SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UPC straciło 30 tys. klientów. Najszybciej rośnie telefon

Sieć kablowa UPC Polska na koniec III kwartału br. miała o 30 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej. Największą dynamikę wzrostu w ciągu ostatnich 12 miesięcy zanotowała telefonia stacjonarna, a najpopularniejszą usługą był dostęp do internetu.

logo UPC

logo UPC

Łączna liczba klientów UPC Polska na dzień 30 września br. wyniosła 1 463 800. Było to o 30,1 tys. (2,01 proc.) mniej abonentów niż 30 września 2011 roku, tuż po połączeniu baz abonenckich UPC i Aster (więcej na ten temat).

Najpopularniejszą usługą operatora pozostaje dostęp do internetu. Na koniec III kwartału br. korzystało z niego 820 100 klientów, czyli o 69 900 więcej niż rok wcześniej (wzrost o 9,32 proc.). Obecnie 85 proc. użytkowników internetu UPC korzysta już z prędkości przesyłania danych 25 Mb/s lub wyższej.

>>>Koniec oferty Aster w połowie 2013 roku

Na drugim miejscu plasuje się telewizja cyfrowa z liczbą 715 400 abonentów, co oznacza wzrost o 130 800 klientów (22,37 proc.). Zwiększenie bazy abonentów telewizji cyfrowej skutkuje malejącą liczbą klientów telewizji analogowej, która w ciągu roku spadła z 774 800 do 592 700.

Relatywnie najbardziej, bo o 28,41 proc., w ostatnim roku wzrosła liczba użytkowników usługi telefonii stacjonarnej. Na koniec września br. korzystało z niej 431 600 abonentów, podczas gdy 30 września 2011 roku było ich o 95 500 mniej.

W ciągu ostatniego roku zwiększyła się też łączna liczba usług świadczonych przez sieć - o 114 300 do poziomu 2 560 000. Na koniec III kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystała już ponad połowa abonentów UPC Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UPC straciło 30 tys. klientów. Najszybciej rośnie telefon

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kontra
Spada liczba klientow? Starzy abonenci Aster, ktorzy chcac nie chcac stali sie odbiorcami uslug UPC traktowani sa jako klienci drugiej kategorii. W momencie konczenia sie starej umowy z Aster chcac przedluzyc (a raczej bedac zmuszonym do przedluzenia) nalezy zamowic nowy dekoder (w ramach umowy bez dodatkowych kosztow). I tu zaczynaja sie schody... Monter przychodzi, okazuje sie, ze nowy dekoder nie pasuje do instalacji Astera i co ciekawe nie mozna tego poprawic! Pare dni pozniej odciety dostep do telewizji, internetu, telefonow. Na pytanie co sie dzieje, Pani w Biurze Obslugi udziela informacji, ze ktos dzwonil i poprosil o odlaczenie... Nie jest to przypadek odosobniony, znam takze inne opowiesci tego typu. Nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii dziejow, ale wydaje mi sie, ze UPC prowadzi jakas akcje, ale do czego zmierzaja?
28 9
odpowiedź
User
Marcin
szkoda, tylko że u mnie nie ma UPC bo bez zastanowienia wziął bym internet i telewizje cyfrową
11 31
odpowiedź
User
Kalkulator
Jedyna firma, ktora pakiety sprzedaje drozej niz indywidualna oferte. Internet 33 PLN, telewizja 74, a w pakiecie 115.
24 8
odpowiedź
User
gość
@Marcin

Powinieneś się cieszyć, ze nie masz do czynienia z UPC. Już dawno powinien się nią zająć urząd antymonopolowy. Nie mówię już o Biurze Ochrony Konsumenta. UPC wykorzystuje fakt, że obecnie ma monopol (mówię o Warszawie). Klientów traktuje jak petentów z czasów głębokiej komuny: Nie podoba się to won! Oczywiście stajesz przed dylematem, że nikt inny Ci nie podłączy w tym miejscu internetu i będziesz musiał płacić karę bo UPC nie czuje się winne za złą obsługę klienta i niewywiązywanie się z obietnic.
31 9
odpowiedź
User
wodnik
Niestety racja... Ci co mieli Aster są traktowani jak śmieci. Ja tylko czekam, aż skończy mi się umowa, to chcąc utrzymać może zaproponują fajną ofertę, bo narazie to wszystko co zaproponowali to jakieś... nieporozumienie.
17 11
odpowiedź