SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UPC w 2014 roku zyskało abonentów. Już prawie milion klientów internetu

Na koniec 2014 r. sieć UPC Polska miała minimalnie więcej abonentów mniej niż rok wcześniej. Do miliona zbliżyła się już liczba klientów jej usługi internetowej, a z telewizji analogowej korzysta już niespełna co czwarty abonent operatora.

Article

Sieć kablowa UPC Polska na koniec ub.r. obsługiwała 1 437 400 klientów, co oznacza wzrost o 800 abonentów względem okresu rok wcześniej, czyli o 0,06 proc. - wynika z raportu rocznego opublikowanego przez Liberty Global, właściciela operatora.

Wzrost ten udało się osiągnąć m.in. dzięki akwizycjom. W maju ub.r UPC przejęło operatora Telco Lublin, świadczącego w sumie 16 tys. usług (więcej na ten temat), zaś w grudniu ub.r. kupiło spółkę telekomunikacyjną Azart-Sat, sprzedającą klientom 19 tys. usług (dowiedz się więcej).

Na koniec grudnia ub.r. UPC Polska miała 1 201 400 użytkowników usług telewizyjnych. To mniej o 33,9 tys. niż rok wcześniej (spadek o 2,74 proc.). Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec IV kwartału ub.r. sieć obsługiwała już 918,8 tys. klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 8,31 proc.). Z kolei liczba użytkowników wersji analogowej spadła o 26,98 proc. do 282,6 tys.

UPC Polska

Liczba abonentów na koniec

Usługa

IV kwartału 2014

IV kwartału 2013

UPC ogółem

1 437 400

1 436 600

Wirtualnemedia.pl

Telewizja ogółem

1 201 400

1 235 300

Telewizja cyfrowa

918 800

848 300

Telewizja analogowa

282 600

387 000

Wirtualnemedia.pl

Internet

997 200

915 900

Telefonia

556 400

521 800

Wirtualnemedia.pl

Łączna liczba usług

2 755 000

2 673 000


Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec grudnia ub.r. wyniosła już 997,2 tys., co oznacza wzrost w ciągu roku o 8,88 proc. Operator podaje, że do poziomu 82,6 proc. wzrósł odsetek klientów posiadających dostęp do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej.

O 6,63 proc. poszła do góry natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec grudnia ub.r. operator miał już 556,4 tys. takich abonentów.

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 31 grudnia ub.r. korzystali z 2,76 mln usług (rok wcześniej z 2,67 mln).

- Rok 2014 był dla UPC Polska rokiem przełomowych innowacji, takich jak wprowadzenie platformy Horizon, która oferuje dostęp do unikatowych funkcji i bogactwa cyfrowej telewizji, w tym ofert na życzenie jak MyPrime Filmy i Seriale. UPC kontynuowało strategię rozwoju mobilności swoich usług, wprowadzając m.in. Horizon Go, aplikację pozwalającą na oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych, także w zasięgu sieci darmowych hotspotów UPC Wi-Free - podsumowuje  Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UPC w 2014 roku zyskało abonentów. Już prawie milion klientów internetu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adriano
część klientów skubnęła im netia bo mają lepsze ceny :D
8 8
odpowiedź