej abonentów, ale rośnie liczba sprzedanych usług

Sieć UPC Polska na koniec czerwca br. miała o 13 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej. Cały czas przybywa jednak klientów poszczególnych usług, najmocniej zyskuje telewizja cyfrowa.

Na koniec I półrocza br. UPC Polska obsługiwało 1 436 600 klientów, co oznacza spadek o 12,9 tys. osób względem okresu rok wcześniej, czyli o 0,89 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora. Mniejszy spadek liczby klientów operatora niż w poprzednich okresach wynikał m.in. z zakupu lokalnego operatora Telco Lublin, co nastąpiło w maju br. (więcej na ten temat).

Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią bez zmian klienci usługi telewizyjnej, których na koniec czerwca br. było 1 213 200. To jednak mniej aż o 58,3 tys. niż rok wcześniej (spadek o 4,59 proc.).

Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec I półrocza br. UPC Polska obsługiwała już 886,8 tys. klientów  telewizji cyfrowej (wzrost o 9,55 proc.) oraz 326,4  tys. użytkowników wersji analogowej (spadek o 29,35 proc.).

UPC Polska

Liczba abonentów na koniec

usługa

I półrocza 2014

I półrocza 2013

UPC ogółem

1436600

1449500

Wirtualnemedia.pl

Telewizja ogółem

1213200

1271500

Telewizja cyfrowa

886800

809500

Telewizja analogowa

326400

462000

Wirtualnemedia.pl

Internet

958100

880000

Telefonia

535000

505500

Wirtualnemedia.pl

RGU

2706300

2657000


Z kolei liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC wyniosła już 958,1 tys., co oznacza wzrost o 8,88 proc. Operator podaje, już blisko 80 proc. klientów internetu dysponują szybkością pobierania danych 30 Mb/s i wyższą.

O 5,84 proc. wzrosła natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec czerwca br. operator miał już 535 tys. takich abonentów.

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 czerwca br. korzystali z 2 706 300 mln usług (rok wcześniej z 2 657 000 mln).

Dołącz do dyskusji: UPC ma mniej abonentów, ale rośnie liczba sprzedanych usług

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ble_ble
telewizja ogólem: 2013 - 1271500 / 2014 - 1213200. Czy to jest wzrost?
odpowiedź
User
Pawel-Lodz
Lodz takie wielkie miasto jest. Uslugi UPC na kilku ulicach. TO ZENUJACY WYNIK DLA UPC. Za 50 lat nastapi przelom? B.O.K w pabianicach TO SMIESZNE.
odpowiedź
User
xawier
Pawel - Łódź jest podzielona od dawna pomiedzy 2 dużych I kilkunastu małych operatorów. Aby UPC miało szansę zaistniec na tym rynku musieli by przejąć jednego z nich.
odpowiedź