SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Walne zgromadzenie Członków SAR i ZAR

Odbyło się Walne Zgromadzenie Członków SAR. Zgromadzenie przyjęło kilka ważnych dla środowiska reklamowego postanowień, dokonało przyjęcia bilansu, oraz pozytywnego skwitowania Zarządu za 2004r.

W wyniku głosowania Anna Lubowska, Marek Janicki oraz Jarosław Ziębiński zostali ponownie wybrani do pełnienia obowiązków Rady Nadzorczej SAR, a nowym członkiem zarządu SAR został Christian Lainer Prezes TBWA/Comunication Group w Polsce. Przyjęto nowych członków Stowarzyszenia, są to: Agencje: Just (Jacek Jurek i Maciej Korobacz), Kofeina (Beata Kruk); Domy Mediowe: Carat (Peter Ford i Piotr Perkowski).

Na spotkaniu postanowiono, iż Statut Stowarzyszenia zostanie uzupełniony o zapis mówiący o obowiązku podnoszenia kwalifikacji pracowników branży reklamowej. Członkowie SAR mają teraz statutowy obowiązek „dbać o stałe doskonalenie zarówno własnych umiejętności zawodowych, jak umiejętności podległych sobie osób z branży reklamowej”. Zapis ten, jest pochodną działań prowadzonych od dwóch lat przez SAR w ramach Uniwersytetu SAR (szkolenia i wykłady prowadzone są przez wysokiej klasy specjalistami w dziedzinie marketingu, strategii, kreacji, finansów, prawa i psychologii), mającego na celu podnoszenie kwalifikacji nie tylko pracowników Agencji i Domów Mediowych, ale również pracowników działów marketingu oraz pracowników mediów.

Członkowie przyjęli przedstawiony im Kodeks Dobrych Praktyk Reklamowych, zawierający między innymi opracowane przez Klub Ekantów dokumenty dotyczące standardów pracy obsługi klientów. Są to zasady dotyczące przetargów, umów o poufności, oraz zawierają wstępny prosty brief, pomocny klientom przy organizowaniu przetargów. Do Kodeksu został również włączony Regulamin Sądu Koleżeńskiego SAR.

Kodeks Dobrych Praktyk Reklamowych, jest narzędziem pomocnym w utrzymywaniu wysokich standardów w prowadzeniu działalności reklamowej i przestrzeganiu obowiązujących w tej pracy norm (mowa tu zarówno o Klientach jak i pracownikach Agencji oraz mediów). Wzorem dla Kodeksu opracowanego przez SAR, były Good Practice in Advertising popularyzowane za granicą przez EACA. Zasady będą ogólnodostępne i znajdą się niedługo na właśnie opracowywanej stronie internetowej SAR.
Przegłosowano jednogłośnie udział SAR w Radzie Reklamy powołanej do nadzorowania przestrzegania Kodeksu Etyki Reklamy. Od ponad pół roku, Kodeks był opracowywany przez członków SAR, ProMarki, Izby Wydawców Prasy, IAA oraz SMB. Kodeks Etyki Reklamy, który wkrótce zacznie obowiązywać w Polsce, zabezpiecza interesy konsumentów – odbiorców reklam. Jest to zbiór praw i norm, które staną się podstawą rozstrzygania sporów i naruszeń dotyczących odbioru przekazu reklamowego.
Poinformowano również członków ZAR, iż przedstawiciele Związku (Paweł Kastory, oraz Jacek Hensler), pełnią obowiązki arbitrów w Sądzie Arbitrażowym przy PKPP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Walne zgromadzenie Członków SAR i ZAR

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl