SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

USA: wzrost wpływów z reklamy internetowej

Wpływy z reklamy internetowej w ostatnim kwartale ubiegłego roku osiągnęły w Stanach Zjednoczonych poziom 1,6 mld USD

Wpływy z reklamy internetowej w ostatnim kwartale ubiegłego roku osiągnęły w Stanach Zjednoczonych poziom 1,6 mld USD – były więc o 6,7% wyższe, niż w analogicznym okresie roku 2001 i o 9% wyższe niż w trzecim kwartale 2002.

Raport przygotowany przez PricewaterhouseCoopers na zamówienie Interactive Advertising Bureau pokazuje, że wzrost wpływów z reklamy online jest szybszy, niż prognozowano.

„Branża ma szanse na rozwój i stabilny wzrost w nadchodzących latach” – napisano w raporcie. „Krajobraz rynku mediów uległ zmianie i reklamodawcy wykorzystują tę ewolucję aby budować i umacniać relacje z klientami, którzy łączą się z Internetem by robić zakupy, umawiać się na randki, rezerwować wycieczki i szukać informacji”.

Powoli znikają czynniki hamujące rozwój rynku reklamy internetowej, w tym ograniczenie budżetów reklamodawców. Z kolei postępujące upowszechnianie łącz szerokopasmowych stwarza możliwości eksperymentowania z nowymi formatami reklamowymi, co przyciąga do tego medium kolejne firmy. Jednak pomimo optymistycznych prognoz i pierwszych oznak poprawy sytuacji, cały rok 2002 zamknął się dla amerykańskiej branży reklamy online wynikiem 6 mld USD, czyli aż o 26% słabszym niż 8,1 mld USD uzyskane w rekordowym roku 2000 i o 16% słabszym niż wpływy z roku 2001.

Statystycznie co trzeci dolar wydany w ubiegłym roku w USA na reklamę internetową został przeznaczony na banery reklamowe. Wydatki na pozycjonowanie w wyszukiwarkach osiągnęły 15% całości wydatków – przeszło trzykrotnie więcej niż w roku 2001. W stosunku do roku 2001 większym zmianom nie uległy grupy reklamowanych produktów. Najwięcej reklam (32%) było poświęconych dobrom konsumpcyjnym, na kolejnych miejscach uplasowały się komputery (18%), usługi finansowe (13%) i media (12%).
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: USA: wzrost wpływów z reklamy internetowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl