SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W lipcu reklamy przy "Wiadomościach" dużo tańsze niż rok temu

W lipcowym cenniku Telewizji Polskiej większość cen reklam jest nawet o kilkanaście procent niższa niż przed rokiem. W TVP1 najwięcej trzeba zapłacić za spoty przy prognozie pogody po „Wiadomościach”, a w TVP2 - przy pasmach kabaretowych.

Najdroższe spoty w TVP1 to te emitowane w niedziele przy prognozie pogody nadawanej po głównym wydaniu „Wiadomości” - kosztują do 25,7 tys. zł (w tekście podawane są ceny spotów 30-sekundowych). Przed rokiem było to 27 tys. zł. Reklama o tej porze w dni powszednie kosztuje 14,4 do 19 tys. zł (rok wcześniej: do 20,5 tys. zł).

Nieco mniej kosztuje emisja spotu przy nadawanym po „Wiadomościach” serwisie sportowym - w niedziele 21,7 tys. zł (rok temu 28 tys. zł), a w dni powszednie - od 17,9 do 20 tys. zł (przed rokiem maksymalnie 18,5 tys. zł).

Za obecność reklamową przy „Wiadomościach” reklamodawcy najwięcej zapłacą w niedziele - do 21,2 tys. zł (rok temu 28,5 tys. zł), a w dni powszednie - od 6,7 do 10 tys. zł ( w ub.r. do 10 tys. zł).

W lipcu telewizyjna Jedynka będzie emitować wiele filmów. Cena spotu w sobotnim paśmie „Hit na sobotę” wynosi 11,1 tys. zł (w ub.r. 13 tys. zł), a w niedzielnym „Zakochana Jedynka” - 10,4 tys. zł (przed rokiem 13,3 tys. zł).

Spot przy czwartkowych powtórkach serialu „Ojciec Mateusz” kosztuje 16,5 tys. zł, a przy „Sprawie dla reportera” - 15,9 tys. zł (w ub.r. - 13,6 tys. zł).

9 lipca TVP1 pokaże mistrzostwa Europy w lekkiej atletyce - reklamy przy tych transmisjach kosztują od 10,7 tys. zł.

Rozrywkową część ramówki TVP2 w lipcu zdominują kabarety. Najwyższą cenę mają reklamy przy XVIII Mazurskiej Nocy Kabaretowej Mrągowo 2016 - 18 tys. zł (przed rokiem 15,3 tys. zł). Maksymalnie 16,3 tys. zł trzeba z kolei zapłacić za reklamy przy XXII Festiwalu Kabaretu w Koszalinie 2016 (rok temu 15,3 tys. zł). Za spot przy XX Międzynarodowym Festiwalu Kultury i Muzyki Romów, który TVP2 pokaże 16 lipca trzeba zapłacić 13 tys. zł.

Biuro reklamy Telewizji Polskiej zaczyna sprzedaż reklam z cennika w poniedziałek 20 czerwca, a zakończy sprzedaż 23 czerwca. Zamówienia na pakiety KZP będą przyjmowane od wtorku 21 czerwca.

W zeszłym tygodniu swój cennik reklamowy na lipiec udostępnił TVN.

Dołącz do dyskusji: W lipcu reklamy przy "Wiadomościach" dużo tańsze niż rok temu

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
CRND
Nie rozumiem czemu obniżają ceny, skoro twierdzą, że oglądalność Wiadomości nie spada.
odpowiedź
User
stoicki telewidz
Nie rozumiem, po co firmy pompują tak ogromne pieniądze w reklamy, jeśli i tak nikt ich nie ogląda albo przynajmniej nikt się na nich nie skupia. Jak dla mnie to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto. Sam zawsze wyciszam głos na reklamach i włączam sobie jakąś muzykę, a jak bym oglądał jakiś film na Polsacie (bardzo rzadko) to zmieniam kanał i wracam po 15 minutach. I uwierzcie, jeszcze nigdy nie przegapiłem ani kawałeczka filmu. :)
odpowiedź
User
widz
POPIERAM OBA WPISY 👆
odpowiedź